Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2168
hei. jeg er ny her så mulig inleget ligger i feil kategori

Jeg driver og skal lære meg litt om og lage apper til android. Og i den forbindelse lurer jeg på om det er mulig og laste ned eksisterende app for og se i koden hvordan ting er gjort. vet om en app som er nesten lik den jeg tenker meg i utseende mesig. men ikke funksjon

ha en god dag
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja. Android-apper er stortsett skreve i Java. Det er stortsett leseleg etter dekompilering. Det er neppe spesielt enkelt å forstå alt, og når det kjem til design tipper eg det er enklare å lage det sjølv enn å forsøke å kopiere. Om det derimot kjem til udokumentert logikk kan det vere veldig gunstig å lese koden...

Her er ein grei tutorial. Som nevnt der får du ikkje med kommentarer og anna informasjon, så det er ikkje heilt rett fram alltid.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Informasjonen du ser etter vil ligge delvis i kode og delvis i XML-filer, om jeg husker rett fra Android-utvikling. Jeg husker ikke om disse XML-filene blir med i den ferdige APK-en eller om de omformes til et annet format, men det er en ting å være obs på.

Vær også obs på at mange velger å obfuskere Java-koden sin fordi de vil unngå at folk gjør nettopp dette. Da får du trøbbel, ettersom hele vitsen er å enten gjøre det umulig eller ekstremt upraktisk og vanskelig å tolke etter dekompilering. Om det finnes verktøy som gjør samme jobb på annen informasjon enn koden er jeg usikker på, men det er fullt mulig.

Hvis du ikke allerede har et relativt solid grep om basics på Android-utvikling, ville jeg startet med det før du begir deg ut på reverse engineering.
Trådstarter
2 0
takk for svar. Nei robhol jeg har absolutt ingen peiling på programering av noe slag. Så om noen har en god side jeg kan starte med og lese og teste i så hadde dette vært kong
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg har opplevd at ikke all informasjon kommer med når jeg dekompilerer en app, når jeg søker i den kompilerte filen finner jeg en streng som jeg ikke finner i den dekompilerte kildekoden.