Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3558
Hallo, har begynt å skrive rap lyrics på fritiden av og til på fritiden i den siste tiden..Tenkte jeg kunne legge ut en av tekstene mine her, og kanskje få noe ros og ris, og høre hva jeg eventuelt kan forbedre meg på i tekstene mine


"The real light

Im going to put you to your grave,
Erase your memory like a ps3 save,
And i am greatly ashamed,
That your dick is shaved,
Retarded mind equals a girl who is lame,
You know the story, it goes all the same,
And u better remember my fucking name,
Cause im the type to bring my family fame

Let me show you the real light,
im gonna make satan look so bright,
Compared to god,satan is a damn good boy,
Cause god is treatin us like som fuckin toy

I do my prayers, trying to reach heaven,
But cant seem to find any trust in number 7,
Climbing the ladder, one step at the time,
Hoping for eternal life to one day be mine,
Stretching my fingers, reachin for the skies,
But we all know heaven is a bunch of lies,
God gave my ladder a push, down i fell,
Im consumed by hate, in my own fuckin hell,

Let me show you the real light,
im gonna make satan look so bright,
Compared to god,satan is a damn good boy,
Cause god is treatin us like som fuckin toy

Pushed down from heaven, arisen from hell,
Thats the stories my grandsons are gonna tell,
Time for action, go grab your guns,
As we burn churches and rape their nuns
Cant trick me more, i have seen the real light,
My actions may seem wrong, but i know they're right

Let me show you the real light,
im gonna make satan look so bright,
Compared to god,satan is a damn good boy,
Cause god is treatin us like som fuckin toy

Imma release Fenris from his chains,
Cause hatred runs trough my veins,
Let him feast on flesh of the divine,
As we use mjollnir to break god's spine,
Ragnarök is gonna be born with our hate,
When god is dead,its a little too late,
Too late for regretion and prayers,
Cause hatred breaks trough all layers,
There is no rules when im rockin the mic,
Freedom of speech,dont care if u like,"

Er fortsatt på amatør stadiet, og skriver for moro av og til bare..men takker for all feedback!
Typisk wangster tekst, haha! Men ellers var det jo gode enderim, og alt virket mer eller mindre til å passe greit sammen. Keep up the good work!
Som Cal.12 sier; gode enderim. Innholdet virker for meg litt umodent, men sånt er jo en smakssak. Også engelsken kan jo jobbes på, med mindre du bevisst har utelatt ord osv. Hadde også personlig likt det mer om du holdt rimet ut hele verset, slik du forsåvidt har gjort i det 1. verset. Tenker det blir feter sånn + enklere å fremføre avhengig av beat osv.

Kan innrømme at det kan virke som om en ganske ung og noe forvirret Vinnie Paz (Jedi Mind Tricks, Army of the Pharaohs, solo) skrev det her. Tolk det som du vil, her har du i hvert fall en smakebitt av han (vers 1 og 3). Den type låt jeg så for meg den teksten her i.
Sist endret av Trymba; 29. august 2010 kl. 02:24.
Trådstarter
Wankster?skjønner ikke helt hvor du har den fra, cal. 12, wankster betyr jo wannabe gangster, og denne teksten toucher jo ikke gangster rap sjangeren i det hele tatt?Men takk takk ellers..

Trymba, kan du vise meg hvor jeg har gjort skrivefeil så jeg kan rette opp dette?Er ikke helt sikker på hvor i teksten du mener..Men at du liker vers 1 syns jeg er litt merkelig, da jeg personlig foretrekker de andre versene fordi de har litt mer dype meninger og metaforer som kan tolkes på ulike måter
Og jada, jeg er gjennomsyra over mange år med diverse underground rap, da vinnie paz er favoritten Tror jeg tar at du tolker meg som en ung og forvirra vinnie paz som en kompliment, da å i det hele tatt assosiere mine tekster med hans er himmelen for meg.

EDIT: Heavy metal kings er vill, gleder meg til plata med samme tittel
Sist endret av Tomas301; 29. august 2010 kl. 02:31.
Du prøver alt for hardt, rett og slett. Prøv å ikke tvinge deg selv til å finne rim alt for raskt, brukt litt tid. Då får du som oftsest et veldig bra produkt. Terningkast 2/6
Skriver tekster selv (riktignok ikke rap) og føler at jeg ikke skal kritisere innholdet i en tekst så altfor mye. Derfor sikter jeg mest til rima når jeg sier vers 1 er best gjennomført, men når du sier så er ikke de andre så værst heller. Har bare litt tvangstanker når det kommer til antall linjer, rim osv. så gjelder å holde det ganske strukturert.

Tenker ikke på noen direkte grammatiske feil i teksten, men mer at du har lagt opp linjene litt knotete. 1. vers, 6. linje f.eks: "You know the story, it goes all the same". Der hadde jeg heller brukt "You know the story, it remains the same". Men jeg kan jo som sagt ikke vite om syns din versjon er enklere eller låter bedre.

Vinnie Paz er favoritten her hjemme også. Jeg aner strengt tatt ikke hvor gammel du er eller noe som helst, men følte jeg måtte legge til noen adjektiv for ikke å trekke en direkt linje mellom dere to. Følte bare tematikken og strukturen minnet om noe fra den nyeste soloplata hans.
Trådstarter
Juicekongen, kunne tenkt meg å høre litt mer hvorfor du tror jeg har brukt for lite tid på den, og litt mer direkte hva du ikke synes var så bra?

Og til trymba, tror egentlig begge de to versjonene i gramatikken funker, får se om jeg endrer det
er 17 år forresten, og har rusa meg på season of the assassin hele sommeren så godt mulig jeg er påvirket av det og ja xD men så hadde jo vinnie paz mye samme stilen i jmt platene sine føler jeg, bare at han har lagt på litt auto tune og diverse effekter noen plasser for å få det mer interessant å høre på.
Synes teksten var overraskende bra! Åpnet tråden med et litt hånlig smil om munnen, men var mye bedre enn jeg hadde trodd Gode enderim, ser ut som den sitter bra med beat, men ville byttet ut noen av "fucking"'ene dine med noen dypere adjektiver. Å si fuck så mange ganger gjør teksten grunn, og at den føles litt wangster eller wigger eller hva du vil. Og siden det er typsik norsk(generelt alle som ikke snakker engelsk som morsmål, og noen fjortisser som snakker det som morsmål) å hive inn hjelpeord som "fucking" og "like" i alle engelske setninger gir det et intrykk av at man ikke behersker språket i stor grad. Men som sagt, overrasskende bra tekst!
Trådstarter
Ordet fuck er brukt 5 ganger i teksten, er ikke så altfor mye. Husk at det er en "angry" tekst,og i tilegg er fuck en sinnsykt god filler av og til xD men veldig bra at du liker det, og tar til meg all konstruktiv kritikk til neste gang jeg skriver noe
That your dick is shaved. Der stoppet jeg og facepalmet
Trådstarter
Sitat av Enay Vis innlegg
That your dick is shaved. Der stoppet jeg og facepalmet
Vis hele sitatet...
That your dick is shaved,
Retarded mind equals a girl who is lame,

Du fikk ikke med deg helheten gjorde du det?Er ikke vits i å barbere stellet for å imponere damer om du har så liten hjernekapasitet at du aldri kommer til å få deg noe som er så bra at hun bryr seg om det?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har tatt til meg en del kritikk her, og prøvd å fått til ett vers der enderimene er bygd opp litt annerledes som enkelte påpekte.. Kunne tenkt meg å få litt konstruktiv kritikk på dette også

"You better hide, cause when it turns into night,
I've found your house,you'd better be ready for a fight,
Imma put a knife to your throat, and proove my might,
In my domain there excist no god,no angels and no light,
In my domain, stupid mutherfuckers like you are shot on sight,
You'd better take a minute, to think over whats right,
Cause this is real, its not random bullshit what i write,
My rhymes dont have claws, but they do indeed bite,
You're ignorant,im considering showing you what its like,
When you're here, chasin hope is like chasing a kite,"
Så hvis det ikke er random bullshit, hvem er det du truer egentlig og hvorfor?
Sitat av 2free Vis innlegg
Så hvis det ikke er random bullshit, hvem er det du truer egentlig og hvorfor?
Vis hele sitatet...
hehe, har ikke hørt så mye underground rap har du?
Truer ingen spesielle personer, er en del av stilen om du skjønner.
For det første, så blander du inn altfor mye religion uten at det faktisk har en god samenhengende mening. Og jeg føler at det blir altfor mye hat, og aggresjon og jeg føler det kommer ut på litt feil måte.
Det blir liksom altfor mye "fjortis rage" for å si det sånt. Skal du skrive voldelige tekster så er det veldig fort gjort at du overdriver og driter deg ut. Prøv å lage tekster om ting som faktisk kan bety noe for enkelte folk, eller som faktisk kan bety noe for deg og ikke bare "YEAH NIGGA IMMA KILL U CUZ IM MAD, YOU BAD CUZ IM MAD AK 47 UP IN THIS BITCH".

La oss ta Gatas parlament som et eksempel (som er en fantastisk gruppe by the way), som har veldig mye aggresiv musikk og blander kansje av og till inn banning og vold. Men alikevell står det en dypere mening bak tekstene dems. Prøv å få til et tema i teksten din, og ikke bare en handling.
Jeg føler det blir alt for blasfemisk, og faktum at teksten gir null mening gjør det bare enda verre.

Prøv hardere. Hvis ikke kan du jo alltids følge gangster rap stereotypen og skrive den samme setningen 20 ganger.
At du drar inn ps3 og barberte pikker i en rap tekst er noe jeg iallefall finner umodent.
Jeg finner ingen "rød-tråd" i teksten din, og det at du bokstavelig talt bare har nødrim i den forsterker bare det jeg sier.
Fuck konstruktiv kritikk, dette var dårlig.
Altså, først må jeg jo påpeke at flow og stemmebruk er ca. like viktige som lyrics når det kommer til rap.

Når det er sagt finner jeg ingenting spesielt interessant med teksten din. Så og si bare én- og tostavelsesord, ingen multi- eller flerstavelsesrim, ingen kreative ordspill eller 'abstrakte metaforer' (som jeg liker å kalle det) og generelt ingen spesiell mening i teksten.

Å rime random ord på en beat kan hvem som helst gjøre. Rap handler om veldig mye mer enn det..
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Altså, først må jeg jo påpeke at flow og stemmebruk er ca. like viktige som lyrics når det kommer til rap.

Når det er sagt finner jeg ingenting spesielt interessant med teksten din. Så og si bare én- og tostavelsesord, ingen multi- eller flerstavelsesrim, ingen kreative ordspill eller 'abstrakte metaforer' (som jeg liker å kalle det) og generelt ingen spesiell mening i teksten.

Å rime random ord på en beat kan hvem som helst gjøre. Rap handler om veldig mye mer enn det..
Vis hele sitatet...
Som tatt rett ut av min munn. Word