Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 865
For tiden har jeg en linux maskin som jeg bruker til å lagre alle DVD filmene min på. På den samme maskinen har jeg også dvd brenner som jeg bruker for å brenne de ut når jeg føler for å kikke på noen av de. Nå har det seg sånn at de fleste av filmene er i scene format, altså fordelt i zipfiler filmnavn.001 filmnavn.002 osv. For å brenne ut disse filmene må jeg selvfølgelig pakke de ut først, men sånn som det er nå får jeg ikke det til på linux maskinene min og må dermed kopiere de over til windows maskinen min, pakke de ut, og sende de utpakka tilbake igjen. Er det noen av dere erfarne unix'ere som har en bedre løsning? Er sikkert ikke så veldig vanskelig kan jeg tenke meg. Vil dere si hvordan dere gjør det hjemme hos dere?

Mvh, NoRemorse
har du prøvd med rar/unrar?
Koster ikke det penger hvis du skal bruke det på linux?
nei.
åssen distro kjører du?
Debian (sarge)
apt-get install unrar
eller var det bare: apt-get install rar

apt-cache search unrar
unrar - Unarchiver for .rar files
Nudo: Takker, får håpe det funker
Nudo, det viste seg at den pakken ikke finnes i pakkesystemet. "Pakken unrar har ingen installasjonskandidat." Søkte etter andre pakker med rar i navnet, men fant ingen som har noe med rar komprimering å gjøre.
unrar x arkiv.r00