Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1642
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei folkens!


Usikker hvilket underforum dette skulle postes på, men la gå!

Jeg er tilkalt til rettsmøte i tingretten, pga politiet stoppet meg og ønsker å frata lappen for det påvistes thc og mdma i urinet mitt for en stund siden.

Forklaringen var bare at jeg ble dopet på fest. (Kjørte ikke under påvirkning)

Er det noen som vet hva som vil foregå på et slik rettsmøte, og har noen tips til hva man kan si? Det første jeg tenker jo at det er dårlig grunnlag på å frata lappen dersom jeg ikke kjørte påvirket(selv om det dessverre er slik), og vil gjerne vite hva blodprøveanalysen eventuellt sier.

Gleder meg til å høre hva dere har å si!
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan også legge til at jeg har ingen prikker på førerkortet, og prøvetiden min er forbi.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snakk med en advokat og stå på ditt at du ble dopet ned.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Høres ut som en tynn sak fra politiets side, hvis de ikke har tatt deg foran rattet.
Hvor gammel er du? Det er mye kjipe triks og "muskling" fra politiets side, hvis
de bestemmer seg for at noen er en farlig sjåfør og bør miste lappen.
Sist endret av meaculpaUIO; 24. mars 2020 kl. 19:59.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forklaringen var bare at jeg ble dopet på fest. (Kjørte ikke under påvirkning)
Vis hele sitatet...
Forstår ikke helt, du ble dopet på mdma på fest? Altså ikke frivillig? Og nå mister du lappen pga manglende edruelighet?
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg ble stoppet i trafikken for å ha kjørt "feil" i en enveiskjørt gate. Deretter ble det "skjellig grunn til mistanke" å ta med inn på blodprøve.. Deretter fikk de telefon fra jurist som godkjente urinprøve.
Men hvis du ble stoppet bak rattet? Å de tok blodprøve, så kan det bli vanskelig
Anonym bruker
"Syk Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har stått i nøyaktig samme situasjon. Ble frikjent. De må kunne bevise at du har tatt det selv ved f.eks at de har funnet hasj og mdma på deg eller hjemme hos deg ifm. dette. Ellers er det en mulighet for at du kan ha blitt dopet og da kan de ikke dømme deg.
Kommer vel an verdien av blodprøven omgjort til promille?
Har du blitt dopet ned igjen i nyere tid? Dvs; vil en urinprøve gi utslag på noe?

Det viktige her er at du står på ditt. Du bruker ikke narkotika, og drikker svært sjeldent.

Dersom blodprøven viser en promille under 0,5 får du førerkort tilbake.

Det eneste de kan ta deg på er edruelighet.
Om du klarer å unngå å blåse deg selv går det nok bra.
Du må aldri innrømme noenting og helst ikke svare på et eneste spørsmål. Du kan f.eks bare si at du aldri bruker narkotika, og at du er totalt i mot det som flere har nevnt. Du vet ingenting om hvorfor urin/blod viste sporstoffer. Du har vært på fest helgen før og kan ha blitt dopet ned. DU kan ha tatt i mot røyk uten å vite innholdet.Du tar ellers avstand fra alt som har med narkotika og gjøre. Spør de hvilke fester du har vært på eller om du har noen ide om hvem som har dopet deg ned, kan du si at du er redd for følgene med å inkriminalisere andre. Og som nevnt rett over her, for al del si du drikker sjeldent. De kan og finne på å ta fra deg lappen bare du drikker alkohol hver helg. De vil gjøre alt i sin makt for og kjøre sin kamuflerte krig mot "narkotika".


Med stor sannsynlighet kan dette gå bra om du følger spille reglene. Det er de som må føre bevisene og de vil neppe gå derfra uten enda en stjerne i oppklaringsstatistikken sin bok.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei og hå!

Det var ikke noe "ordentlig" møte om jeg får si det. Møtet var i hovedsak bare for å oppdatere meg på situasjonen.
Dommer spurte meg om jeg erkjente straffeskyld i saken - sa at jeg ikke gjorde det, og syns det er urettferdig om jeg må miste lappen for å ha "blitt dopet på fest."

De spurte så om mitt forhold til narkotika, og nevnte jeg har ingen forhold til narkotika - Det er ikke noe jeg tar bevisst.
Det ventes _enda_ på svar fra blodprøvene, så spørsmålet kom om jeg hadde noe kommentar på selve beslaget av førerkortet. Her nevnte jeg at jeg ønsker gjerne å få det tilbake, i det minste under "etterforskning", for jeg ønsker ikke å bli smittet av corona ved å forsette å ta kollektivtranport til- og fra jobb.

Det jeg ble informert om fremover, var om politiet får tilbake prøvene, og "omregner" verdiene, vil det komme til retten.
Her kan dommer bestemme for å henlegge saken eller straffe meg.