Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1651
Anonym bruker
"Oppmerksom Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk Sobril 10mg av legen som en del av behandling, der jeg skulle få slappe av i kroppen, jeg har ingen som helst tidligere erfaring med Sobril. Det jeg lurer på : hvorfor kjenner jeg ingen ting når jeg tar dem. Har også økt dosen (2-3 stk), men kjenner fortsatt ingen ting. hvorfor det? var det som var meningen.

PS: har ingen plan å ruse meg på dette.
Man kjenner ikke nor særlig rus av sobril, med mindre du tar veldig store doser. Det du merker er hvis du har angst, så vil angsten bli mindre tilstedeværende.
Varierer fra person til person på hvor store doser man må ta.

Selv så holder det med 10-20mg avhengig av hvor ofte jeg bruker det.

Er det angst som er grunnen til at du har fått det? Litt merkelig hvis du ikke merker noe i det hele tatt på 30mg.
Når man ikke har erfaring med slike medikamenter er det veldig vanlig å tro at man ikke er påvirket, selv om man er det
Anonym bruker
"Oppmerksom Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
nei, er ikke angst. har en del muskelspenninger i kroppen. skulle teste om det vill bedres om jeg fikke noe beroligende
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vival/Valium fungerer mye bedre mot kroppslige spenninger hos meg. Den virker også fortere. Aberet er at de har laaang halvveringstid, noe som kan være komplisert ifbm. bilkjøring. Trening du, gjerne tungt? Det er den beste medisinen mot stive muskler, såfremt du ikke har andre lidelser som forhindrer deg i å være i bevegelse.
Anonym bruker
"Oppmerksom Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Får vel ta å snakke med legen ang å bytte til noe annet, kanskje vival/valium som du nevner. Tar forhåndsregler ang bilkjøring. venter alltid lang tid etter anvist fra lege. på pakka til sobril står det 8 timer, men venter minst 12 timer.

Jeg er i vanlig bevegelse så det ikke noe som hemmer meg der
Det er noen muskelgrupper i hals/nakke region som legen sier jeg ikke har kontroll over som trenger å slappe av. derfor skulle jeg prøve disse pillene.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke du vil få så mye mer muskelavslapning av Sobril egentlig. Har selv gått på Sobril nå i 3 år og hjelper meg kun for å roe ned "sinnet" i forhold til angst etc og ikke så mye annet. Man kan bli trøtt og sliten av det, så helst ikke kjør bil etterpå eller holde på med verktøy som krever høy konsentrasjon.

Skal du ha muskelavslapning ville jeg heller kanskje ha spurt etter Valium da dette hjelper en del mer enn hva Sobril gjør.
Det er vanlig å redosere / ta mer fordi man tror at det skal komme en rus. På 20 mg kan du trygt vente en time før du kan begynne å forvente noe som helst. Det paradoksale med medikamenter som sobril er at de virker uten at man egentlig merker det. Faren ved å ta for mye er at du kan miste dømmekraft og at terskelen for hva du sier og gjør kan flyttes. Ikke som ved alkohol, selvfølgelig, men effekten er der likevel.
Jeg gikk på 75mg daglig når angsten var på det verste. Men sobril er jo et veldig svakt benzo