Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 806
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Jeg har fått i oppdrag av mamma og sette opp en handleliste som skal være for en stuepc.

For ikke så lenge siden leste jeg på en side der det var noen som satt sammen en stuepc til rundt 1k, men klarer ikke oppdrive siden.

På denne siden var det litt div deler som de brukte, og bla hovedkortet hadde en HDMI-utgang og kunne kjøre 1080i mener jeg ganske sikkert å huske.

Er det noen som kan hjelpe meg med hovedkort som har støtte for HDMI?

Kriterier er at dataen skal være stille og de fleste kravene for at den ikke skal være til sjenanse i stua.

Possessorvalg er jeg utrolig usikker på så om noen har noen innspill der hadde det vært bra

Har sett på Atom prossessor, men syns dette blir alt for svakt. Dataen kommer nok til å brukes til å spille AoE på, se en god det filmer og spille av musikk hovedsakelig.

Har prøvd å google etter hovedkort med det jeg husker fra sida, men klarer ikke finne det igjen..
Den var norsk


Mvh sengetøv
Dinside hadde en slik, men den forutsetter at du har kabinett ol fra før. Kunn HK, CPU og RAM her
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
ahh, mange takk
har du litt peiling på prosessorer til sånt bruk?

tenkt litt på athlon, men er ikke dette samme prinsippet som intels Atom?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av sengetøv Vis innlegg
ahh, mange takk
har du litt peiling på prosessorer til sånt bruk?

tenkt litt på athlon, men er ikke dette samme prinsippet som intels Atom?
Vis hele sitatet...
Athlon er AMD's gamle CPU-kjernefamilie (veldig gamle) og kan ikke måles med Atom.
Athlons "Atom-lignende" familie heter vel Geode hvis de ikke har fått en nyere.
Bruk den de anbefaler, kan ikke forstå at den skal slite med slikt noe. Ser du på specs er den ikke i nærheten av Atom(men Atom har vel noe spesiell HD avspilling stuff), Høyere klokker og raskere RAM

Seriøst AtXbYeA?

AtXbYeA har nok langt mer peiling, hør på han du
Sist endret av HabbaLaBiba; 12. januar 2010 kl. 19:15.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Bruk den de anbefaler, kan ikke forstå at den skal slite med slikt noe. Ser du på specs er den ikke i nærheten av ATOM(men den har vel noe spesiell HD avspilling stuff), Høyere klokker og raskere RAM

Seriøst AtXbYeA?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Athlon
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nå ligger jo denne det er snakk om på AM3 sokkel, så såååå gammel kan den vel ikke være?
Sist endret av HabbaLaBiba; 12. januar 2010 kl. 19:20.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Nå ligger jo denne det er snakk om på AM2+ eller AM3 sokkel, så såååå gammel kan den vel ikke være?
Vis hele sitatet...
Jeg så bare athlon nevnt (som ville vært et logisk valg for en HTPC med lavt effektforbruk (f.eks mobile versjoner), men i artikkelen er det Athlon II, som er noe helt annet igjen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan går det med prosjektet?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg er på utkikk etter ca det samme selv. Disse oppsettene kan kanskje hjelpe deg litt på vei:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1195005

Sist endret av sptz; 23. januar 2010 kl. 19:24.