Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 9007
Hei!

Kjøpte nylig en boks snus (Skruf sterk - skulle ikke ha noe å si nemmen), og dagen derpå da jeg skulle åpne den la jeg merke til at så og si alle posene hadde noen merkelige hvite flekker på seg (hovedsakelig i kantene), en bittelitt annen lukt, samt smak. Følte boksen var relativt lett å åpne - og mistenker at noen har kødda med denne... Den er best før 21-08-2010, hvilket betyr at den iallefall ikke har gått ut på dato.

Noen som veit hva dette er, eventuelt hatt noen lignende erfaring?
Umulig for oss å vite, men det skjønner du sikkert selv.

Vil anbefalle deg å ta snusboksen tilbake til stedet du kjøpte den og be pent om en ny. Personlig har jeg fått enormt mange Skruf-bokser som har luktet verre enn undikken til Nøkken, men hver gang jeg har spurt om å få en ny har det gått smertefritt

Edit: er det btw. flere som har oppdaget disse "råtne" snusboksene fra Skruf i det siste? Og vet isåfall dere noe om hva som er gale med de? De både lukter og smaker helt usannsynlig umat!
Sist endret av Sjølvaste; 23. juni 2010 kl. 01:54.
Dette kan ikke resultere i annet enn synsing fra våres side (ref: de to over-nevnte svarene). Mener du produktet ikke er i den stand det børe være, dra på butikken i morgen å bytt.
Trådstarter
Sitat av Restyle Vis innlegg
Dette kan ikke resultere i annet enn synsing fra våres side (ref: de to over-nevnte svarene). Mener du produktet ikke er i den stand det børe være, dra på butikken i morgen å bytt.
Vis hele sitatet...
Joda joda, såppas fortstår jo selv jeg ^^ Greia er riktignok den at jeg sitter med en smaks- og luktesans værre enn værst som følge av allergi, og har derfor lite forutsetninger (nåja, dere har ikke særlig bedre), for å si noe om hva dette kunne være - og håpet derfor at noen hadde vært borti noe lignende
Hvis du derimot legger ut et høyoppløselig bilde, vil det være lettere for oss å gi et estimat
Jeg har lagt merke til at skruf sterk løs snusen har i det siste vært veldig tørr når man handler den i norge, vanskelig å bake. Men drar man til sverige så er den snusen helt perfekt fuktig.

De boksene er ikkje gått ut på dato for det har jeg sjekket hver gang. Vet ikkje om det har kommmet nye regler i det siste for snus som gjør den norske skruf snusen så tørr eller hva det er.
din røver
Zeco's Avatar
Sitat av minigolf Vis innlegg

Edit: er det btw. flere som har oppdaget disse "råtne" snusboksene fra Skruf i det siste? Og vet isåfall dere noe om hva som er gale med de? De både lukter og smaker helt usannsynlig umat!
Vis hele sitatet...

Ja, har merket det på flere Skruf Orginal. Ekkel jævlig bitter smak og lukt.
Min erfaring med skruff, og jeg bruker mer eller mindre en bok porsjonssnus om dagen, er at den ofte er dårlig. Lukter dritt og smaker likedan. Bare synd ingen andre har snus med tranebærsmak. Mmmm...
All snus i Norge har blitt helt for jævlig.
Den er så tørr at den gir ikke effekt og jeg blir like forbanna hver gang.
Drar alltid tilbake og ber om en ny boks, men det er ikke så kult å holde på sånn.
Grunnen til dette er ganske enkel. Norge er et egosentrisk møkkaland som vedtok at det skulle bli ulovlig å selge sterk snus i Norge. Derfor finnes det nå bare møkkasnus uten effekt, vond lukt og money for nothing.
Drar man til Sverige derimot, så er snusen helt normal og sterk.
For et trent øye så har man kanskje sett at merkelappen under snusboksene i Norge nå er på Norsk og ikke på Svensk. Det finnes fortsatt buler i by'n som selger snus smugla fra Sverige.
Jævlig irriterende når man merker at snusen bare ligger der og ikke gjør noe ut av seg, eller kanskje enda verre, når den begynner å renne med en gang. Anbefaler "02".
Sist endret av oslogutt; 23. juni 2010 kl. 02:37.
Så hvis man kjøper skruf sterk el skruf ekstra sterk i norge, så er det egentlig ikkje sterk snus, bare sterkere enn den vanlige? Kan noe bekrefte det?
HEROIN I SNUSEN!
The start of a new myth.
Sitat av Masi Vis innlegg
Så hvis man kjøper skruf sterk el skruf ekstra sterk i norge, så er det egentlig ikkje sterk snus, bare sterkere enn den vanlige? Kan noe bekrefte det?
Vis hele sitatet...
Det kommer jo ann på hva du defininerer som "sterk".
Sterk er den i hvert fall ikke om du går utifra hva den i utgangspunktet skulle ha vært, og hvordan den er i Sverige. Skruf Sterk er litt sterkere enn den vanlige, men ettersom denne igjen ikke finnes sterk så har sterk plutselig ingen betydning. Skruf Xtra Sterk er bare litt sterkere enn begge to, men ingen av de nevnte er sterke sammenliknet med Sveriges, så det er egentlig samme hva du kjøper. Det er tørt alt sammen.
Jeg har lagt merke til den norske er tørr for tiden, men etter litt google søk så har jeg ennå ikkje funnet noe som kan back'e opp påstanden din.
Sitat av Masi Vis innlegg
Jeg har lagt merke til den norske er tørr for tiden, men etter litt google søk så har jeg ennå ikkje funnet noe som kan back'e opp påstanden din.
Vis hele sitatet...
Jeg har henvendt meg til en rekke ekspeditriser i forskjellige kiosker, og de har sagt at de nå bare importerer snus som tukles med i Norge. De får ikke lov til å selge sterk snus etter at sosial og helsedirektoratet skulle ha et ord med i laget.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Foreslår Thunder Wintergreen, eller Frosted. Utrolig god porsjonsnus med effekt
enda en grunn til å gå general
Da regner jeg med at det samme gjelder for snus solgt på Duty Free butikker på flyplasser i Norge?
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Da regner jeg med at det samme gjelder for snus solgt på Duty Free butikker på flyplasser i Norge?
Vis hele sitatet...
Å kjøpe snus på flyplass i Norge er det siste du skal gjøre.
De tar inn veldig store mengder av gangen, og snusen blir liggende veldig lenge, helt til du kommer å kjøper den, uvitende om at den har ligget der så lenge og blitt tørr. Kjøp snus i kiosker som ligger på steder der det er mye folk som kjøper. På denne måten må de ta inn ny fersk snus oftere. Ergo, du slipper tør snus. Alle skjønner at snus som har ligget lenge blir tørr.

Ikke kjøp på matbutikker eller flyplasser. Det er litt av et prosjekt å kjøpe snus om dagen.
Skjekk alltid boksen før du betaler, datostempling, lukt osv. Om du kommer hjem og merker at snusen er tør, har du krav på ny boks når du returnerer til der du kjøpte den. Det er masseprodusjon og blir sendt tilbake. Jeg gjør dette ofte om jeg ikke har penger til ny boks og. Alltid like gøy. Si at den er tør, samme om den er det eller ikke. Er du heldig er ekspiditøren født i går og dum som et brød.
Sist endret av oslogutt; 23. juni 2010 kl. 03:14.
Sitat av Hache Vis innlegg
Sperm? Titegn
Vis hele sitatet...
æ slutter med snus idag !
Sitat av oslogutt Vis innlegg
Å kjøpe snus på flyplass i Norge er det siste du skal gjøre.
De tar inn veldig store mengder av gangen, og snusen blir liggende veldig lenge, helt til du kommer å kjøper den, uvitende om at den har ligget der så lenge og blitt tørr. Kjøp snus i kiosker som ligger på steder der det er mye folk som kjøper. På denne måten må de ta inn ny fersk snus oftere. Ergo, du slipper tør snus. Alle skjønner at snus som har ligget lenge blir tørr.

Ikke kjøp på matbutikker eller flyplasser. Det er litt av et prosjekt å kjøpe snus om dagen.
Skjekk alltid boksen før du betaler, datostempling, lukt osv. Om du kommer hjem og merker at snusen er tør, har du krav på ny boks når du returnerer til der du kjøpte den. Det er masseprodusjon og blir sendt tilbake. Jeg gjør dette ofte om jeg ikke har penger til ny boks og. Alltid like gøy. Si at den er tør, samme om den er det eller ikke. Er du heldig er ekspiditøren født i går og dum som et brød.
Vis hele sitatet...
Ja, regnet nesten med det. Kjøpte 5 bokser med Lucky Strike snus på Duty Free butikken på Gardemoen før jeg reiste utenlands, den første snusen hadde effekt, etter det, nada. Hadde håpt på at det var bare den boksen. Antar jeg bare kan kaste de resterende 4 boksene.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Ja, regnet nesten med det. Kjøpte 5 bokser med Lucky Strike snus på Duty Free butikken på Gardemoen før jeg reiste utenlands, den første snusen hadde effekt, etter det, nada. Hadde håpt på at det var bare den boksen. Antar jeg bare kan kaste de resterende 4 boksene.
Vis hele sitatet...
Been there, done that. Nei, ikke kast, gud forby. Lever de fire resterende boksene hos en tilfeldig kiosk der du bor. Si at du kjøpte dem der og at de ikke har effekt. Du kan få penger tilbake eller nye bokser. Om du ikke er av denne typen, så kast. Men sjekk om det står noe om hvor boksene er kjøpt først, slik at du ikke driter deg ut i kiosken. Det gjør normalt ikke det. Har gjort dette mange ganger før, og det går som regel bra, med mindre kassedama er en hurpe. Anbefaler å gå til en blondine i en narvesen kiosk. Da er du sikra seier. Med mindre du er glad for å ha brukt penger på ingenting da.
Sist endret av oslogutt; 23. juni 2010 kl. 03:27.
http://www.swedishmatch.com/sv/Var-v...per-varumarke/

Såvidt jeg kan se, så inneholder den "norske" og den svenske snusen akkurat det samme? Har noen her noen kilder på at den norske er svakere? Eller er det bare synsing?
På tobakksvarer kjøpt i tax-freen står det som regel FOR DUTY FREE SALE ONLY en plass på produktet.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Ja, regnet nesten med det. Kjøpte 5 bokser med Lucky Strike snus på Duty Free butikken på Gardemoen før jeg reiste utenlands, den første snusen hadde effekt, etter det, nada. Hadde håpt på at det var bare den boksen. Antar jeg bare kan kaste de resterende 4 boksene.
Vis hele sitatet...
Jeg kan godt ta dem, jeg
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Er det noen i det hele tatt som har KILDER på at sterk snus ikke er lov i Norge, og snusen i Sverige er sterkere?

Jeg kjøper Ekstra sterk snus her og der i norge, uten at jeg har problemer med disse, deriblandt Skruf Ekstra Stärk Portion, Thunder Ekstra Sterk (Wintergreen/Frosted).

Smaker heller ikke noen forskjell på svensk og norsk snus.
Da det ble bestemt at snusen skulle opp i pris ble det også vedtatt at det ikke skulle selges sterk snus i Norge. Dette har vart rundt 1 år nå.
Har ikke konkrete kilder, men dere vil finne det ut selv om dere leter litt.
Selvsagt inneholder Norsk snus akkurat det samme som svensk, men den norske snusen er ikke like sterk. Reglene i Sverige er ikke like som i Norge.
Spør neste gang dere kjøper snus, og dere vil få dette svaret.
Sitat av Grimmy Vis innlegg
Er det noen i det hele tatt som har KILDER på at sterk snus ikke er lov i Norge, og snusen i Sverige er sterkere?

Jeg kjøper Ekstra sterk snus her og der i norge, uten at jeg har problemer med disse, deriblandt Skruf Ekstra Stärk Portion, Thunder Ekstra Sterk (Wintergreen/Frosted).

Smaker heller ikke noen forskjell på svensk og norsk snus.
Vis hele sitatet...
Enig med denne karen! Har ikke kjent noe forskjell på svensk, norsk eller duty-free snusen. Eneste jeg kan tenke meg er at snusen man kjøper på grensa muligens er ferskere (de selger mere, så snusen blir ikke liggende så lenge på lager) og at de er flinkere til å oppbevare snusen i kjøleskap under lagring på lageret.

Sitat av oslogutt Vis innlegg
Da det ble bestemt at snusen skulle opp i pris ble det også vedtatt at det ikke skulle selges sterk snus i Norge. Dette har vart rundt 1 år nå.
Har ikke konkrete kilder, men dere vil finne det ut selv om dere leter litt.
Selvsagt inneholder Norsk snus akkurat det samme som svensk, men den norske snusen er ikke like sterk. Reglene i Sverige er ikke like som i Norge.
Spør neste gang dere kjøper snus, og dere vil få dette svaret.
Vis hele sitatet...
Spør hvem da? Er selv den som bestiller inn snus og røyk til butikken jeg jobber i, og ingen av leverandørene har nevnt noe om dette til meg?
Sitat av The-kid Vis innlegg
Enig med denne karen! Har ikke kjent noe forskjell på svensk, norsk eller duty-free snusen. Eneste jeg kan tenke meg er at snusen man kjøper på grensa muligens er ferskere (de selger mere, så snusen blir ikke liggende så lenge på lager) og at de er flinkere til å oppbevare snusen i kjøleskap under lagring på lageret.



Spør hvem da? Er selv den som bestiller inn snus og røyk til butikken jeg jobber i, og ingen av leverandørene har nevnt noe om dette til meg?
Vis hele sitatet...
Nei, det kan ikke jeg noe for. Vet ingenting om hvor lenge du har vært ansatt der, men det er i alle fall tilfellet. Ingen som finner noe kilder ?
Tja, holder 8 år?
Sitat av The-kid Vis innlegg
Tja, holder 8 år?
Vis hele sitatet...
Det burde holde. Hadde holdt for meg.
Rart du ikke har fått noe informasjon om dette.
Vel, er jo bare 2 alternativer.

1) Det er ikke noe forskjell på norsk og svensk snus.

2) Det er forskjell på svensk og norsk snus, men de har ikke fortalt meg det.

Ringer de i morgen og hører jeg. Regner med at de forteller det hvis det er noe forskjell. Kan da umulig være hemmelig?
Sitat av iste2008 Vis innlegg
På tobakksvarer kjøpt i tax-freen står det som regel FOR DUTY FREE SALE ONLY en plass på produktet.
Vis hele sitatet...
Tror dette sto på plastpakningen rundt de 5 snusboksene, så den saken er grei.
Fra http://www.swedishmatch.com/sv/Servi...formation/FAQ/

#
"Är det samma snus i Sverige och Norge?

Ja, produkterna tillverkas i de svenska fabrikerna precis som allt snus i vår portfölj enligt exakt samma receptur. Det finns sorter och varumärken som är producerade i Sverige men är speciellt framtagna för att tillgodose konsumenternas önskemål på den norska marknaden. Ett exempel på detta är Lab Series 01/02."

Kan vi være enige om at det ikke er noe forskjell nå?
jeg kjøpte just en Skruf Orginal portion boks, den lukter som Skruf Tranbær portion, men smaker som orginal.. virkelig spesielt. :S
"Det finns sorter och varumärken som är producerade i Sverige men är speciellt framtagna för att tillgodose konsumenternas önskemål på den norska marknaden. Ett exempel på detta är Lab Series 01/02."

[/quote]


Her står det.
Har selv flere ganger opplevd at Skruf Stärk Portion/Portion lukter og smaker helt forferdelig. Lukten minner meg om råte og jord. Dette har også skjedd med vilkårlige bokser kjøpt i Sverige. Gjerne èn boks fra midten av en nykjøpt stokk. Hva skjer på Skruf-fabrikken?
Sist endret av compurhythm; 23. juni 2010 kl. 08:13.
Sitat av oslogutt Vis innlegg
"Det finns sorter och varumärken som är producerade i Sverige men är speciellt framtagna för att tillgodose konsumenternas önskemål på den norska marknaden. Ett exempel på detta är Lab Series 01/02."

Her står det.
Vis hele sitatet...
Det står da ingenting om at den svenske snusen er sterkere? Det står bare at noen merker (feks. 01/02) er spesielt designet for det norske markedet.

Sitat av compurhythm Vis innlegg
Har selv flere ganger opplevd at Skruf Stärk Portion/Portion lukter og smaker helt forferdelig. Lukten minner meg om råte og jord. Dette har også skjedd med vilkårlige bokser kjøpt i Sverige. Gjerne èn boks fra midten av en nykjøpt stokk. Hva skjer på Skruf-fabrikken?
Vis hele sitatet...
Ja, hva faen er det for noe? Det stinker og smaker helt grusomt!
Sitat av compurhythm Vis innlegg
Har selv flere ganger opplevd at Skruf Stärk Portion/Portion lukter og smaker helt forferdelig. Lukten minner meg om råte og jord. Dette har også skjedd med vilkårlige bokser kjøpt i Sverige. Gjerne èn boks fra midten av en nykjøpt stokk. Hva skjer på Skruf-fabrikken?
Vis hele sitatet...
De har sikkert vært litt uheldige med Produksjonen. Fikk selv en sånn boks her om dagen.

Kan Også hende de har vært litt uheldige med råvarene? Leste en artikkel om en "snus smaker" ala vin/øl smaker. Han fortalte at all den gode kvalitets tobakken ble solgt til de som lager sigaretter. Så snusprodusentene satt igjen med lav kvalitetstobakk. De hadde derfor problemer med å få snusen til å bli like god hver gang. Siden de alltid fikk forskjellige råvarer som ga forskjellig smak.

Nå er det ganske lenge siden jeg leste det her. Så jeg skal ikke garantere at det er korrekt. Og jeg har heller ingen kilder å vise til.
Sitat av Loppe Vis innlegg
De har sikkert vært litt uheldige med Produksjonen. Fikk selv en sånn boks her om dagen.

Kan Også hende de har vært litt uheldige med råvarene? Leste en artikkel om en "snus smaker" ala vin/øl smaker. Han fortalte at all den gode kvalitets tobakken ble solgt til de som lager sigaretter. Så snusprodusentene satt igjen med lav kvalitetstobakk. De hadde derfor problemer med å få snusen til å bli like god hver gang. Siden de alltid fikk forskjellige råvarer som ga forskjellig smak.

Nå er det ganske lenge siden jeg leste det her. Så jeg skal ikke garantere at det er korrekt. Og jeg har heller ingen kilder å vise til.
Vis hele sitatet...
eg mener å ha hørt noe i den duren eg og, eg kjøpte 10 skruf porsjon på taxfree-en når eg kom hjem i fra tyrkia for en måned siden, og alle de var fine men første boksen eg kjøpte på butikken etter det var skikkelig dårlig, om taxfree-en akkurat hadde fått påfyll eller ka det vet eg ikkje.

måll er dette fenomenet kalt her hvor eg bor (askøy), og etter min erfaring så er vel hver 20 boks kansje måll.
veldig irriterende.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av minigolf Vis innlegg
Edit: er det btw. flere som har oppdaget disse "råtne" snusboksene fra Skruf i det siste? Og vet isåfall dere noe om hva som er gale med de? De både lukter og smaker helt usannsynlig umat!
Vis hele sitatet...
Ja. Stadig vekk bokser med råtten lukt, og merkelig konsistens. Og de begynner å renne før man rekker å ta dem ut av boksen, så og si. Ble så lei at jeg bare boikottet hele Skruf opplegget.
Åpnet tråden først å fremst fordi jeg skummet gjennom forumet, å leste "Hvite flekker i anusen", å lurte på hvorfor i helvete folk spør om slikt her.

Men ser jo her at det er snakk om snus, ikke anus.


OT:
Snuser ikke så mye selv.
Kan det være som med sjokolade med rask endring av varmt-kaldt... kaldt-varmt at det blir hvite flekker?

men i hovedsak skal det være så enkelt som å dra å bytte boks?
Dro til italia i 10 dager, kom hjem i dag. Kjøpte en halv rull på vei til, og da er det sabla irriterende at generalen er lysebrun når du åpner første boksen på flyet! Kjøpte ny halvrull på vei hjem i dag, noe sier meg at jeg er like uheldig denne gangen (var fra samme kjøleskap)
Digital nomade
trippy's Avatar
Flere av boksene jeg har kjøpt (02 og skruf sterk) har det vært mange preller som enten er opne på den ene siden så snusen har detti ut og det ligger sykt mye snus løst i boksen!
Sitat av Loppe Vis innlegg
De har sikkert vært litt uheldige med Produksjonen. Fikk selv en sånn boks her om dagen.

Kan Også hende de har vært litt uheldige med råvarene? Leste en artikkel om en "snus smaker" ala vin/øl smaker. Han fortalte at all den gode kvalitets tobakken ble solgt til de som lager sigaretter. Så snusprodusentene satt igjen med lav kvalitetstobakk. De hadde derfor problemer med å få snusen til å bli like god hver gang. Siden de alltid fikk forskjellige råvarer som ga forskjellig smak.

Nå er det ganske lenge siden jeg leste det her. Så jeg skal ikke garantere at det er korrekt. Og jeg har heller ingen kilder å vise til.
Vis hele sitatet...
Snus og sigaretter lages ikke av samme type tobakk, så dette stemmer nok ikke...
Sitat av iste2008 Vis innlegg
HEROIN I SNUSEN!
The start of a new myth.
Vis hele sitatet...
Dette er min humor!

ellers så er vel skruf den mest ubruklige snusen nokonsinne?
Poppis blant kidsen ettersom den er sterkest,kjøp general å bli nøgd for helvete!
Fiksar du ikkje det så finnes det mange alternativ som ikkje er skruf.

waffe(brukar mykje snus men aldri skruf)
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Åpnet tråden først å fremst fordi jeg skummet gjennom forumet, å leste "Hvite flekker i anusen", å lurte på hvorfor i helvete folk spør om slikt her.

Men ser jo her at det er snakk om snus, ikke anus.


OT:
Snuser ikke så mye selv.
Kan det være som med sjokolade med rask endring av varmt-kaldt... kaldt-varmt at det blir hvite flekker?

men i hovedsak skal det være så enkelt som å dra å bytte boks?
Vis hele sitatet...
Er ikke du død?
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Noen som veit hva dette er, eventuelt hatt noen lignende erfaring?
Vis hele sitatet...
Etter ganske mange år med snus har jeg oppdaget dette gjentatte ganger. Stort sett med skruf portion snus. Hvis det er hvite flekker i "kantene" på posen, er det bare fordi den ikke er fuktet av selve tobakken. Er du heldig med boksen, eller den bare er tørr, kan dette skje.

Til alle dere som klager over at portionsnusen ikke har effekt, vær så vennlig å skift til løssnus. Det er en helt annen sensasjon, og er så utrolig mye bedre mtp. smak, konsistens og effekt. Så fort dere lærer dere å bake fort og sølfritt er det ingen vei tilbake. Halvparten av prisen er det også.
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Hei!

Kjøpte nylig en boks snus (Skruf sterk - skulle ikke ha noe å si nemmen), og dagen derpå da jeg skulle åpne den la jeg merke til at så og si alle posene hadde noen merkelige hvite flekker på seg (hovedsakelig i kantene), en bittelitt annen lukt, samt smak.
Vis hele sitatet...
Kjøpte en Skruf sterk stark i går jeg og, har hvite flekker i kantene også er snæssen jævlig fuktig, mer våt egentlig(er ikke noe digg:/ )...aldri opplevd det før.
Jeg brukte skrüf løs snus for ett eller to år siden, da var den alltid god og fersk, nå når jeg har kjøpt meg ett par bokser (og luktet på ett par andre) har snusen luktet råtten med en fæl sødme. Tror de har kanskje forandret noe i produksjonen.

Det at noen av dere kaster snus eller leverer den tilbake fordi dere ikke får "effekt" er nok ikke fordi det er dårlig snus, heller fordi man har bygd seg opp en toleranse.

General - The One Taste, den har sitt navn for en grunn!
Sist endret av M. Inconnus; 23. juni 2010 kl. 15:12.
Har snusa i omtrent fem år nå, og det har alltid vært Skruf løssnus. I fjor ble jeg sjeldnere og sjeldnere fornøyd med Skrufboksene jeg kjøpte. De lukter rart, når du pakker så blir hånda di helt svart fordi den er så tørr, og den blir raskere "oppbrukt" når du har den under leppa. Før kunne jeg sitte med en pris i tre kvarter-time. Nå kan jeg prestere å kaste en pris etter ti minutt! Kjøper jeg snusen i Sverige er det noe helt annet! Da er det den gode gamle Skrufen som jeg savner så sårt. Jeg snuser Skruf og ikke General, fordi Generalen er så klissete og renner no sykt... Kompiser som snuser general ender jo alltid opp med å ha all snusen nedover tenna..