Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3721
Jeg var ute på byen for litt over en måned siden, den kvelden havnet jeg på fyllearresten og hadde blitt anmeldt for ordensforstyrrelse og kroppkrenkelse av politiet. Jeg husker nesten ingenting av episoden der dette skal ha skjedd.

Det jeg husker er å først bli godtatt inngang og betalt, for så å bli nektet inngang av en annen vekter litt lengre framme rett med inngangen. Jeg spurte likevel om jeg bare kunne gå rett inn og si ifra til kjæresten min som gikk inn rett før meg men ikke fikk med seg at jeg ble stoppet der. Hun gikk sånn halvveis med på det men ombestemte seg nesten med en gang og stoppet meg igjen lengre inne på utestedet. Jeg husker å begynne å diskutere med henne og at en annen vekter dro i meg. Det er det siste jeg husker. Så har jeg et par minner til av å bli tatt håndjern på, bilturen til politistasjonen og ransjekkingen. Jeg vet ikke hvorfor jeg blacket ut, jeg følte meg ikke så full før dette skjedde, så enten lekte hodet mitt med meg og at jeg faktisk var for full, eller så har det vært alt adrenalinet som har påvirket.

Det politiet sier dagen etter er at når de kom på utestedet så skrek jeg og oppførte meg forstyrrende rett med baren med vektere rundt meg, men at ingen var i nærheten av meg. Så skal jeg ha gått bort til døren i ettertid og skallet til en uskyldig kvinne uten noe provokasjon. Dette husker jeg som sagt ingenting av. Men alle som kjenner meg, inkludert meg selv, vet at jeg aldri kunne funnet på noe sånt mot en uskyldig person, og ihvertfall ikke en kvinne. Jeg erklærte meg dermed "ikke skyldig" på anklagelsen om kropps krenkelsen og lot den andre være blank.

Nå har jeg fått brev fra politiet der saken om ordensforstyrrelsen er blitt henlagt, men kropps krenkelsen er jeg siktet på med en bot på 12 000 kr. Mener politiet dermed at det er mer bevis for at skallingen skjedde med vilje enn at jeg skrek og oppførte meg forrstyrrende? Jeg tenkte meg nemlig motsatt utfall, og var forberedt på å måtte betale en bot for ordensforstyrrelse. Som sagt så er det ikke kvinnen som har anmeldt saken, men politiet. Hun kan ikke huske at jeg har gjort det med vilje, og sier at jeg hvertfall ikke hadde noen grunn til det, og at det bare var tilfeldig at det ble hun. Hun hadde heller ingen synlige skader, noe jeg synes er veldig rart. Hadde jeg gått inn for å skalle, hadde ikke hun hatt et blåmerke i det minste?

Er det ikke ganske sannsynlig at dette kan bare ha vært et uhell? Når man drikker for mye har man jo ikke helt kontroll på kroppen og jeg tenker jeg bare kunne ha mistet balansen litt og komt bort i henne? Det som også er rart er at en kompis så at jeg var omringet av politi og vektere en stund før dette skal ha skjedd, så hvordan er det mulig at jeg kom meg til døren alene og skallet til noen.

Hva bør jeg gjøre videre? Jeg har jo lyst å betale boten for å bli ferdig med det og legge det bak meg. Men synes det er urettferdig å få konsekvenser i ettertid for å gjøre noe jeg vet jeg aldri kunne gjort med vilje. Har politiet nok bevis for å bevise at det ble gjort med vilje? Jeg er også redd for å gå i rettsak for om jeg taper så havner jeg plutselig med et mye større beløp å betale. Om jeg erklærer meg uskyldig nå, er det fortsatt en sjanse for at saken bare blir henlagt? eller er det veldig sikkert at det går til rettsak? går det eventuelt ann å trekke seg før rettsaken?

Jeg har også hatt lyst til å kontakte kvinnen for å unnskylde meg og høre hva hun mener. Men politibetjenten som avhørte meg sa at jeg ikke burde? Har jeg ikke lov til det? Jeg tenker det kan hjelpe meg hvis hun faktisk kan tenke at det var et uhell. Bør jeg ta kontakt med hun?

Det er ingen av vennene mine eller kjæresten min som fikk med seg at jeg gjorde det. De mener derimot også at jeg ikke er stand til det og at det må ha vært et uhell. Hjelper sånt i et sånt sak?

Det ble mange spørsmål, men setter veldig stor pris på de som svarer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du er klar over at rus ikkje er formildande omstende? Om du ikkje hadde gjort det samme i edru tilstand er hoggande likegyldig. Spørsmålet er om du gjorde det eller ikkje.

Du får ringe juristen som har skreve forelegget, og be om forklaring av saka.
Jeg har nå aldri sagt det. Det jeg mener er at selv i beruset tilstand, så er ikke dette noe jeg kunne gjort, hvertfall ikke med vilje. Og jeg nekter ikke at det ikke har skjedd, men at jeg mener det må ha vært et uhell.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hvordan vet du hva fornærmende har sagt etterpå hvis du ikke har snakket med henne? Uhell eller ikke så vil jeg tro at hvis det blir en rettssak der politi og vektere vitner på at du har skallet til noen med vilje (etter deres versjon) så ender neppe saken i din favør. Jeg ville tatt boten og lagt det i bunken med lærepenger på fylla. Kan også legge til fra egen erfaring at det er vanskelig selv med mange vitner på din side å vinne en sak der politi og vektere vitner i mot.
Du må ikke finne på å ta kontakt med fornærmede. Det kan bli sett på som forsøk på påvirkning av vitneforklaring. All kontakt må gå igjennom advokat eller jurist.
Lima: Det var dette politibetjenten som avhørte meg sa at hun sa på et eget avhør.

Ban: okei, er helt på trynet egentlig. Vil jo bare be om unnskyldning og høre hva hun mener har skjedd direkte. Så om jeg i fremtiden vil ta kontakt med henne, så er det advokaten min som må gjøre det for meg?
Sitat av DM1234321 Vis innlegg
Jeg husker nesten ingenting

Dette husker jeg som sagt ingenting av. Men alle som kjenner meg, inkludert meg selv, vet at jeg aldri kunne funnet på noe sånt mot en uskyldig person, og ihvertfall ikke en kvinne.

Som sagt så er det ikke kvinnen som har anmeldt saken, men politiet. Hun kan ikke huske at jeg har gjort det med vilje, og sier at jeg hvertfall ikke hadde noen grunn til det, og at det bare var tilfeldig at det ble hun. Hun hadde heller ingen synlige skader, noe jeg synes er veldig rart.

Jeg har også hatt lyst til å kontakte kvinnen for å unnskylde meg og høre hva hun mener.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at den jenta selv sier hun ikke husker dette har skjedd, hvis du ikke har snakka med henne? Er mange som ter seg ugjenkjennelig i rus så at du og vennene dine mener du aldri kunne gjort noe sånt med vilje kan man aldri si for sikkert. Blåmerke oppstår ikke før etter et par dager etter skaden ikke der og da og noen tåler skader bedre enn andre, jeg pleier aldri få blåmerker om jeg så får en dør smelt i trynet så at hu ikke hadde blåmerke kan ikke indikere noe. Men høres jo ut som det er muligheter for at det kan ha vært et uhell eller at det har skjedd så spontant mens du var helt oppe å kjøre på adrenalin at dine drita venner rundt ikke la merke til det. Du sier jo de ikke så deg ordentlig heller pga mye vakter og politi rundt. Uansett har det ikke så mye å si for snuten om det var med vilje eller ikke. Politiet kan anmelde og vitne i voldssaker selv der offeret sier det ikke skjedde (gjenganger i kjærestevoldssaker f.eks eller der det har vært slosskamp mellom venner/bekjente)
Med politiet og vaktene som vitne er det nok bevis.
De andre tingene som du lurer på hva du bør gjøre er erfaringsmessig å bare godta boten så slipper du peset med å vente på rettsak for uansett å bli dømt der (også potensielt til fengsel og værre utfall enn nå) Det går ikke an å trekke seg før en rettsak, enten må du ha legegrunn for utsettelse eller evn vil bli dømt uten å få gitt din forklaring. Og nei du bør ikke kontakte kvinnen om dette er en du ikke ellers snakker med, man skal ikke oppsøke sine ofre det er en form for krenkelse det også og om snuten virkelig vil være vanskelige kan dem ta det som at du prøver å påvirke henne til å tale i din favør, noe som slår helt motsatt ut i en evn rettsak.

Kjedelige greier detta men et signal på at du bør roe ned drikkinga evn stoppe helt å drikke når det viser seg du gjør ting du ikke har kontroll over, hva skjer neste gang du blacker ut og er forbanna plutselig dreper du noen med uvilje også. :/ Kjenner til det dær og jeg har ikke telling på hvor mange jeg har helt ut fra det blå og uprovosert angrepet i fylla. Når det gikk ut over en av mine nærmeste innså jeg at jeg ikke tålte å være full mer kan man ikke kontrollere seg så må man bare droppe fylla før det går virkelig galt (som det gjorde her og jeg fikk lang tid i fengsel og et evig liv i skam for)
Sitat av DM1234321 Vis innlegg
Hun kan ikke huske at jeg har gjort det med vilje, og sier at jeg hvertfall ikke hadde noen grunn til det, og at det bare var tilfeldig at det ble hun. Hun hadde heller ingen synlige skader, noe jeg synes er veldig rart. Hadde jeg gått inn for å skalle, hadde ikke hun hatt et blåmerke i det minste?
Vis hele sitatet...
Sitat av DM1234321 Vis innlegg
Jeg har også hatt lyst til å kontakte kvinnen for å unnskylde meg og høre hva hun mener. Men politibetjenten som avhørte meg sa at jeg ikke burde? Har jeg ikke lov til det? Jeg tenker det kan hjelpe meg hvis hun faktisk kan tenke at det var et uhell. Bør jeg ta kontakt med hun?
Vis hele sitatet...
I hvilket tilfelle av de to sitatene lyver du? Har du snakket med fornærmede eller ei? Dersom noen er utsatt for en springskalle - forventer du helt ærlig at offeret som mottok det svarer den som utførte det ærlig? Ta deg fuckings sammen og ikke vær så sørpe drita at vaktene må vurdere hvorvidt du skal slippe inn.

Selvpåført rus er som vidarlo nevner irrelevant for skyldsspørsmålet, og du gjør deg selv ingen tjenester ved å motsi deg selv i et foruminnlegg som detaljerer hendelsesforløp.
Hei, anbefaler at du tar kontakt med forliksrådet og at du gjennom dem tar kontakt med kvinnen, hvis dette er en uskyldig fylleting så ordner det seg sikkert...
Som svar på de som spør hvordan jeg vet at hun sa det. Jeg var på avhør dagen etter fyllearresten. Der fikk jeg vite at kvinnen hadde vært på avhør og forklart seg på den måten. Hun sa IKKE at hui kle husket om jeg hadde gjort det, men at hun ikke husket om jeg gjorde det med vilje. Jeg ville ta kontakt med hun for å høre direkte fra hun hva hun sa. Hun har ikke anmeldt saken selv, derfor jeg tenker at hun ikke kunne hatt noen grunn til å lyve til meg om jeg tok kontakt.
Dersom du skal bli dømt for dette, så må det være andre vitner som kan bekrefte at du har utført vold. Hvis ikke så kan du bare nekte for at noe slikt ar skjedd, og det blir påstand mot påstand. Politiet prøver seg alltid med å bøtelegge uten å være på sikker grunn, men dersom du nekter å vedta boten og saken går til retten, så holder nok ikke politets påstand dersom du nekter for å ha gjort dette.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Dersom du skal bli dømt for dette, så må det være andre vitner som kan bekrefte at du har utført vold. Hvis ikke så kan du bare nekte for at noe slikt ar skjedd, og det blir påstand mot påstand. Politiet prøver seg alltid med å bøtelegge uten å være på sikker grunn, men dersom du nekter å vedta boten og saken går til retten, så holder nok ikke politets påstand dersom du nekter for å ha gjort dette.
Vis hele sitatet...
Hva er det du rører med? Politiets påstand holder ikke hvis man nekter i mot? Tror du man slipper unna ved å nekte alene (eller med vitner for den saks skyld) når politiet vitner i mot? Hvem sitt ord veier tyngst i en rettsak, edru politi og vektere, eller en full tulling som nekter.

Om man er skyldig eller ikke har forsåvidt ingenting å si her.
Sitat av DM1234321 Vis innlegg
Som svar på de som spør hvordan jeg vet at hun sa det. Jeg var på avhør dagen etter fyllearresten. Der fikk jeg vite at kvinnen hadde vært på avhør og forklart seg på den måten. Hun sa IKKE at hui kle husket om jeg hadde gjort det, men at hun ikke husket om jeg gjorde det med vilje. Jeg ville ta kontakt med hun for å høre direkte fra hun hva hun sa. Hun har ikke anmeldt saken selv, derfor jeg tenker at hun ikke kunne hatt noen grunn til å lyve til meg om jeg tok kontakt.
Vis hele sitatet...
Nei du kan ikke ta kontakt med henne for å høre hva hun sa. Hun sa det som står i sakspapirene og dem kan du få tilgang til via advokat. Nå har du skalla ned en random dame bare enda mer respektløst å presse hu til å snakke med deg og kan oppleves skummelt og truende at du i det hele tatt tar kontakt. Støtter forresten commenten til Lima over hær. At politi og vektere så det er mer enn nok
Ta bota som en mann og stopp å drikk, en dag slår du ihjel dama di eller dreper en dude på byen uaktsomt i blackout og ødelegger livet ditt fullstendig
Sist endret av celtseus; 7. oktober 2018 kl. 05:09.
Sitat av Lima Vis innlegg
Hva er det du rører med? Politiets påstand holder ikke hvis man nekter i mot? Tror du man slipper unna ved å nekte alene (eller med vitner for den saks skyld) når politiet vitner i mot? Hvem sitt ord veier tyngst i en rettsak, edru politi og vektere, eller en full tulling som nekter.

Om man er skyldig eller ikke har forsåvidt ingenting å si her.
Vis hele sitatet...
Dersom det var politi eller vektere tilstede som observerte det som skjedde, så er jo saken en helt annen. Men dersom kvinnen ikke har noen vitner med seg på sin side, så blir det påstand mot påstand.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Dersom det var politi eller vektere tilstede som observerte det som skjedde, så er jo saken en helt annen. Men dersom kvinnen ikke har noen vitner med seg på sin side, så blir det påstand mot påstand.
Vis hele sitatet...
Tips til neste gang, les hva trådstarter lurer på før du kommer med tips. Så slipper du å gi råd som ikke stemmer fordi du ikke gidder å lese.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Nei du kan ikke ta kontakt med henne for å høre hva hun sa. Hun sa det som står i sakspapirene og dem kan du få tilgang til via advokat. Nå har du skalla ned en random dame bare enda mer respektløst å presse hu til å snakke med deg og kan oppleves skummelt og truende at du i det hele tatt tar kontakt. Støtter forresten commenten til Lima over hær. At politi og vektere så det er mer enn nok
Ta bota som en mann og stopp å drikk, en dag slår du ihjel dama di eller dreper en dude på byen uaktsomt i blackout og ødelegger livet ditt fullstendig
Vis hele sitatet...
Nei, er vell ikke så lurt at jeg tar kontakt da. Men alvorlig tatt, du vet ikke hva som har skjedd, så hold dømmingen din til gode. Aldri løftet en finger mot damen min, grunn til at dette er veldig vanskelig for oss å tro på. Som sagt, jeg kan tro på at jeg har oppført meg som en dritt, men aldri at jeg hadde blitt voldelig mot en dame.
Sitat av BAN Vis innlegg
Du må ikke finne på å ta kontakt med fornærmede. Det kan bli sett på som forsøk på påvirkning av vitneforklaring. All kontakt må gå igjennom advokat eller jurist.
Vis hele sitatet...
^^Dette er etter mitt skjønn det beste rådet du kan følge.

Politiet vil selvsagt at du skal betale boten, de er nok ikke særlig
interessert i at dette skal for retten. Hvis du er sta og nekter å
forklare deg, kan du kanskje slippe unna med påtaleunnlatelse.
Men jeg er ingen jurist, så det blir spekulasjon fra min side.
Erkjenn straffeskyld hvis du har edru vitner mot deg (for du husker ingenting), legg deg paddeflat og be om unnskyldning og håp at du ikke får verdens strengeste nazirasshøl som hoveddommer. Lykke til.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
^^Dette er etter mitt skjønn det beste rådet du kan følge.

Politiet vil selvsagt at du skal betale boten, de er nok ikke særlig
interessert i at dette skal for retten. Hvis du er sta og nekter å
forklare deg, kan du kanskje slippe unna med påtaleunnlatelse.
Men jeg er ingen jurist, så det blir spekulasjon fra min side.
Vis hele sitatet...
I denne saken er vitnene edru vakter fra securitas samt politifolk som ble tilkalt og de så hendelsen. Jeg er heller ikke jurist men slik jeg ser det så er saken "slam dunk" for snuten. Og saker de vet de vinner blir svært sjeldent henlagt eller ender opp som påtaleunnlatelse. Du har fått "tilbud" om å godta boten på 12.000 kr. Om du velger å ikke godta så blir det slik jeg ser det rettsak. Og der vil det komme frem at du var drita, ble nekta men fortsatte å mase. Så lagde du kvalm og de måtte tilkalle snuten og da "klikket du" du og skallet ned en tilfeldig dame.

Om det er historien som blir fortalt i retten tror jeg du er heldig om du ikke ender om med ubetinget fengsel.

Det er ingenting slik jeg ser det som er formildende i denne saken. Du har drikki deg drita, lager kvalm og skaller ned en dame i blind vold, du er totalt ute av kontroll og du kunne i verste fall endt opp med å skade eller faktisk ta livet av den dama. Offeret ditt kan ha fått mentale traumer etter dette og for alt vi vet så endre hun opp som ufør svingdørspasient i psykiatrien på grunn av at du ikke kan oppføre deg når du drikker.

Som mange andre har sagt allerede, du bør seriøst vurdere å kutte ut all alkoholbruk. Har møtt noen folk som deg, som tørner i fylla. Og felles for dem alle er at de i likhet med deg "er så snille og greie og aldri ville gjort noe slikt". Men det skjer igjen og igjen. Og som regel er de "uskyldige og tviler på at det skjedde" men de husker gjerne ingenting. Du står i akutt fare for å få bli en av de med lang voldsom i norske fengsler.
Ingenting formildende nei. Trodde du var tiltalt og skulle i retten jeg. Kan nesten ikke fatte at du bare har fått bot for å skalle ned en dame.
Du må godta dette og bare få det ut av verden mann. Går dette til retten kommer det edru vitner som securitas og politi og da er du fucked. I tilleg grov, blind og uprovosert vold mot ei jente. Går dette til retten får du nesten garantert ubetinget fengsel, dvs. at du faktisk må inn i en eller annen dass og sone hard time. Du kan alltids snakke med en advokat om hva du bør gjøre, men hør på fyren som kommenterer rett over meg. 12.000 for det du har gjort (ifølge politiet, og politiet går som 100% sannhetsbevis som vitner) er å slippe sinnsykt billig unna.

Hvis du fortsatt etter alle rådene du har fått vurderer å nekte å betale bota så har jeg et siste tips til deg:
- Du har krav på å få se bevisene i saken. Dvs at du kan lese alle avhør politiet har tatt av vitner og fornærmede (jenta du skalla ned). Disse opplysningene kan gi deg en god indikasjon på hva fornærmet i saken (jenta) mener at skjedde. Men uansett om du nekter å vedta dette forelegget eller bota så tror jeg sjangsen for at de henlegger saken er tilnærmet lik null. Det er som han over meg skriver mange som deg som mister fatninga fullstendig i fylla og blir utagerende og voldelige, men som i edru tilstand er verdens snilleste som aldri ville gjort noen noe vondt. Det sitter mange slike og soner dommer, tro meg. Fylla har skylda, men du har skylda for fylla.
- Det er mulig at du må engasjere advokat for å få ham til å innhente dokumentene. Dette er jeg ikke helt sikker på siden det ikke er tatt ut siktelse/tiltale (foreløpig), men at du kun er ilagt forelegg.
Sist endret av EzrealR; 7. oktober 2018 kl. 20:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av DM1234321 Vis innlegg
Som sagt så er det ikke kvinnen som har anmeldt saken, men politiet. Hun kan ikke huske at jeg har gjort det med vilje, og sier at jeg hvertfall ikke hadde noen grunn til det, og at det bare var tilfeldig at det ble hun.
Vis hele sitatet...
Med mindre det var et uhell (altså at du f.eks. snublet og traff henne med hodet i det du falt) så var det med vilje. At hun var et tilfeldig offer forandrer ikke på det.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du er klar over at rus ikkje er formildande omstende?
Vis hele sitatet...
Vel, selforskyldt rus er ikke det. Men hvis noen lurer i deg noe så er det ikke selvforskyldt, og du kan ikke holdes ansvarlig for egne handlinger.
Jeg vet at det jeg er siktet for er ganske grovt, som folk sier så er jeg heldig av å «bare» få 12 000kr i bot. Er det ikke merkelig da? Når de har så mange vitner burde jeg ikke fått en mye strengere straff? Det bare lukter råttent av hele greien, som om de bare vil ta meg for noe. Også det at de bare henlegger anklagelsene om ordensforrstyrrelse når det garantert er mer bevis på det.
Det følger av straffeloven at dersom du er tiltalt for flere forhold så kan man henlegge såkalte mindre alvorlige saker, for det ville ikke gjort noen forskjell til eller fra på straff og er å anses som bagatellmessig. Jeg har selv opplevd det skje etter bråk på byen. Ordensforstyrrelse henlagt mens de forfulgte vold og forulemping mot off. tjenestemenn.

Men om det er tilfellet i din sak kan jeg umulig vite.
- Er du straffet for noe før eller har du helt rent rulleblad? Det kan være grunnen til, og er mest sannsynlig det, at du slipper såpass billig.

Men igjen ja jeg stusser litt over at hun dama du skal ha "skalla ned" ikke har så mye som et merke, blod, ingenting. Skjønner det her ikke er lett for deg. Har du rådført deg med advokat?
Sitat av DM1234321 Vis innlegg
Nei, er vell ikke så lurt at jeg tar kontakt da. Men alvorlig tatt, du vet ikke hva som har skjedd, så hold dømmingen din til gode. Aldri løftet en finger mot damen min, grunn til at dette er veldig vanskelig for oss å tro på. Som sagt, jeg kan tro på at jeg har oppført meg som en dritt, men aldri at jeg hadde blitt voldelig mot en dame.
Vis hele sitatet...

Altså, hvis du seriøst klarer å fylle et sted med vektere og snut utelukkende pga oppførsel/fremtoning må du ha vært ganske langt utpå.
Du har i tillegg klart å dunke til ei dame med eller uten overlegg, og uavhengig av hvor "snill gutt" du er når du IKKE er drirings (lol) virker det som du er helt ute av stand til å passe på deg selv og samtidig er en fare for andre når du ruser deg.

Hva vil du liksom at vi skal si?
"Shit happens?
Enten får du snakke med advokat, kjøre rettsak og sannsynligvis tape, ellers får du bare ta bota og faktisk prøve å lære noe til neste gang.
Og kanskje ikke drikke så mye at du blacker helt ut...

Selv ville jeg vært ekstremt takknemlig for at situasjonen ikke ble verre enn det den ble, og forhåpentligvis tatt det som et stort varsko.
Vet noen om man kan finne en gratis advokat å bare snakke om saken om? altså jeg vet jeg ikke har rett på gratis advokat, jeg trenger bare noen å snakke om saken om som kan si meg om jeg bør kjøre på videre eller bare trekke meg nå.
Gratis advokat gjennom fagforening, forsikring el liknende? Har du inntekt under 246 000 og formue <100 000? Da har du rett til fri rettshjelp. Om din sak kommer inn under fri rettshjelp finner du ut av når du snakker med advokat. Advokaten vil da søke fylkesmannen på vegne av deg om fri rettshjelp.

Du er en voldsmann, en som utøver blind vold i fylla. Du har skallet ned en helt tilfeldig og uskyldig dame fordi du klikket i fylla. Det var mange edru vitner, både politi og vektere. Du har kun vage minner av det hele. Gitt den situasjonene du står i og det du faktisk har gjort så tviler jeg på at selv den aller beste advokaten kan få deg frikjent. Og går saken til retten så vet du jo på ingen måte utfallet av dommen. Du kan lett få ubetinget fengsel. Du kan bli idømt fengsel pluss erstatning, såkalt voldsoffererstatning og det er vel ofte opp mot 100 000 kroner.

Hva som blir utfallet vet ingen. Men det går ofte endel tid før en slik sak kommer opp, og det kan være nok til at offeret for din voldshandling har fått diagnose på traumer, eller andre lidelser grunnet blind vold. Dermed kan du risikere at du får det på toppen.

Jeg synes du har fått en gavepakke med bot på kun 12.000 kr. Betale boten og ta lærdom av dette. Kutt ut rus, enten for alltid eller til du har fått skikk på livet ditt slik at du ikke fortsetter å klikke i fylla.