Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2017
Uvaksinert 👍
Trenger å bytte ut en Huawei P30 pro. Trenger en tilsvarende kraftig telefon, men IKKE bua kanter og den må IKKE være fysisk større, gjerne mindre. Helst like bra kamera også. Tips? Ja, MÅ være Android. Trenger ikke DUO sim.
Sitat av daffe Vis innlegg
Trenger å bytte ut en Huawei P30 pro. Trenger en tilsvarende kraftig telefon, men IKKE bua kanter og den må IKKE være fysisk større, gjerne mindre. Helst like bra kamera også. Tips? Ja, MÅ være Android. Trenger ikke DUO sim.
Vis hele sitatet...
Det får du ikke, sånn er det bare. Skal du matche den telefonen, så blir det s22/23 ultra, Pixel 7 pro eller IPhone 14 Pro.

Du har ingenting å gå på om skjermen må være like stor eller mindre. Alle de nevnte telefonene har bedre kamera og innmat.
iPhone 13 Mini er mindre en Huaweien, men det ville du jo ikke ha...

Jeg har iPhone 13 Mini og er veldig fornøyd med den.
Sitat av daffe Vis innlegg
Trenger å bytte ut en Huawei P30 pro. Trenger en tilsvarende kraftig telefon, men IKKE bua kanter og den må IKKE være fysisk større, gjerne mindre. Helst like bra kamera også. Tips? Ja, MÅ være Android. Trenger ikke DUO sim.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk fra mate 20 pro til s22, og selv om det er litt mer tivoli UI så synes jeg s22 er en god telefon.
Jeg savner en del smarte funksjoner fra huawei som å kunne bruke knokkene for å ta skjermbilde og tegne mønster på skjermen for å åpne kamera o.l.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
iPhone 13 Mini er mindre en Huaweien, men det ville du jo ikke ha...

Jeg har iPhone 13 Mini og er veldig fornøyd med den.
Vis hele sitatet...
Er ikke 13 mini altfor liten?
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
iPhone 13 Mini er mindre en Huaweien, men det ville du jo ikke ha...

Jeg har iPhone 13 Mini og er veldig fornøyd med den.
Vis hele sitatet...
Ikke noe vits å gå for 13 Mini. Jeg trur at TS vil hate den av to grunner. Det er ikke Android og den har ca halvparten med batteritid.
hva med en ny p30?
Zenfone 9 og Nothing Phone er nok to gode kandidater.
Sitat av Wolisf Vis innlegg
Er ikke 13 mini altfor liten?
Vis hele sitatet...
Personlig synes jeg at størrelsen er fin.
Skal sies at jeg oppgraderte fra en iPhone 6S. 13 Mini er fysisk lik i størrelsen, men har større skjerm.

Sitat av ronniba Vis innlegg
Ikke noe vits å gå for 13 Mini. Jeg trur at TS vil hate den av to grunner. Det er ikke Android og den har ca halvparten med batteritid.
Vis hele sitatet...
Jeg kan få ut tre dager uten å måtte lade telefonen med blandet bruk.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Personlig synes jeg at størrelsen er fin.
Skal sies at jeg oppgraderte fra en iPhone 6S. 13 Mini er fysisk lik i størrelsen, men har større skjerm.



Jeg kan få ut tre dager uten å måtte lade telefonen med blandet bruk.
Vis hele sitatet...

De kan helt klart leve i tre dager, men som tidligere selger av telefoner, så har jeg også fått en hel del folk tilbake som vil bytte pga dårlig batteri.
Hvilken nyere telefon må ikke lades med vanlig bruk på 3 dager?
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
hva med en ny p30?
Vis hele sitatet...
Ønsker ikke en ny P30 eller annen telefon med bua kanter. Synes det er håpløst både å bruke og med refleks når man ser på video eller andre ting.
Jeg er på min tredje Xiaomi-tlf. Får topp specs til billig peng. De tåler ALT (jeg har mista mine i gulvet utallige ganger, den ene overlevde en tur i elva også) Og MIUI Android skinnet er i min mening mye bedre enn f eks Samsungs. For mange år siden ba min bror meg om å finne en grei tlf til han - og det ble en Redmi Note 8 Pro - som han har ennå - beste tlf han har hatt sier han.
Også er det greit å ha:
8 Gb RAM for smooth bruk. (funker greit med 6 også egentlig)
Wifi 6 og 5G. (Alle tlf har vel dette nå men sjekk på specs i tilfelle)
Minst 90hz oppdaterings frekvens (jo mer jo bedre, men det spiser batteri)
https://www.netonnet.no/art/mobil-sm...lefoner/xiaomi
One plus Nord 2
Google Pixel 7 pro
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Sitat av norcogamer Vis innlegg
Google Pixel 7 pro
Vis hele sitatet...
Blir litt for stor desverre.
Bruk prisguiden

Sony har gode telefoner som ikke er spesielt store.

Brukte like under 3 lapper og er storfornøyd.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Ble en google pixel 7 pro, snakk om nedtur fra en huawei p30 pro. Har desverre bua kanter den også, ikke like mye, men er så mye annet dårlig med den telefonen at bua kanter er det minste problemet.
Huawei p30 pro er beste mobilen jeg har hatt, slutta dessverre å funke en dag. Har nå en OnePlus 9 Pro som jeg er veldig fornøyd med, men er klart bedre kamera på p30'en.
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Ble en google pixel 7 pro, snakk om nedtur fra en huawei p30 pro. Har desverre bua kanter den også, ikke like mye, men er så mye annet dårlig med den telefonen at bua kanter er det minste problemet.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av daffe Vis innlegg
Ble en google pixel 7 pro, snakk om nedtur fra en huawei p30 pro. Har desverre bua kanter den også, ikke like mye, men er så mye annet dårlig med den telefonen at bua kanter er det minste problemet.
Vis hele sitatet...
Har du samme problem som meg, toucher borti skjermen ved uhell når du griper telefonen pga buede kanter?
Det er så vanvittig irriterende at de ikke kommer med en enkel fix, justering av størrelsen på touch-området.
Hver gang jeg gir fra meg telefonen til noen fordi de skal se film/bilder trykker de av gårde i det de tar på telefonen. Galaxy A70, ellers fornøyd men kjøper aldri denne fasongen igjen..
Uvaksinert 👍
Trådstarter
Jepp, det er helt sinnsykt irriterende. Og hvis man ser film så blir det ofte en irriterende refleks i buen. Fatter ikke at noen kan synes det er ok.