Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1058
Sist jeg sjekka var SIS-chipset noe jævla skrot. Måtte til og med ha egne drivere til USB i windows.
Avventende
nudo's Avatar
Trådstarter
Trenger at boksen funker med
  • 3Com PCI 3c59x
  • Apache med PhP 4.3.6( For utvikling på gutterommet.)
  • x86 debian, evt ubuntu
Opprinnelig postet av Nichotin
Sist jeg sjekka var SIS-chipset noe jævla skrot. Måtte til og med ha egne drivere til USB i windows.
Vis hele sitatet...
Har selv SIS chipset i laptopen min og jeg trenger ikke å laste ned noen ekstra drivere for å få USB 2 til å funke..?
Som sagt, "sist jeg sjekka". Det er iallefall slik på et SIS-hk jeg har, av typen ment til tbird. Og det er for den saks skyld mulig Windows har fått driverne inn siden den gang.
Det spørs jo selvsagt hvor hardt du skal tyne burken, men det funker sikkert fint til moderat bruk. Nyere distroer er vel ganske simple å få opp og kjøre på en slik maskin, men har litt dårlig erfaring med eldre MSI-kort. Usikker på hvor mye Celeron trekker ned, men ikke la deg lure av 2.8GHz labelen, den yter _ikke_ som er 2.8GHz P4 eller en tilsvarende AMD cpu.

edit: sorry at dette ble mer "ytelse" enn funker med Linux, men du finner sikkert mer om du søker på google med produktnavn og distro-navn
Avventende
nudo's Avatar
Trådstarter
Den skal erstatte en oppbrent Pentium II 350MHz
Nichotin har helt rett, SiS er skrott. Vet ikke hvordan laptop chipset'ene dems er, men samtlige hovedkort jeg har testet med SiS har vært enten ustabile og/eller trege i windows og iallefall tregt i linux. men du kan jo kjøpe deg et m-atx hovedkort utenom med intel chipset og selge/kaste det som følger med ? Får sikkert prakket det på en stakkar
Jeg har Gentoo på laptopen min, og sis chipset.... Det funker fin fint Uten at jeg har instalert noen som helst driver til det selv
Avventende
nudo's Avatar
Trådstarter
Den funker fint.

Har satt inn Vortex/Boomerang NIC

kjører: debian