Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1703
Anonym bruker
"Mekanisk Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenkt rå prøve å lage cannabis tincture for så å eventuelt lage gummy bears. På nettet står det at jeg trenger alkohol me HØY prosent. Noen bruker 95%, en annen brukte 75%. I Norge finner man bare 60%. Noen som vet om 60% funker bra?
Hva med å bruke antibac? Vil det funke? Tipper de smaker jævlig, men så lenge det ikke er farlig å konsumere tipper jeg der går greit.
Anonym bruker
"Taktløs Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan kjøpe Antibac 95% hos flere norske nettbutikker, apotek eller den lokale staples butikken.
Anonym bruker
"Mekanisk Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan kjøpe Antibac 95% hos flere norske nettbutikker, apotek eller den lokale staples butikken.
Vis hele sitatet...
Ja jeg vet jo det da, men lurte på om antibac var brukbart til dette, eller om vanlig 60% sprit var bedre
Antibac er denaturert sprit, dvs at det er tilsatt stoffer som gjør det udrikkelig, vil virkeligt ikke anbefale å bruke det da du i verste fall risikerer skader på indre organer.
Har du muligheten for en handletur til Sverige selger systembolaget sprit opp til 80%

Tror egentlig 60% vil funke og, det tar bare litt mer tid. Jeg har i hvert fall lagt green dragon med 60% og det fungerte utmerket
Sist endret av sovtek; 31. mars 2018 kl. 12:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ikke finn på å dra til Systembolaget og ta 80% over grensen, all sprit over 60% regnes som narkotika!
Hvis man tar blank 80% over i 40 % flasker da?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Ikke finn på å dra til Systembolaget og ta 80% over grensen, all sprit over 60% regnes som narkotika!
Vis hele sitatet...
Nei, det gjer det ikkje.

Sprit over 60% er ikkje tillat solgt eller innført. Det er regulert i alkohollova §8-13. Sprit står ikkje på narkotikalista. Det ser ut som det vil ende med forelegg for brot på alkohollova eller tollova, ettersom forenkla forelegg kun ser ut til å vere adgang for ved å overstige kvoten. Ei enkelt flaske vil ikkje vere eit grovt overtramp, og du vil ikkje få fengsel.
Sist endret av vidarlo; 31. mars 2018 kl. 14:20.
Hjemmebrent er tingen om du har noen kontakter.
Finn noen som brenner selv og be dem om å lage en flaske med 95% spesielt til deg f.eks. Ellers kan du jo sette en batch selv så har du noe og pusle med fremover
Anonym bruker
"Mekanisk Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar! Sverige blir nok litt langt unna for meg (bor på vestlandet). Får prøve med 60%, kjenner ingen som brenner selv. Får stå over antibac da
Har selv brukt 60% fra polet til å lage diverse tinkturer, og det funker fint.