Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1808
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Var ute å lekte meg litt...

Hva synes dere??
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
1. Lyst
2. Mørkt
3. Mørkt + hæ?
nr. 1) litt for lyst
nr. 2) litt for mørkt
nr. 3) stilig. det likte jeg.
1. For lyst, uskarpt og rare skygger som forstyrrer,

2. Bedre en det første, syntes egentlig mørket skaper en fin effekt, men skyggene på venstresiden av hundene skulle ikke vært der, også litt forstyrrende nede i høyre hjørne.

3. Helt greit, skjønner hva du skal frem til med at sola trenger gjennom de tette buskene, om det er det du skal frem til? Men det er litt stusselig.
nr 1: Altfor lyst
nr 2: Altfor mørkt
nr 3: kan bli et pent bilde men trenger en fargeforbedring. Litt mer lys å litt mer detaljer.
Ellers så må jeg si at nr 3 er egentlig et stilig bilde
Det første bildet ditt kunne vært fett hvis du hadde fått hodet klart. Passer fint med bevegelsesuskarphet, men ikke i hele motivet.. Da virker det bare sloppy. Ellers er det helt utbrent i store deler av bildet. Hvis du forsøker på hi-key, så har du bomma litt..
Godt eksempel på lek med hi-key hvis du lurer--
http://www.foto.no/bildekritikk/images/b_208297.jpg

Bilde to får jeg litt sånn djevel-feel og det var litt kult, men ellers ga det meg fint lite.. Uintressant bakgrunn gir intrykk av at den bare ser dumt på deg heller enn at det er en mening bak det.. Skulle gjerne sett skarpere lys/mørke kontrast eller hatt mer belysning så man kunne skimte det andre øyet..

Bilde tre blir altfor rotete.. Ideen er gjort tusen ganger før, mye bedre.. Altfor mye vekt nederst til venstre og bilde har ingen symmetri.


Litt amatørpreg, men en del potensiale..
det ligger mye i det de andre sier her, og bildene er ikke så spesielle i seg selv. Nr. 2 kan bli tøft etter litt photoshopping (kontraster, fargejustering og beskjæring), men 1 og 3 syntes jeg blir for "random".
Jøsses, akkurat det mushy sa. Men: Klipp bort alt annet enn ansiktet og skuldrene(?). Litt levels og curves: genialt!
1. Lyst og uklart
2. Mørkt
3. Hva er det for noe spes. med dette?

Tøm minnekortet, lær deg innstillinger og skyt på nytt. Likte ikke bildene i det hele tatt.
Dette er vel eksempler på amatørmessig knipsing med pappa sitt kamera.
Ingen av dem er noe å skryte av. Kjedelige og trøtte bilder.

Men hunden din er derimot konge

Edit: Trådstarter, ta en kikk innom http://foto.no/bildegalleri/ - mye å se/lære om bra bilder
Sist endret av handy.; 30. mars 2006 kl. 16:38.
nja.. nr.2 var greit bare man lekte seg litt i PS (eneste gjort her, er å gjøre det lysere, og bruke blur på det som man vil ha mindre fokus på (aka. i bakgrunnen) burde dog hatt et mer høyoppløselig bilde, annbefaler å lære seg litt PhotoShop om man skal ta bra bilder)
Har du tatt bildene med mobilen?
comicz; smakløst.
Kael, du er inne på det her, men jeg trenger mer sort rundt bildet! Jeg vil ha hunden i perspektiv! Perspektiv med ingen ting?

handy: et godt, godt forslag!
Sist endret av Chubby; 31. mars 2006 kl. 01:27.
▼ ... over en uke senere ... ▼
siste bilde var ganske bra
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enig... Siste bilde av klart det beste.. Bra jobba