Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3630
Ser etter best mulig TV til PS4'en.
Anbefaler ikke å bruke tv skjerm til gaming. Tv skjermer pleier å ha veldig høy responstid noe som ikke egner seg til gamin. I hvert fall ikke hvis du konkurrerer.
https://www.amazon.com/BenQ-ZOWIE-in...SIN=B01H5KKQUQ
Sitat av anon7618 Vis innlegg
Anbefaler ikke å bruke tv skjerm til gaming. Tv skjermer pleier å ha veldig høy responstid noe som ikke egner seg til gamin. I hvert fall ikke hvis du konkurrerer.
https://www.amazon.com/BenQ-ZOWIE-in...SIN=B01H5KKQUQ
Vis hele sitatet...
Signerer. For noen år siden hadde jeg TV og skjerm samtidig. Skulle vise gjestene mine hva jeg gjorde på PC-en min, og oppdaget at det som skjedde på TV-en skjedde uakseptabelt lenge etter det jeg så på min skjerm.
Dere må aktivere spillmodus! Da fjernes alt av bildebehandling (men konsollen har egen bildebehandling så du mister ikke nevneverdig kvalitet på bildet).

https://www.samsung.com/au/support/t...-tv-game-mode/

https://philips-tvconsumercare.kxond...n/Faq/All/3485

https://displaylag.com/how-to-enable...-on-your-hdtv/
Sist endret av random105675; 1. juli 2018 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av anon7618 Vis innlegg
Anbefaler ikke å bruke tv skjerm til gaming. Tv skjermer pleier å ha veldig høy responstid noe som ikke egner seg til gamin. I hvert fall ikke hvis du konkurrerer.
https://www.amazon.com/BenQ-ZOWIE-in...SIN=B01H5KKQUQ
Vis hele sitatet...
Anbefaler ikke skjerm til konsoll gaming. TS snakker om en PS4 her så en TV satt i spillmodus ville helt klart holdt helt fint. Hadde det vært snakk om Pc Spilling hadde jeg helt klart vært enig at en skjerm er langt bedre.

Over til deg TS om jeg skal anbefale noe må jeg først vite om du har en Original PS4 eller en PS4 Pro, Ønsket størrelse på Tv'n, budsjett og hva du pleier å Spille.
Sitat av piggtråd Vis innlegg
Anbefaler ikke skjerm til konsoll gaming. TS snakker om en PS4 her så en TV satt i spillmodus ville helt klart holdt helt fint. Hadde det vært snakk om Pc Spilling hadde jeg helt klart vært enig at en skjerm er langt bedre.

Over til deg TS om jeg skal anbefale noe må jeg først vite om du har en Original PS4 eller en PS4 Pro, Ønsket størrelse på Tv'n, budsjett og hva du pleier å Spille.
Vis hele sitatet...
Lavere responstid vil jo gi deg en fordel mot andre ps4 spillere siden de fleste bruker en tv. I mine øyne ville det beste være å skaffe en stor "gaming"-skjerm. Det er jo vanskelig å si akkurat hva TS vil ha uten noe videre informasjon. Forresten gratulerer med første post på forumet, velkommen.
Sist endret av anon7618; 2. juli 2018 kl. 00:28.
Sitat av anon7618 Vis innlegg
Lavere responstid vil jo gi deg en fordel mot andre ps4 spillere siden de fleste bruker en tv. I mine øyne ville det beste være å skaffe en stor "gaming"-skjerm. Det er jo vanskelig å si akkurat hva TS vil ha uten noe videre informasjon. Forresten gratulerer med første post på forumet, velkommen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Responstiden (pixel respons) vi snakker om når spillmodus er aktivert gir egentlig bare mer motion blur effekt i bildet desto høyere den er. Det er ikke slik at selve bildet henger etter (input lag) som standard bare fordi det er en Tv.

Det er selvsagt forskjell på modellene, og dersom du skal spille på elite nivå kan jeg se poenget med å bruke en dedikert skjerm men du kan få oled TVer helt ned til 0ms pixel respons så for meg er "gamingskjerm" mer en gimmick for å selge mer utstyr.

På min tv har jeg 160ms input lag med 4k oppskalering og bildebehandling aktivert.
Dette kan jeg måle fordi jeg henter ut lyden før den prosesseres i TVen slik at jeg må legge til forsinkelse på forsterkeren.

Dersom jeg skrur på spillmodus er det absolutt ingen merkbar forsinkelse.

Hva jeg har pixel respons aner jeg ikke men jeg ser ingen motion blur.
Tiden det tar for å skru på pixlene er såpass lav at den på en vanlig skjerm med 4ms pixel respons bare utgjør en liten del av den totale tiden hvert bilde vises på skjermen.

Ved 60fps har hvert bilde 16ms visningstid på skjermen. Ved 4ms pixel respons betyr det at bildet vises på skjermen i 12ms, det sier seg selv at du skal være rimelig høyt oppe dersom du mener det er avgjørende forskjell på din egen responstid om du ser hvert bilde i 12ms eller 16ms (4ms Vs. 0ms pixel respons).

Det er også forskjell på teknologiene som brukes i plasma, led/lcd og oled TVer i forhold til motion blur, input lag og pixel respons.

Personlig tror jeg det er andre punkter som er avgjørende for valg av tv å spille på, og det går på hvor flytende bildet er, lysstyrke og farger, oppløsning og tilkoblinger.
Sist endret av random105675; 2. juli 2018 kl. 01:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av anon7618 Vis innlegg
Lavere responstid vil jo gi deg en fordel mot andre ps4 spillere siden de fleste bruker en tv. I mine øyne ville det beste være å skaffe en stor "gaming"-skjerm. Det er jo vanskelig å si akkurat hva TS vil ha uten noe videre informasjon. Forresten gratulerer med første post på forumet, velkommen.
Vis hele sitatet...
Takk Jeg er uenig i at en skjerm er bedre med mindre TS spiller på et høyt profesjonelt nivå. Hovedgrunnene til å velge en TV over Skjerm til Konsollspilling er helt klart Pris per tomme, Lyd, og innganger.
Plasma tv kanskje.

input lagg blir det uansett på console.

kommer helt ann på hva du skal spille, vist du skal spille fps og ikke er så opptatt av superskarpt bilde i 4k og høy kontrast så trur jeg plasma tv er tingen ( du kan sikkert få det billig på finn ). Vist du skal ha bra bilde, så vet jeg ikke for jeg er gammeldags å bruker ett 10 års gammelt tv selv.
Sist endret av Anonymousesick; 2. juli 2018 kl. 20:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonymousesick Vis innlegg
Plasma tv kanskje.

input lagg blir det uansett på console.

kommer helt ann på hva du skal spille, vist du skal spille fps og ikke er så opptatt av superskarpt bilde i 4k og høy kontrast så trur jeg plasma tv er tingen ( du kan sikkert få det billig på finn ). Vist du skal ha bra bilde, så vet jeg ikke for jeg er gammeldags å bruker ett 10 års gammelt tv selv.
Vis hele sitatet...
Om han går for 1080p kan dette muligens være en god løsning.
En "High end" 1080p og t.o.m en 720p TV kan gi fantastisk bra bildekvalitet selv den dag i dag og kan finnes på finn.no til en rimelig pris. hvertfall på LCD fronten!

Plasma har jeg ingen erfaring med. Noen som kan si noe om eldre plasma-TV-er i forhold til bildekvalitet?
Spiller Bloodborne, FPS o.l. Jeg vil helst ha en tv med rask respons-tid. Men også god bildekvalitet.. Har en vanlig PS4. Er det sant at mindre tv'er er bedre å spille på enn store tv'er? Har erfart dette, men vet ikke om det bare er TV kvaliteten som er forskjellen. Har spilt Bloodborne på et lite (32"-37") 4-5 år gammelt tv, og et helt nytt stort (ca 50") tv, og det mindre tv var helt klart bedre å spille på. Klarer faktisk ikke spille Bloodborne på det store tv. Spilte med ethernet på det lille tv og wifi på det store, men dette skal vel ikke ha noe å si da jeg spilte Bloodborne offline på d store tv..
Konsoller er capet til 30 fps. 30 fps er null stress på en stor tv. Svært få konsoll spill er 60 fps.. Kobler du til en pc til en stor tv for å game i 60 fps ser du forskjellen.