Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1653
Hei

Jeg er litt interesert i kniver og har lyst på en såkalt butterfly /balisong kniv. Jeg har sett en jeg vil kjløpe på internett fra USA. Har hørt at de er ulovelige i Norge så jeg risikerer at den blir stoppet i tollen. Men hva skjer om den blir stoppet i tollen? Får jeg bot i posten? blir jeg oppringt av politiet,? eller tollvesenet, eller blir den bare beslaglagt.?

håper på svar fortest mulig, takk på forhånd!
betal med SpendOn kort, hvis du blir tatt si at du ikke har peiling på hvor den kommer fra
Trådstarter
6 0
haha, ja det kan hende jeg kan gjøre det!

men må jo skrive in shipping information som adresse, gate, land, navn, osv da? da har det jo ikke noe å si om jeg betalte med spendon eller ikke?
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av B16a Vis innlegg
haha, ja det kan hende jeg kan gjøre det!

men må jo skrive in shipping information som adresse, gate, land, navn, osv da? da har det jo ikke noe å si om jeg betalte med spendon eller ikke?
Vis hele sitatet...
bare si at det kan være noen som har bestilt i ditt navn ?
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Butterfly kniver er morsomme! Er veldig lett å lære seg nye triks.

B16a: Selv om det står ditt navn og adresse på den, betyr det ikke at det er du som har bestilt den. Det kan f.eks være en nabo som bestiller på din adresse, å håper han klarer hente den opp av postkassa di før du finner den. På den måten slipper han avhør/bot om tollen merker den.

Edit: Ups, ninja'ed av zeicko
Sist endret av Soppsui; 20. juni 2012 kl. 17:45.
Trådstarter
6 0
ok skjønner! Men om jeg f.eks skriver inn mitt navn og skriver at jeg f.eks er 18+ vil de skjekke om alderen stemmer ?
Sitat av B16a Vis innlegg
ok skjønner! Men om jeg f.eks skriver inn mitt navn og skriver at jeg f.eks er 18+ vil de skjekke om alderen stemmer ?
Vis hele sitatet...
Nei det tror jeg ikke
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Ikke for å stjele tråden, men er det noen som vet om dem selger Buttefly kniver i Praha? (hvor?)

Skal kjøre dit i sommer og hadde vært tøft med en litt uvanlig suvernir.
Trådstarter
6 0
Sånn, da var varen kjøpt, brukte spend on card! får håpe dette går bra

flere innspill?
Trådstarter
6 0
noen flere innslag?
Lykke til?
Du får bare vente og se, er ingen fasit på hva som kommer til å skje. Posten tar et par stikkprøver, så det kan hende de tar kniven, men det kan også hende den glir forbi. Hvor bestilte du fra? Håper ikke det er noe med et litt suspekt navn som skriver firmanavnet på pakken, eller skriver på pakka akkurat hva det er.

Alderen har vel heller ikke så veldig mye og si, da slike kniver ikke er aldersbegrenset men heller ulovlig.
Trådstarter
6 0
mhm, bestile fra http://www.security-wizard.net/
har lest en gang tidligere at de var flinke på å ikke skrive akuratt hva varen er for noe, for å forhindre at den skal bli stoppet, men er ikke sikker på dette altså.