Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1220
dA og foto.no har gått litt i stå og jeg er lysten på mer kritikk på de siste bildene mine.. Noen som kunne tenke seg å ta en titt?

Angelic

Uncertainty

Thoughtfull

Powerfull

På forhånd takk!

edit: Nå er vi igang!
Sist endret av poe; 29. april 2006 kl. 22:20.
Forbidden hele hurven
Lite kritikk å gi på samtlige bilder. De har en bra teknisk standard og er veldig enkelt stilige. Taler lite for seg selv hver enkelt, sammens "sier" de mer. Thoughtfull derimot, kunne ha fadet ut til helt svart i bunnen av bildet.
Ikke noe å klage på, så nær som Thoughtfull, kanskje litt for mørkt? (kan hende dette bare er min møkkaskjerm som gjør den mørk).
▼ ... over en uke senere ... ▼
poe
poe's Avatar
Trådstarter
Var det alt jeg fikk? Andre bilde-tråder har jo gått helt av hengslene..

Grimdoc: det er aldri godt å si, men det så bra ut på 4 fargers sort utskrift, så jeg har ikke turt å messe så mye med det.. blir aldri bra hos alle når du ligger i grenseland..
Sitat av Vanquish
Var det alt jeg fikk? Andre bilde-tråder har jo gått helt av hengslene..
Vis hele sitatet...
NFF er ikke vant til bilder av en slik kvalitet som du leverte. Derfor er folk heller ikke kvalifisert nok til å gi de dekkende kritikker. Det er jo lettere å kritisere enn rose, men uberettiget kritikk er det lite av.

Er det ikke et kompliment kanskje?
På hvordan måte tok du de bildene? Hvilket kamera brukte du? Var dette i hobbysammenheng, eller i sammenheng med skole?
Det som jeg syntes er problemet her, er jo hva bildene uttrykker, det er lite å si om det, for jeg vet rett og slett ikke hva jeg ser på. Men de som gjør inntrykk hos meg er Uncertainty og Thoughtfull, de andre blir for statiske.

Uncertainty: Det jeg kanskje savner her er litt mindre kontrastbruk, jeg syntes at det svarte bryter for mye med det hvite, så det blir litt voldsomt. Prøv å øk lysmengden på ansiktet, slik at du kan ane konturene, men ikke overdriv, det er et fint utgangspunkt det du har nå.

Thoughtfull: Her syntes jeg lyssettingen er fantastisk, og uttrykket i ansiktet og hånden tyder på at personen nesten er på nippet til å si noe, et fint øyeblikk. Liker også at de lyse områdene peker innover i bildet, da dette gir balanse. Her er det fin bruk av lys, som smelter over i mørke områder, det er akkurat dette jeg savner på bildet over.

Balansen i begge bildene er fine, men har du prøvd å få personen i Uncertainty en anelse mer i det gyldne snitt, da jeg syntes han kanskje er litt for langt ute.

Som Chubby sier, så er ikke dette et foto-forum. Kompetansen er deretter.
Det er fine bilder, noe som tyder på at du har et godt øye, men jeg syntes ikke det er noe å gå av hengslene for. dette er jo en smakssak, og du kan ikke diskutere hva som er estetisk riktig.
De to første var relativt kule, har faktisk den første som skrivebordsbakgrunn..
poe
poe's Avatar
Trådstarter
Takk for litt ordentlige comments, mushy..! Utsnittet på Uncertainty kunne nok hatt godt av litt bedre komposisjon. Prøvde å beskjere det tettere på paspaturen, og det var noenlunde vellykket. Kameraet har slitt litt med lyset på håret hennes også, som gjør at det ikke helt tillater så sterk kontrast.

Alle bildene er ubeskjært sånn de ligger nå.

aisLos: Alle bildene er tatt i studio, stort sett med 1 eller 3 lamper /m softbox. Powerfull og Thoughtfull har en liten reflektor for å gi bitte litt lys på den mørke siden, men det er nesten ikke synlig. Bildene er tatt med en vanlig D70 i 80mm med blitzsko. Slått over til B&W i ps, men har ikke behandlet de noe utover den prosessen. De er tatt i forbindelse med Morten Krogvoll Workshop, som forresten kan anbefales til alle som syns det er gøy å utfordre kreativiteten og grensene dine. Det er sånn passe i hobbysammenheng. Jobbet som fotograf/bildebehandler i en liten avis, men er vel ikke noe annet enn glødende amatør..

chubby: Får vel ta det som et kompliment da, men det har jo blitt lagt ut en del fete ting her før.. Og mange illustratører moonlighter jo litt med fotografi..

Hva skjedde forresten med sharq? Han var ganske dreven på bildefronten.. Bare forsvant han?
Powerfull var jævlig bra. Haha, kongebilde.