Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2428
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble tatt på spyttprøve slo ut på thc. Hadde røyka kvelden før jeg ble tatt og hver kveld før dette i noen uker. Jeg fikk kjøre videre til de fikk svar på blodprøven. De sa det ville ta ca 3 uker. Nå har det gått over 4 uker. Er det en viss tid de før de må kontakte meg før saken blir henlagt?

Noen her med erfaringer?
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg mener det er en frist. Lillebroren min ble tatt på kamera at han røyka en time før han kjørte. Det tok så lang tid at han fikk tilbake lappen/aldri mistet den (litt usikker på hvem av de det var). Jeg syns det var sykt dumt fordi jeg vil ikke han skal skade seg i trafikken.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble tatt på spyttprøve slo ut på thc. Hadde røyka kvelden før jeg ble tatt og hver kveld før dette i noen uker. Jeg fikk kjøre videre til de fikk svar på blodprøven. De sa det ville ta ca 3 uker. Nå har det gått over 4 uker. Er det en viss tid de før de må kontakte meg før saken blir henlagt?

Noen her med erfaringer?
Vis hele sitatet...
De trenger ikke henlegge saken og det er desverre ingen grunn til at de skulle gjøre det.

De har frist for å legge saken frem for retten, det stemmer.
Du burde blitt informert om de har gjort det, jeg ringte ditt dagen etter det hadde gått fire uker og da nektet Politmannen å snakke med meg, det gikk 10 minutter så ringte en jurist meg og fremsto noe kryptisk, ehh har ikke du mottat? bor ikke du på?
Deretter sendte han meg et digitalt dokument, stemplet dagen før...
Jeg ville ikke etterlyst førerkort helt enda om jeg var deg, de spiller skittent.

Når de legger saken frem for retten, så trenger ikke de ikke beviser for å be om tilbakekall av førerrett intill de har fått tid til å behandle saken.

Jeg vil anbefale deg og ikke minne de på noen ting før det har gått rimelig tid.
Typ 6-8 uker.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg mener det er en frist. Lillebroren min ble tatt på kamera at han røyka en time før han kjørte. Det tok så lang tid at han fikk tilbake lappen/aldri mistet den (litt usikker på hvem av de det var). Jeg syns det var sykt dumt fordi jeg vil ikke han skal skade seg i trafikken.
Vis hele sitatet...
Dette ga veldig lite mening, tatt på kamera før han kjørte? gjerne utdyp hvordan dette foregikk.
Han mistet aldri lappen? Politi lar deg ikke gå om de fatter misstanke.
Høres mer ut som om han ikke ble tatt fro noe til å begynne med.
Det er litt dumt å uttale seg om noe man tydeligvis ikke vet noe om.
Sist endret av Lyd-Same; 14. juli 2023 kl. 20:19.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om han mistet den og fikk den tilbake eller aldri mistet den er jeg usikker på. Tror det var den første. Han ble observert på et overvåkingskamera. Bekreftet med spyttprøve etterpå. Har ikke så mye peiling på dette men at akkurat denne situasjonen er ekte. Jeg antok at det var på grunn av for lang behandlingstid uten at jeg vet det for sikkert.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan være politiet løy om det med kamera men at spyttprøven var positiv vet jeg.
Anonym bruker
"Målløs Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har vært mange av disse trådene i det siste. Hvor blir dere tatt? Driver politiet med storkontroll for tiden?
Hjelp her var det mye feil info

Samtykket han til beslag. Da har han dummet seg kraftig ut. Da har de ikke frist på seg

Hvis man ikke godtar beslag så har de 3 uker på seg før de må gi tilbake førerkortet midlertidig
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Syns jeg hører om politikontroller og testing over hele landet nå. Det er blitt veldig PÅ. De sa at om jeg ikke hørte noe innen tre uker så kunne jeg ringe politiet og pure på de, men det skjer ikke. Nå har det gått 5 uker.
Syns jeg har hørt et eller annet om at om man ikke hører noe innen en viss tid (6 uker?) så he legges saken. Det er mulig at blodprøven viste thc-verdier under 0,2 i promille, men tviler egentlig på det, jeg lå nok over i forhold til slik de omregner i promille.

Men er det slik at jeg plutselig kan høre fra de om 3 mnd og deretter miste lappen? De sa at jeg kunne kjøre videre i påvente av svar på blodprøvene fordi jeg fremsto som nykter og edru da de tok meg
Last ned appen Politikontroller, så kan du ihvertfall prøve å unngå noen av kontrollene.
Folie à deux
Helt forjævlig lenge 2-3 år
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mye forskjellige svar, blir litt forvirra her…. Jeg kan enten gå fri og tenke at det aldri skjedde, eller så kan jeg risikere å miste lappen, ny førerprøve, bot og fengsel? Politiet tok tester og anså meg ikke som påvirket og lot meg kjøre. Så såpass korka i hodet kan jeg da ikke ha vært når de sier «bare kjør videre» skulle likt å vite på hvilket grunnlag de kan gjøre om thc til alkohol-promille.

Røyka på kvelden kl 11, ble tatt ettermiddagen kl 14. er det virkelig riktig av systemet å straffe folk på samme måte som om jeg hadde kjørt dritings rett etter jeg hadde drukket? Tar man noen trekk, sover, spiser frokost og setter seg bak rattet etter 15 timer, at dét skal straffes så kraftig, det har jeg vanskelig for å se hensikten med…. Men jeg er åpen for å lære, gjerne kom med synspunkt - jeg ønsker å forstå
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble tatt på spyttprøve slo ut på thc. Hadde røyka kvelden før jeg ble tatt og hver kveld før dette i noen uker. Jeg fikk kjøre videre til de fikk svar på blodprøven. De sa det ville ta ca 3 uker. Nå har det gått over 4 uker. Er det en viss tid de før de må kontakte meg før saken blir henlagt?

Noen her med erfaringer?
Vis hele sitatet...
Dette står ikke til troende. Først blir du tatt i spyttprøve og får utslag. Deretter tauet til legevakt for blodprøve også lar politiet deg fortsette å kjøre? Politiet må jo hatt stor tro på at du var ruset siden de krevde blodprøve og jeg har aldri hørt at noen som har blitt avkrevd blodprøve har fått kjøre før tidligst 3 uker etterpå evt. straks blodprøvende har gitt negativt svar.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har aldri vært borti slike spyttprøver før, men jo, de hadde kontroll i området jeg kjørte i den dagen og stoppa folk. Jeg fikk utslag på thc, derfor kjørte de meg på legevakta for å ta blodprøve. De sa at jeg ikke virket påvirka og kunne kjøre igjen neste morgen kl 8 og bare kjøre videre i påvente av svar på blodprøvene. Syns dette er merkelig selv. Men politiet viste faktisk empati overfor saken og ønsket for meg at blodprøvesvarene ville tilsvare under 0,2 i promille, men de kunne ikke si noe som helst sikkert. Men de beslo ikke førerkortet og sa som sagt at jeg kunne kjøre videre, men ikke samme dag som de hadde tatt meg i spyttkontroll, jeg måtte vente til morgenen etter. Jeg har aldri hørt om noe sånt før, så jeg er temmelig nysgjerrig på om det er noen her som har vært borti noe lignende og om det at jeg fikk kjøre videre har noe å si for eventuell straff….
Men så gjør det enkelt.
Drit i å kjør.
Det er jo ulovlig uansett.

Å rase rusa rundt,
Er som å spille
russisk rulett,
med andre
PANG
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Men så gjør det enkelt.
Drit i å kjør.
Det er jo ulovlig uansett.

Å rase rusa rundt,
Er som å spille
russisk rulett,
med andre
PANG
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg skal bli irritert eller le når jeg leser innleggene dine. De er uansett fascinerende.
Sist endret av Kallon; 16. juli 2023 kl. 12:15.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg røyka hasj kvelden før jeg satt meg bak rattet. Jeg så ikke på meg selv som påvirket ettermiddagen etter, og det gjorde jo tydeligvis ikke snuten heller siden de sa at jeg kunne kjøre videre i påvente av blodprøvesvar. Har ikke rørt hasj etter denne hendelsen. Men syns hele greia er litt merkelig og det har stressa meg noe sinnsykt å ikke vite om jeg skam få fortsette å ha lappen eller om jeg plutselig sitter der uten lappen, må ta den på nytt osv
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har aldri vært borti slike spyttprøver før, men jo, de hadde kontroll i området jeg kjørte i den dagen og stoppa folk. Jeg fikk utslag på thc, derfor kjørte de meg på legevakta for å ta blodprøve. De sa at jeg ikke virket påvirka og kunne kjøre igjen neste morgen kl 8 og bare kjøre videre i påvente av svar på blodprøvene. Syns dette er merkelig selv. Men politiet viste faktisk empati overfor saken og ønsket for meg at blodprøvesvarene ville tilsvare under 0,2 i promille, men de kunne ikke si noe som helst sikkert. Men de beslo ikke førerkortet og sa som sagt at jeg kunne kjøre videre, men ikke samme dag som de hadde tatt meg i spyttkontroll, jeg måtte vente til morgenen etter. Jeg har aldri hørt om noe sånt før, så jeg er temmelig nysgjerrig på om det er noen her som har vært borti noe lignende og om det at jeg fikk kjøre videre har noe å si for eventuell straff….
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor du lyver i din egen tråd? Ingen som blir tatt til blodprøve får beholde lappen. Straks det blir utslag og politiet bestemmer at det skal taes blodprøve tar de også lappen. Fordi politiet naturligvis vet at svaret på en blodprøve kommer fra et laboratorium og det er postgang osv.

Om du ikke samtykker til beslag får du lappen igjen etter 3 uker. Eller ved negativt svar på blodprøve. Om du samtykker til beslag får du lappen tilbake dersom blodprøven viser at du var nykter.

Ingen politi slipper potensielle rusa bilister ut i trafikken igjen etter en blodprøve. Spesielt ikke når det ble utslag for narko på spytt-testen.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jo, faktisk. Hvorfor skulle jeg lyve om det? Spyttest positiv på thc, de kjørte meg til legevakta for å ta blodprøve, politiet sa at jeg ikke fremstod som påvirka og sa at jeg kunne kjøre fra neste morgen kl 8 i påvente av svar på blodprøvene. Jeg vet ikke om dette er et unikt tilfelle eller om noen her har vært borti det samme?
Har håpet på at det vil tale for min sak at de lot meg kjøre som vanlig dagen etter. Har hvertfall ikke hørt noe enda etter fem uker
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble ikke tatt for det samme men ble tatt for bruk av narkotika og de beslagla mekkeboksen min med ymse utstyr.

Saken ble henlagt circa 3-4 måneder etter bevisets stilling. Ingen anelse hvorfor, for jeg skulle tro det var nok bevis.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte å nevne at jeg også hadde noen titalls frø i den boksen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Men så gjør det enkelt.
Drit i å kjør.
Det er jo ulovlig uansett.

Å rase rusa rundt,
Er som å spille
russisk rulett,
med andre
PANG
Vis hele sitatet...
Om forlatelse:

Sitat av Kallon Vis innlegg
Jeg vet ikke om jeg skal bli irritert eller le når jeg leser innleggene dine. De er uansett fascinerende.
Vis hele sitatet...
Du er en bra mann, slitenRealist! Ingen irritasjon.