Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1277
Hei.

Dette er mitt 2. bilde denne uken, men jeg poster bare her hvis jeg virkelig liker det selv eller om jeg har snakket med læreren min om det.

Karen på bildet kaller jeg JAR, det er fetteren min.

Kamera: Nikon D70s
Blitz: Ja.
Lukker: 400 (hvis jeg husker riktig)
F-verdi: 4.5f

foto: jar

Slakt meg hvis dere vil.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg vet ikke helt. Helt greit, men det var en del linjen i bildet som gjorde meg mildt sagt forvirret. Det var liksom noe feil.

Har du prøvd å fjerne husene i bakgrunnen?
mm.. hva er det for noe? pressefoto? selvportrett? Stilig eksponering, bra kontrast, men modellen blir liksom litt platt.. han har en blanding av "hva gjør jeg egentlig her?" og "tøff i trynet" utrykk..

Fikk litt sånn venter på bussen på bygda feel, men hvis du får modellen til å gjøre noe kløktig, og kanskje ikke se rett inn i kameraet så tror jeg det hadde blitt fetere..
Var ganske stilig bilde syntes jeg. Likte veien og bygda baki. Tror du burde fått frem byggene baki litt bedre, slik at man ser de litt mer.
Er forsåvidt enig om han modellen, hva gjør han der? Hadde blitt stilig bilde uten han tror jeg faktisk.
Hadde vært stilig uten han der også ja, han er jo ingen modell, hvis han hadde vært det hadde det blitt bedre. Har andre versjoner jeg kan legge opp iløpet av dagen

Og, det er et portrett, han liker snø og det fri. Liker også å gå i militær bukser o.l.
jeg slakter deg ikke, stilig bruk av kontrast, men den skrå vinkelen var jævlig, og skal helst ikke brukes slikt på mennesker. Likte uttrykket hans, men tror at bildet kunne vært enda tøffere med farger, men samme kontrastinnstillinger, om det ikke ødelegger.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg likte bildet. Det ser ut som om han ser inn i øynene på en bortkommet ku.
Pent. Veien bakover er ekstra stilig.
Stilig bilde, men jeg ble liksom sittende slik \, pga at bildet var på skrått.
Det at jeg har tiltet kameraet er at jeg synes det ble en fin effekt i bildet ved å få med mer av naturen rundt jar. Derfor er det skjevt
Jeg synes dette var strålende. Og i motsetnin til mushy, mener jeg at dette ikke gjør seg i farger. Selve settingen sier ikke så mye, han har kamuflasjebukse og "allversjakke", det går en lang vei bak han, tilit i kamera. Men uansett synes jeg dette var tøft. Si meg, har du beskjært bildet? Fin komposisjon, fyren sitter i det gyldne snitt...

Noe pirk: Øk kontrasten i ansiktet hans, Lag et nytt layer hor du øker kontrasten i ansiktet, og visker bort alt annet. Det blir bra!
Det beste bildet som har blitt bedt om feed på her til nå. Hadde det bare vært litt rettere, ca 20-30 grader.

Overeksponeringen - genial - noe av det beste jeg har sett på lenge. Du kan nok gjøre det enda litt bedre.

Jeg ville ha lagt inn litt rødtone på det, ikke sepia, men en anelse rødlighet i de mørke fargene. Samt beskåret litt annerledes, for at komposisjonen skulle blitt litt mer balansert. Ellers - veldig bra.
Likte følelsen jeg fikk av bilde. Men det ble vel gjerne litt for lyst for mitt øye. Ellers kul vinkel.
Fint bilde, hadde vært morsomt å se bildet uten dem overeksponerte husa i bakgrunnen, bare fyren og veien.
Her har dere originalen hvis dere vil se på den. Da kan dere faktisk se hvor stor endring det er i bildet etter redigering

http://bilder.murberg.net/379.png