Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 701
Ja. jeg vet det ikke er første gang, men nå er jeg skikkelig fast.

kjører Asus GeForce 4 TI 4200 8x AGP

Problemet ligger i at jeg ikke får installert nvidia driverne. Jag har klart dette får både i suse 9.1 og mandrake 10.0

1. installerte FC3.
2.installerer nvidia driver
3. system krasjer
4. installerte nyeste kernel til FC3 og nvidia driver. > systemet krasher
5. prøver på nytt i 800x600 standard LCD settings. > systemet krasher
6. installerer suse 9.1, og installerer nvidia og kernel via YaST > systemet krasher


1. I FC3 ga debuggeren beskjed om at feilen kom når jeg loadet nvidiadriverne. Den fann ikke skjermen sa den. (jeg prøvde en gang i 800x600)
2. Under installasjon i FC fikk jeg beskjed om at jeg hadde støtte for ReiserFS(eller FB husker ikke). Dette skulle skape ustabilitet. Mye tyder på at dette er en standard melding.
3. Jeg kjører et ep-8k9a71. med en Athlon XP 2800+. Mye tyder på at dette er problemet. Kortet var gammelt og skikkelig billig. Det integrerte LANet har ikke drivere til linux, og fungerer ikke plug and play. I følge hw databasen på linuxquestions.org skal chipsettet støttes, men mitt kort er ikke listet opp en gang.
4. Det funker hvis jeg kjører safemode og kommandoen "startx", men det er jo ikke helt praktisk da.
Sist endret av hysing; 9. desember 2004 kl. 20:08.
hva er safemode? Har jeg ikke hørt om. `startx' er jo helt vanlig å skrive med mindre du har runlevel 4, er ikke det litt teit?
Vel. suse, som skal være så enkelt og windows vennlig har safemode. Jeg har ingen anelse hva det gjør.
Jeg liker best å logge rett inn i X(org). hovorfor F den ikke gjør det, vet ikke jeg.
OK da så heter det failsafe.
Jeg har selv hatt problemer med nividia driveren og xorg på et system med 2.6.x kjernene... Fikk det aldri til å funke så jeg fikk tilbake til 2.4.x..