Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1594
Hei, jeg kjøpte en telefon fra en butikk som selger brukte telefoner. Da jeg kom hjem og skulle sette den opp, oppdaget jeg at jeg ikke kommer meg inn, fordi det står at jeg må logge meg på med en google konto som har vært synkronisert med enheten. Jeg ringte til butikken, og de skulle ringe meg tilbake. Da de ringte, sa det at de hadde vert i kontakt med tidligere eier, og at han skulle lete etter et passord els, og videresende det til ham, som igjen skulle sende det til meg. Dette har enda ikke skjedd, og butikken er nå stengt. Jeg merker jeg blir veldig irritert av hele opplegget, og vil egentlig bare levere telefonen tilbake, få pengene igjen, og kjøpe en annen. Dette fordi det ikke er slik det skal være, og når man kjøper en telefon i butikken skulle man virkelig tro man kunne bruke den. Spørsmålet mitt er, har jeg rett til å få hevet kjøpet?
Hørtes meget merkelig ut at du skal arve noen andres Google-konto ved kjøp av brukt telefon (eller uansett årsak).
Gjenopprett fabrikkinnstillingene på telefonen, og logg inn med din Google-konto.
Trådstarter
Er ikke sånn at jeg "arver" google-kontoen. Er de i butikken som ikke har gjort en skikkelig jobb med å slette det som var på den, for å gjøre den klar til en ny eier. Telefonen er tilbakestil, men den krever forsatt å bli logget på med en konto som har vært synkronisert med enheten. Aldri vært borti noe slikt før, så skjønner godt det høres merkelig ut. For det er det.
Ut ifra det jeg kan om forbrukerkjøpsloven, som skal benyttes i de tilfeller du har handlet av en bedrift og ikke en privat person, er svaret definitivt ja.

At du ikke får logget inn på telefonen anser jeg som en mangel, og det gir krav på retting eller omlevering(avhjelp) Jf. Forbrukerkjøpslovens kapittel 6. Se nærmere på §26, 29 og 30.

Finn navnet på de tidligere eierene og ta saken til forliksrådet
Sist endret av knert1; 7. mars 2018 kl. 20:51. Grunn: Legge til mere
Handler du fysisk i butikk bestemmer butikken selv om du har returett eller ikke.
Sant som knert1 sier; Produktet har en mangel. Du har returrett/krav på heving av kjøp.

Handler du på nett så har du angrerett.
Sist endret av random106980; 7. mars 2018 kl. 21:46.
Sitat av PoorEdward Vis innlegg
Hørtes meget merkelig ut at du skal arve noen andres Google-konto ved kjøp av brukt telefon (eller uansett årsak).
Gjenopprett fabrikkinnstillingene på telefonen, og logg inn med din Google-konto.
Vis hele sitatet...
"Gjenopprett fabrikkinnstillingen på telefon og logg på med din google konto?" Har du aldri hatt en Android telefon før? Tror du ikke TS har tenkt det samme?

Når en telefon er låst med google konto, så kan den ikke låses opp uten google passordet som eieren selv har satt inn...
Trådstarter
Ringte til butikken igjen i dag, de sa jeg fikk levere den tilbake, og at jeg skulle få pengene tilbake. Kundeservicen er en annen sak da, for jeg forklarte at jeg var litt sur pga. jeg ikke fikk brukt telefonen, også svarte han tilbake "Ja jeg merker det.." Menmen, så lenge jeg får hevet kjøpet så går det bra det.