Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2864
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har den siste tiden tatt speed regelmesig sånn annen hver dag med noen dagers pauser innemellom.

De dagene som jeg har inntatt dette har jeg tatt en middels stor strek kl 0900 på morgene (ca 150-200mg). Tar ikke noe mer etter det.

Når klokken nærmer seg 23.00-00.00 så faller jeg i søvn.
Dagen etter føler jeg meg helt fin, som om jeg ikke hadde tatt noe dagen før.

Tok også 2 uker fri fra speed for å se om det var en sammenheng med at jeg var avhengig, altså at jeg bare utsatte nedturen (med tanke på at jeg tar det annen hver dag). Men neida, ingen nedtur, ingen depresjon, ingen endring i humør osv.

De jeg har tatt det med får en helvetes nedtur, sliter med og sove, mild form for deprisjon og mister alt av matlyst ++.

Er det noen her som har peilling som kan gi meg noen svar på hvorfor jeg ikke får de bivirkningene som folk gjenerelt får?

Om dere trenger flere opplysninger så bare spør .
Det at du spør om dette klokken halv fire på natten forteller meg at du kanskje ikke sovner rundt elleve-tolv tiden som du påstår her, hehe.

Det er et par mulige svar på dette:
Du merker ikke selv at du har nedtur, og ignorerer tegnene. Kanskje du til og med bare har milde symptomer på at kroppen din restituerer etter amfetaminbruk. Spiser du og drikker godt med vann i løpet av dagen? Dette er de to aller viktigste faktorene når det kommer til hvor hardt nedturen treffer deg. En god venn av meg pleide å lage mat, spise og generelt sett bevege seg mer mot slutten av effekten etc, som gjorde at han fikk mye mindre merkbar nedtur enn alle andre som tok det med han.

I tillegg er nedturen ofte hovedsakelig en psykisk reaksjon - kanskje du forteller deg at alt går bra, og ignorerer irritabiliteten din og tegnene på at kroppen din ikke har det så bra?

Har du muligens forsøkt å holde deg unna amfetaminen totalt i et par dager? Amfetamin sitter gjerne i kroppen i 48-72 timer, og det er ikke sikkert du vil kjenne ordentlig på nedturen før stoffet totalt har forlatt kroppen din. Jeg la merke til at du tar amfetaminet rundt 9 på morgenen - er det mulig du tar amfen med en gang du våkner, før du rekker og føle ordentlig på en eventuell nedtur?

Igjen, mye av disse effektene er psykisk, og om du har matlyst eller ikke og om du får sove eller ikke er en ting jeg ser på som mind over matter - innbiller du deg at du er sulten/trøtt fungerer det.

Jeg hadde uansett anbefalt deg å holde deg unna i en to-tre uker, slik at neurotransmitterne dine kan regulere seg til standardverdier - det er i denne perioden du vil merke hvordan amfetaminet har påvirket det, det er mye enklere å merke effekten når du beveger deg mot normale sinnstilstander enn når du beveger deg vekk fra dem.

Lykke til, og husk å bruke vettet ditt!