Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 6111
Hei!

satt opp til en kompis ista og han forteller meg det at når Cataclysm kommer så kommer det Vanilla WoW servere oppe. Er det noen her også som har hørt dette? noen som i det hele tatt kan bekrefte det?

mvh
imba
Tørr jeg spørre hva Vanilla WoW servere er? Aner ikke en drit om WoW tho, så jeg er vell ikke mye til hjelp :S
imba's Avatar
Trådstarter
det er det "gamle" wow fra level 60
vanilla servere vil si sån spillet var når det kom ut.. altså før første ekspansjon pack.

å nei det blir ikke no vanilla servere som jeg vet om.. mange som har masa på det helt siden tbc kom ut men blizz har altid nektet! tror ikke de kommer til å endre på det
Vanilla er ett utrykk som blir brukt på ett objekt når det er i sin mest forenklete grad, i denne sammenheng WoW uten expansions.
imba's Avatar
Trådstarter
sant det. men jeg ble svært sjokka da han kompisen min sa det. jeg har slutta med wow pga at jeg vil kun spille vanilla. om vanilla kommer tilbake så starter jeg på'n igjen jeg ass!
Tviler ganske sterkt på at det kommer til å komme Vanilla servere fra blizzard, men hvis du er keen på å spille vanilla wow, kan du finne en private server som kjører siste patch før tbc.
Jeg også savner vanlig WoW og synest spillet har tapt seg. Om de noen gang legger ut "Vanilla" servers spiller jeg der for fullt. Tho jeg håper de beholder noen småting fra nyere expansions som crossrealm dungeon og BG queue, Looking for group systemet og diverse andre ting
Sist endret av Lataralus; 15. mai 2010 kl. 00:29.
Okey.. Da vet jeg hva som menes med Vanilla.

Som jeg har sett, kommer det vell ikke til å bli noen Vanilla servere. WoW har vell... Idk, har aldri spilt det men som jeg har sett er det 3 typer WoW?
Tja du har World of Warcraft spillet
Official expansionpack #1: The burning crusade
Official expansionpack #2: Wrath of the lich king
Official expansionpack #3: Cataclysm (Ikke kommet enda)
Sist endret av Lataralus; 15. mai 2010 kl. 00:32.
Hm. Ser gøy ut og høres gøy ut, men jeg kommer ikke til å spille det fordi jeg vet at det er på samme måte som narkotika (Avhengighet).. Hehe. Jeg vil ikke bli avhengig av et MMORPG spill igjen, RS botter jeg på sånn at jeg ikke skal spille hele tiden.. + At det koster penger for å spille WoW :S
Tja, jeg har spillt WoW i 4 år nå. Noen ganger veldig aktivt, noen ganger mindre aktivt. Det har alltid vært ett tidsfordriv når jeg kjeder meg. WoW er ikke farlig før man sakte begynner å erstatte det ekte livet med det virtuelle, da burde man stoppe umiddelbart.

Det å direkte sammenligne det med narkotika blir ikke rett i mine øyne. Alt som man liker kan bli misbrukt, det betyr ikke at man skal styre unna alle ting man liker, gjør det vel?

Men om du er svak for denslags så burde du holde deg unna, WoW kan være en grusom og farlig demon å bære
Sist endret av Lataralus; 15. mai 2010 kl. 01:10.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Hm. Ser gøy ut og høres gøy ut, men jeg kommer ikke til å spille det fordi jeg vet at det er på samme måte som narkotika (Avhengighet).. Hehe. Jeg vil ikke bli avhengig av et MMORPG spill igjen, RS botter jeg på sånn at jeg ikke skal spille hele tiden.. + At det koster penger for å spille WoW :S
Vis hele sitatet...
Det er normalt ikke et problem å balansere wow og sosialliv hvis man har et normalt liv som inkluderer jobb/skole, venner, familie og hobbyer. Det er når man ofrer andre ting for å spille wow man er på dypt vann, men er man litt selvbevisst finner man fort ut hvis det skulle bli et problem.

Hadde Blizzard laget egne servere dedikert til vanilla wow hadde du nok hørt det fra offisielle kilder som forums, hjemmesiden deres osv. Hold deg oppdatert på offisielle wow forums og mmo-champion.
Nei, Vanilla servere kommer ikke. Det har Blizzard sagt utallige mange ganger nå.
Sitat av LordMaffe Vis innlegg
Nei, Vanilla servere kommer ikke. Det har Blizzard sagt utallige mange ganger nå.
Vis hele sitatet...
De har også sagt at de ikke kommer til å selge ingame items for ekte penger.
toxicity: Men må må du også tenke på at blizzard ikke tjener like mye penger hvis man bare trenger vanilla wow spillet for å spille.
Sist endret av MikeHunt; 15. mai 2010 kl. 02:34.
Sitat av toxicity Vis innlegg
De har også sagt at de ikke kommer til å selge ingame items for ekte penger.
Vis hele sitatet...
Kan du henvise til en blue post eller en annen troverdig kilde? De eneste itemene de selger er såkalte 'vanity' items som ikke bærer noe nytte eller gir noen fordeler ovenfor andre spillere, og slik vil det alltid være. Blizzard kommer aldri til å selge items med nytte over seg for ekte penger.
Hadde vært artig med en vanilla wow server, kansje jeg hadde begynt igjen å
www.pretbc.com - Kos dere!

For de som hardnakket påstår at Vanilla er og blir det beste. (Jeg er en av dem).

Du trenger 2.4.3 klienten for å spille på serveren, og de kjører pre-tbc talents. AKA: Du får de talentsene som var FØR TBC-prepatch kom ut, og ødela hele morroa. De fleste scripts fungerer, og, i vanillaens ånd, skal du svette en del for å få deg bra gear.
Hvordan bruker man den serveren du linket til Nikotin? Skjønte ikke bæret av den guiden på siden dems...
Savner WoW fra før TBC, men jeg skal ærlig innrømme at jeg savner TBC også. TBC før de nerfa alt var genialt, spes. Black Temple. Fetere raid får du ikke
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
toxicity: Men må må du også tenke på at blizzard ikke tjener like mye penger hvis man bare trenger vanilla wow spillet for å spille.
Vis hele sitatet...
Man trenger bare Vanilla-WoW for å spille! Inntekten på spillene i seg selv står vel for utrolig lite av den totale omkostningen, det er måneds abonomentet de tjener heftig på. Månedsprisen er den samme om man har expansions eller ei.

Jeg ser ingenting i veien for at de kunne dradd i gang noen få servere som var vanilla. Utrolig mange lengter etter dette! Det eneste problemet er at de ikke kan komme med nytt content, og folk hadde blitt lei i lengden.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
www.pretbc.com - Kos dere!

For de som hardnakket påstår at Vanilla er og blir det beste. (Jeg er en av dem).

Du trenger 2.4.3 klienten for å spille på serveren, og de kjører pre-tbc talents. AKA: Du får de talentsene som var FØR TBC-prepatch kom ut, og ødela hele morroa. De fleste scripts fungerer, og, i vanillaens ånd, skal du svette en del for å få deg bra gear.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det med spillere på serveren etc?
Vis du spiller der så hadde jeg satt stor pris på om du ville delt litt informasjon =)
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
toxicity: Men må må du også tenke på at blizzard ikke tjener like mye penger hvis man bare trenger vanilla wow spillet for å spille.
Vis hele sitatet...
De kan mekke det sånn at du må ha cataclysm for å spille vanilla da
Sitat av toxicity Vis innlegg
De har også sagt at de ikke kommer til å selge ingame items for ekte penger.
Vis hele sitatet...

Med items så mener de gear og ting som brukes aktivt i combat, som gjør at spillere får et overtak over andre. Mounts og pets er nærmest ubrukelige, og de som vil kan velge å bruke penger på dette.

Kilde: http://blue.mmo-champion.com/t/24038...lizzard-sell-/
Sitat av flue Vis innlegg
Kan du henvise til en blue post eller en annen troverdig kilde? De eneste itemene de selger er såkalte 'vanity' items som ikke bærer noe nytte eller gir noen fordeler ovenfor andre spillere, og slik vil det alltid være. Blizzard kommer aldri til å selge items med nytte over seg for ekte penger.
Vis hele sitatet...
Celestial Steed gjør at du slipper å betale gull for mount, da denne levler med rideskill..
~400g i utgifter du slipper om du anskaffer deg max skill og vil ha mount til det, perfekt for alts.

Ellers er det kun 'vanity' items.
Sist endret av Lanjelin; 15. mai 2010 kl. 14:54.
For de som lurer på hvordan man kobler seg til serveren jeg linket til:

Stikk på siden dems, og lag deg en spillerkonto. Deretter laster du ned custom patchen, og installerer denne i WoW mappa di. Når denne er installert og du vil begynne å spille, må du trykke på et spesielt ikon for å gå inn på WoW. Du bruker altså IKKE Wow.exe eller Wowlauncher.exe, men filen som heter [Team-Reloaded], eller noe i den duren.
Det denne patchen gjør, er å patche om talent trees, til slik de var i gode gamle dager. AKA: Ikke noe Crusader Strike, Water elemental eller annet dritt, som i sin tid gjorde enkelte classes latterlig kraftige i forhold til de andre.

Jeg har ikke vært der på en liten stund nå, men sist jeg sjekket var det et helt greit antall spillere. Og såvidt jeg kan forstå har dem igjen aktivert crossfaction-grouping, som ganske enkelt vil si at du kan gjøre Instances / Raids med både hordes og alliance i samme gruppe. (Word of warning; Så fort du stikker ut av groupen kan de drepe deg!)


Ikke glem at du trenger 2.4.3. versjonen for å spille på serveren!
Sist endret av Lille Nikotin; 19. mai 2010 kl. 01:33.
Nå har jo Blizzard nektet for ganske mye. De nekta lenge på server transfer, bytte navn, bytte side og rase. Vet det er noe mer, men husker ikke. Så de kommer sikkert til å legge ut vanilla servere når wow begynner å dø ut eller noe ?
Name change har vært der ganske lenge, men det er Race Change, Character Customization, Faction change og PvE -> PvP transfer som er nytt.

Ja, har mine tro på at de kommer til å legge til Vanilla servere når WoW holder på å dø. (Though, etter min mening begynte WoW å dø når WOTLK kom på hyllene).
Sist endret av Dimergon; 22. mai 2010 kl. 19:44.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Blizzard vill ikke sette opp 60 server uansett hva. Det har di klart uttrykt mange ganger, MEN...

Feenix WoW 60 Vanilla Server

De er jo privat servere da, jeg spiller på en 1.12.1 server med gjennomsnittlig 700-800 online dag-kveld og alt fra 100-400 på natt og morgen i uke dagene, mer i helga. alle instancene fungere og bg'en er oppe å går hele tiden.
12x rates så du levler fort, du kan IKKE donate for over power gear. Det gamle PvP systemet funker også
fler spsm?

Besøk siden å se test ut serveren.

http://www.feenix.nl/private-server/index.php
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Tviler ganske sterkt på at det kommer til å komme Vanilla servere fra blizzard, men hvis du er keen på å spille vanilla wow, kan du finne en private server som kjører siste patch før tbc.
Vis hele sitatet...

blir jo aldrig helt det samme :/
områdene er jo det samme men det er jo mindre folk og ikke like bra comunity...
Sitat av imba Vis innlegg
Hei!

satt opp til en kompis ista og han forteller meg det at når Cataclysm kommer så kommer det Vanilla WoW servere oppe. Er det noen her også som har hørt dette? noen som i det hele tatt kan bekrefte det?

mvh
imba
Vis hele sitatet...
Cata blir mye som vanilla da, særlig pvp.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av sinquah Vis innlegg
blir jo aldrig helt det samme :/
områdene er jo det samme men det er jo mindre folk og ikke like bra comunity...
Vis hele sitatet...
Om du spiller på http://www.feenix.nl/private-server/index.php sine servere så er det godt over 2000 spiller på peaktime. Og det er for det meste erfarne spillere som ikke slenger mye dritt, 12xXP rate har du også så levling opp til moroa går fort
Sist endret av Flock227; 26. august 2011 kl. 09:21.
Spilt selv på Feenix før jeg begynte med Rift, litt informasjon:

Det ER 2000+ på peaktime, å den vokser fortsatt. Var normalt 1500 når jeg begynte, 2k nå.

PvE wise fungerer alt ganske så greit, eneste Razorgore i BWL som ikke er vanilla like siden de ikke fikk til scriptingen. Av mulige bosser mener jeg at hele AQ40 er mulig nå. (Ergo, raids som er mulig er: ZG, MC, Onyxia, AQ20, AQ40, BWL)

PvP fungerer også utmerket, gamle honor systemet.

Vis dere lurer på noe angående serveren kan dere bare sende en PM.
Villa bare bumpe en tur med å fortelle at Naxramas er åpnet på serveren å nå for de som ikke vet det.

Så, hvis du ser etter den gode gamle vanilla opplevelsen er det absolutt serveren å spille på.

Serveren er veldig stabil, samt vis det hender at du først mister loot pga DC / Crash er det ikke vanskelig å få GM til å refunde item'et så lenge du har SS på rett vis.

Happy gaming
Quitta WOW når TBC ble lansert. Etter min mening ødela det hele opplevelsen.

Takker for nyttig info angående vanilla servere!
Har selv spilt på feenix serveren, og den er kickass anbefales om du ikkje vil spille retail wow.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Oppdatering:

Feenix wow sin Vanilla (60) server, er nå fult scripted med over 3000 online spillere, jevnlig, 1000-2000 natte-morgen tider. Ingen disconnection eller lag. Patch 1.12.1

Det er også en TBC (70) server oppe, 1600 online jevnlig. Alt fungerer som det skal å kjører patch 2.4.3. Raids blir released som det gjorde på retail, altså første raid som blir released er 10 man Kara.

Bare et kjapt google søk på feenix wow, eller direkte link, om det er lov?

www.wow-one.com
▼ ... noen uker senere ... ▼
den servren du linka failer. sorry for og si det men det er true, her en en vanilla server som ikke har noe voting eller donation system med rewards, man kan enten levle selv eller starte på level 49 men basic gear.
Serveren er satt opp så du ikke kan booste deg fram eller "cheete" deg fra på noen måte så allt er likt for alle. den er opp 99% av tiden ;D med fullt virkende honor system og massivt av spillere.

http://worldofscriptcraft.com/site/

Enjoy folks ;D

grunnen til at fenix suger er at donators og voters får store fordeler, noe som ikke finnes på Scrip craft
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Tørr jeg spørre hva Vanilla WoW servere er? Aner ikke en drit om WoW tho, så jeg er vell ikke mye til hjelp :S
Vis hele sitatet...
De gode, gamle dagene. "Alt var bedre før!" - Som oldingene sier.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Om noen har erfaring med oppsett av privat wow server, så kan jeg bidra med server, jeg satte opp en server tidligere, men slet litt da med å finne database som inneholdt mobs og npc'er, pingen brukerene jeg testet med var 19ms.
Cookie Monstah ^_^
noen som vet om en god wotlk server? savnere å regjere battlegrounds med wrathful warrior ^_^