Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1124
Har satt opp to skjermer på mitt gf4 ti4200, en lcd og en crt.

Ser ut til at det funker fint, ene skjermen er hovedskjerm med menyer osv, mens den andre bare fungerer som en extended desktop. Problemet mitt er at CRT-skjermen er hovedskjerm, noen som vet hvordan jeg endrer dette slik at LCD blir hovedskjerm? (Hovedskjerm, første skjerm, whatever)

Mener du dual-head?? Denne config fila er satt opp slik at den ene monitoren kommer til høyre for hoved-monitoren/lcd-skjermen.. Men du kan ikke bruke denne config fila pga. denne er satt opp for et sis skjermkort.
http://www.winischhofer.net/sis/XF86Config-4.dual
▼ ... over en uke senere ... ▼
<3
Benson's Avatar
Trådstarter
Uhm, har jo satt det opp. Poenget er, som jeg skrev øverst, at CRT-skjermen blir "hovedskjerm" og dermed inneholder alt av menyer o.l. Dette vil jeg da endre slik at LCD-skjermen blir "hovedskjerm", hvis det er mulig, eg vetje.
Skal være innstillinger under Skjerm/egenskaper der du velger hva som skal være hoved monitor.. å vilken "mode" du skal ha, f.eks clone, dual, extended osv.

Edit: så 2 sec etterpå at du ikke kjører windows, men det skal iallefall være sånne instillinger.. du får bare lete
Om du booter en Knoppix CD så kan det hende hardware detection scriptet finner begge skjermene og lager en fin xorg.conf. Verd ett forsøk. Du kan og prøve hwd http://amlug.net/new-projects/hwd/hwd.html
RoadKill: Nvidia bruker egne innstillinger utenfor xinerama.

Option "TwinViewOrientation" "LeftOf"
Prøv den optionen der, prøv både rightof og leftof
Opprinnelig postet av Benson
Uhm, har jo satt det opp. Poenget er, som jeg skrev øverst, at CRT-skjermen blir "hovedskjerm" og dermed inneholder alt av menyer o.l. Dette vil jeg da endre slik at LCD-skjermen blir "hovedskjerm", hvis det er mulig, eg vetje.
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ikke sett gjennom config fila... Legg merke til "screen"...
Screen er satt i device seksjonen.. Screen 0 er master og screen 1 er slave..
<3
Benson's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av dword
Du har tydeligvis ikke sett gjennom config fila... Legg merke til "screen"...
Screen er satt i device seksjonen.. Screen 0 er master og screen 1 er slave..
Vis hele sitatet...
Oi, takk, hadde helt glemt å lese config-filen, nå funker det, tusen takk dword!

Eller?

Hvor mener du det skal stå screen 0 og 1? I device er det en "Option ConnectedMonitor", men endring av rekkefølge her endrer ingenting på skjermrekkefølgen. Har endret alt av relevant rekkefølge og navn på ting, CRT is still main monitor.
Sist endret av Benson; 6. desember 2004 kl. 19:44.
I section "device" der man setter opp hva identifieren er og hvilken driver du skal bruke, skal du sette bruke enten "screen 0" eller "screen 1" for å fortelle hvilken monitor som er master og slave.
I section "screen" må du sette opp hvilket monitor oppsett som hver av skjermene skal bruke og hvilken device hver av skjermene skal bruke....
Vanskelig å forklare derfor har jeg laget et "ekstremt" "ryddig" kart..
<3
Benson's Avatar
Trådstarter
Fint satt opp, men det skal vel ikke se slik ut når man bare har ett skjermkort?
Opprinnelig postet av Benson
Fint satt opp, men det skal vel ikke se slik ut når man bare har ett skjermkort?
Vis hele sitatet...
Jo, i config-fila må du "late" som om du har to skjermkort...
<3
Benson's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av dword
Jo, i config-fila må du "late" som om du har to skjermkort...
Vis hele sitatet...
Jeh, men det fungerer ikke, får forsåvidt satt LCD-skjermen til hovedskjerm, men da starter ikke crt at all.
Sist endret av Benson; 8. desember 2004 kl. 01:12.
Opprinnelig postet av Benson
Jeh, men det fungerer ikke, for forsåvidt satt LCD-skjermen til hovedskjerm, men da starter ikke crt at all.
Vis hele sitatet...
Merkelig, det problemet har jeg aldri vært borti før.. Har du satt opp oppløsningen på både master og slave likt? Noen skjermkort har problemer med å ha forskjellig oppløsning på master-skjermen og slave-skjermen.
<3
Benson's Avatar
Trådstarter
Oppløsningen er lik ja.

Tror snart jeg slår meg til ro med at dette ikke er mulig her, hehe.
Nei, da vet jeg ikke gitt.. Kanskje en annen har hatt samme problemet.. Sjekk på www.linuxquestions.org hvis du ikke allerede har gjort det.