Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 2597
Ja da er det tid igjen for superantiterrordødaren Jack Bauer på TV. Serien har sesong start på TV2 på søndag. Regner med at de fleste med interesse for likt har hentet den ned fra en "ikke-helt-i-tråd-med-åndsverksloven" webside.

Hva kan man egentlig si om denne serien, det hele begynte så bra. Vil egentlig på mange måter, dog ikke innholdsmessig, sammenligne den med "Gudfaren"; Den første (sesongen) var bra, mens den andre (sesongen) var om mulig bedre, og den tredje kunne dem strengt talt ha spart seg for.

Så hva skjer nå; Blir Nina (the badgirl) reist fra de døde av noen necromantiske terrorister fra en ukjent arm av det store terrorimperiet KRF, eller kommer vi til å se Jack Bauers datter i litt mindre klær (Det er jo den eneste årsaken til å ha en så elendig skuespiller i en serie), eller har kanskje Aron Spelling tatt over manuset for å få det litt mer realistisk ?!

Eller som en mer eller mindre berømt journalist på TV 2 ville ha sagt det mens han peker på deg med noen mosegrodde negler: "Hva mener du?"

Jeg håper at dette skal bli underholdene. Ja til og med spennende, men har mine mistanker at jeg kommer til å sitte med den oppfatningen at jeg heller skulle ha tatt en rectumscopi, i og med at denne serien var bare noe dritt..


Hva tror du? Hva vet du? Hva tror du at du vet? Hva har ditt søskenbarns bestevenns lillesøster som har datet en som kjenner en som kjenner en i crewet fortalt ?
Jeg kan bare si det jeg har sagt før: http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=sesong ;o
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Min personlige mening er at s4 er bedre enn s3, er helt enig med deg i at s1 var super og at s2 var hakket bedre, men er ikke så enig i at s3 var helt unødvendig. Koste meg igjennom hele den sesongen også.
Men som sagt så syns jeg at s4 er bedre enn s3, men siden du misslikte s3 så sinnsykt så kanskje du ikke liker denne heller.
Alt i alt, jeg håper på en sesong 5.
Jeg syns sesong 3 var kjempe, hvorfor liker ikke folk den?. Sesong 4 er også bra. 24 er rett og slett en kul serie.
Sitat av windozer
Jeg syns sesong 3 var kjempe, hvorfor liker ikke folk den?. Sesong 4 er også bra. 24 er rett og slett en kul serie.
Vis hele sitatet...
Vel en av grunnene som jeg har til å ikke like sesong 3, er til tider mangel på fantasi, f. eks hva pokker gjør Nina der igjen, det e r for meg nesten direkte unødvendig spør du meg, blir nesten en sånn Days of our lives følelse av akkurat det der. Og selvfølgelig det faktum at en mer markant hovedrolleinnhaver ikke ble smittet. Ja noen blir ikke det, men please with sugar on top det er for Hollywood.

Jeg sier at dem kan ha spart seg for den sesongen, ikke fordi at den ikke er spennende og underholdende men pga det faktum at manus etc ikke klarer å holde koken i forhold til de 2 forutengående sesongene.

Og ja jeg skal se sesong 4, kommer sikkert til å kjøpe den også på DVD når den kommer.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av |fatman|
Jeg sier at dem kan ha spart seg for den sesongen, ikke fordi at den ikke er spennende og underholdende men pga det faktum at manus etc ikke klarer å holde koken i forhold til de 2 forutengående sesongene.
Vis hele sitatet...
De kunne vel strengt tatt spart seg for alle tvserier og tvfilmer som er laget om du skal se det på den måten.
Største problemet jeg ser med sesong 4 er at det er litt for mangen mennesklige forhold. De har jo tatt helt av. Er en action/triller serie for svarte! Vi er ikke ute etter å se en dårlig drama serie!

At Nina ble tatt med i sesong 3 var vel fordi folk hadde mast etter hu på internett.
syntes 24 er en kul serie jeg, men de har liksom mistet litt av fantasien syntes jeg.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av kjpuck
Største problemet jeg ser med sesong 4 er at det er litt for mangen mennesklige forhold. De har jo tatt helt av. Er en action/triller serie for svarte! Vi er ikke ute etter å se en dårlig drama serie!
Vis hele sitatet...
Det blir jo litt for drøyt å kalle 24 en dramaserie, en god serie bør vel inneholde litt følelser for at det ikke skal bli en pure kald action-drep-alt-og-alle serie.

edit: hva syns folket da, de som så de to første episodene først igår?
så de 2 i går. var i ekstase når første episode var ferdig og man ventet på episode 2.
sier bare en ting: der røyk de mandagene fremover
sier seg selv at man har høye forventninger til en serie når man legger listen så høyt som 24 serien har gjort. serien er bra, og det virker som produsentene gjør sitt ytterste for å holde nivået høyt over lengre tid og. de klarer ihvertfall å holde folk interesserte, og da har dem gjort jobben sin.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Psych|Com
så de 2 i går. var i ekstase når første episode var ferdig og man ventet på episode 2.
sier bare en ting: der røyk de mandagene fremover
Vis hele sitatet...
Du varmer hjertet mitt (og garantert Geirbauer sitt)
Jeg så episodene i går på tv, og var positivt overrasket. Det ble ikke den grøten jeg hadde regnet med. Fikk nesten samme følelse som i begynnelsen på sesong 2. Spenningen var der, det var noe nytt hele tiden; da tenker jeg på karakterer i serien. Det er mye potensiale her. Dette er jo selvfølgelig bare begynnelsen, men det virker som dette kan bli en bra sesong. Litt vanskelig å avgjøre allerede nå etter et par episoder, men jeg kommer definitivt til å følge med videre.

Alt i alt en trivelig tv opplevelse
så episodene først i går og er veldig positivt overrasket. Personlig likte jeg den 1. episoden best, men dette så lovende ut.
24 er bare genialt, men hva er feilen med sesong 3. For min del synes jeg at den var kjempe bra, ting som ikke helt gikk som de skulle (viruset som faktisk gikk av på hotellet m.m.), masse genial action. En ting jeg ikke likte må evt være at jack ble junckie.

Likte starten på S4 den var mer action fylt en de andre, men hva faen gjør Jack Bauer med dame?
*elske Jack Bauer*

Edit: "The world is a litte more complicated than that, so spare me your 6.grade Michale Moore logic" genialt.
Sist endret av classic_war; 4. april 2005 kl. 16:03.
Stilte meg det samme spm som deg da jeg så de første episodene Classic_War. Personlig synes jeg Jack passer mye bedre single:P

Synes alle sesongene er supre, sesong 2 er desidert best etter min mening, men denne ligger ann til å slå s2. Da denne begynte mer actionfylt og spenning hele tiden.

Gleder med til å se videre!

*elske 24*
Jeg er fornøyd med sesong 4 så langt. Har sett opp til episode 14 nå, og det eneste jeg er litt misfornøyd med er at det er litt mer "sippete" i år :P
Likte starten av sesong 4 jeg.. Virker lovende.. Og jeg syns ikke sesong 3 var dårlig, likte den godt jeg, i likhet med alle 24 sesongene!

<3 24
▼ ... over en måned senere ... ▼
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Dagens gladnyhet for min del:

"Selskapene bak suksesserien «24» har bestemt seg for å lage to nye sesonger."
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=278112
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Peeeeeeent. Har problemer med å klare å vente helt til mandag for avslutningen på sesong 4. En av de beste sesongene så langt!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Gleder meg til mandag ja, hadde egentlig gruet meg en del siden det var siste, men nå vet man jo at det kommer mer så da kan man bare glede seg
One of the good guys
2rs1's Avatar
Denna sesongen med 24 har virkelig tatt kaka, hver episode har vært et evig rush av spenning og underholdning. Like irritert hver gang en episode slutter
Ja, i dag er de siste kommet ut. Jeg så nettop den 2. siste episoden, da jeg la merke til en liten feil
Ikke det at det gjør noe, men tenkte jeg bare måtte sjekke det. For å ikke gi ut noen spoilers, så skal jeg prøve å være diskre.

Når episoden starter, så står det at handlingen skjer mellom 5-6 a.m.
Men hvis dere ser nøye på mobilen som hun damen (jeg ikke skal gi ut spoilers om for de som ikke har sett så langt) sender bilde med, så er klokken 2.36 (tror jeg det var) :P
Og datoen så det ut som var i 2000

Noen andre som merket dette ? :P
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Datoen er nok uansett ikke i år 2000 siden sesong 4 ble spillt inn i fjor sommer.
Ok, jeg er ikke helt sikker. Orker ikke finne akuratt den scenen igjen, men hvis noen andre ser det når de skal se den episoden, så kan de jo eventuelt rette det opp for meg
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Skal se den når kristin er ferdig med å lese på prøve, så jeg kan bekrefte/avkrefte
Da ble jeg så nyskjerrig at jeg tok meg tid til å skrive av hva som stod på mobilskjermen hennes

Title: 01/02/00_0237
Size: 18.(noe jeg ikke klarer å lese)
Type: JPEG
Resulution: 640x480
Date: 2:36am 1/2/00
Category: Unfiled

------------------------------------------

Date: 1/2/00 ? Merkligt :P
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Du kan jo faktisk se på mobilene de bruker også at dette ikke er fra år 2000.
Synes alle 24 episodene er dritbra!!! Go 24 4evah
Sitat av b1rken
Ja, i dag er de siste kommet ut. Jeg så nettop den 2. siste episoden, da jeg la merke til en liten feil
Ikke det at det gjør noe, men tenkte jeg bare måtte sjekke det. For å ikke gi ut noen spoilers, så skal jeg prøve å være diskre.

Når episoden starter, så står det at handlingen skjer mellom 5-6 a.m.
Men hvis dere ser nøye på mobilen som hun damen (jeg ikke skal gi ut spoilers om for de som ikke har sett så langt) sender bilde med, så er klokken 2.36 (tror jeg det var) :P
Og datoen så det ut som var i 2000

Noen andre som merket dette ? :P
Vis hele sitatet...
Tidspunktet og datoen hører til detaljene til bildefilen, så er nok telefonen til hun dama som to kdet som ikke er helt innstilt. Og som terrorist så gidder du vel ikke stille klokka på mobilen?
noooooooooo!!! hva skal man gjøre neste tirsdag da?
hanmannsann
Som eindel har sagt før meg...Sesong 4 er rå, avsluttninga er så og sei perfekt i mine auge..

Spoiler:

[color=lemonchiffon]Kva skal skje i sesong 5?? Greitt nok, dei klarte å få Bauer inn på ein naturlig måte i denna sesongen. Men det blir vel heller vanskelig å få han inn no, når han liksom er banna fra landet?!?! [/color]


[color=lemonchiffon][color=lemonchiffon]Kanskje det blir 24 utenfor CTU, det er jo ikkje sagt at det må vere CTU det handler om...

Og nei, ikkje sei at det blir 24 uten Bauer...kva er det liksom..?[/color]

Edit: og JA...det er blir sesong 5[/color]
Sist endret av One_ar; 25. mai 2005 kl. 00:06.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Spoiler:

[COLOR=White]Jeg sitter her med en bad feeling når det gjelder å få Jack tilbake igjen, men til mer jeg tenker på det så blir jeg sikrere på at han kommer tilbake. Hvordan de gjør det derimot blir spennende å fikse. Men det skal jo sies at gutta bak serien til stadighet forbauser når det gjelder overraskelser.

Det er vel delvis bekreftet at det kommer 2 nye sesonger av 24 og det var ikke like bekreftet at Kiefer skulle fortsette, men likevel veldig sannsynlig. Så mitt tips er at han vender tilbake som hovedperson.
[/COLOR]

Når det er sagt må jeg si at sesong 4 seiler opp som kanskje den beste sesongen så langt. Det hadde jeg faktisk ikke tippet på forhånd så jeg er meget positivt overrasket å tror ikke det blir for mye med et par sesonger til.

Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg mye til Nyåret og en ny sesong 24!
One of the good guys
2rs1's Avatar
storkosa meg med de to siste episodene istad. litt forutsigbart hele veien, men fader som jeg kosa meg. Supermann, Batman og Jack Bauer.. går alle i samme kategori. Det med at datoen på bildet er i år 2000, er vel at ho kjerringa bruker en helt ny-flasha (eller hva det heter) telefon, hvor alt oppsettet er satt til fabrikkoppsett. Ikke noe point for ho og sitte og fikle med klokkeslett og dato.
o hoi o hoi for en kveld jeg hadde i går! Var som å ha julaften og bursdag på en kveld! Bra slutt, men syns det er unødvendig av de å delvis bekrefte to nye sesonger, med nesten helt sikkert Jack i hovedrollen igjen før sesong 4 er avsluttet. (grunn i spoiler...)

Spoiler: [COLOR=White]For da ble det ikke like trist når Jack døde, visste at han kom til å komme til live igjen. Men jeg gråt for det :P[/COLOR]
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
spoiler:

[COLOR=White]Var jo relativt sikker på at Jack ikke skulle stryke med, men satt i en liten sjokktilstand før han våknet til livet igjen. Derimot når Tony "døde" da kom tårene frem og jeg var helt sikker på at han var død. [/COLOR]
Spoiler:

[COLOR=White]Først var jeg helt sikker på at det ikke var de to som gikk inn i bilen. Var noe som ikke stemte liksom. Men når de trakk den så langt så begynte jeg å tvile på min teori. Helt til Jack støttet meg og fikk tak i Tony [/COLOR]
Litt spoiler:

[COLOR=White]Spørs om han blir hetende Jack Bauer i de kommende sesongene. Om det er tilfellet blir det vel vanskelig for han å komme seg inn i USA uten å få kineserne på hæla?

Trodde egentlig aldri Tony var død, men var tvilende til om Jack skulle våkne igjen, så jeg satt der med hjertet i halsen et par minutter. Irriterte meg at jeg aldri kom på hvor jeg hadde sett den kjerringa som "kidnappa" Tony før, men det kom jo til pieces når de fant bildene av David Palmer den gangen han ble forsøkt drept. Må samtidig legge til at hun var ganske god til å spille psykopat, fy fan for noen øyne på den dama.[/COLOR]

Må nok si at jeg har hardt av å velge om hvilken sesong som var best av 3'ern og 4'ern. Vil si de er jevngode begge to, men det er i alle fall ingen tvil om at 24 er noe av det beste innen spenningsserier noensinne!
Jeg for min del gleder meg til helgen da jeg skal kjøre over hele sesong 4 på leketøyet mitt! Da skal vi kose oss på jobb.. har sett de 4 første episodene, men russetiden ødela litt..

offtopic: noen som vet noe om den nye serien til TV2 som kommer på torsdag? Medium het det vel..
master namer
elodin's Avatar
Jeg er i ekstase! Så nettopp ferdig siste episode av denne sesongen.. og imho var dette den beste sesongen hittil.


Spaail:

[COLOR=White]
Enig med mye av tankene her ja.. lurer på hvordan de skal få inn Jack i neste sesong.

Var et par høydepunkter hvor jeg tok helt av, hoppa opp av stolen.
F.eks da Chloe drepte han terroristen.
Da Tony kom.
Da Tony og Michelle kyssa.
++

*feller en tåre*

Som du sier, kventess.. Jeg og spekulerte sykt på hvor jeg hadde sett henne før, grubla og tenkte på alskens serier og filmer jeg har sett.
[/COLOR]

Gleder meg til den(de) neste sesongen(e)!

[COLOR=Red]<3[/COLOR] 24 [COLOR=Red]<3[/COLOR]
De slemme jentene er alltid så sykt fine. Eller så er det bare meg som har en fetish for slemme jenter :P Savnet Kim litt. Tipper de får henne med i hvert fall en av de neste sesongene som trekkplaster. (Håper jeg )
▼ ... over en uke senere ... ▼
24 er sinnsykt bra. Helt villt. Ingen av sesongene er overflødlige - det er tross alt snakk om sinnsykt bra underholdning. Et par klisjeer må det være. Vi snakker tross alt amerikansk he. Karakterene er rå. Jack er helt rå. At Nina kom tilbake var spenstig. Hun måtte drepes for å fjernes fra serien, hun kunne ikke bare forsvinne og la alt være.

Spoiler
[COLOR=White]
Mandy (deilie slemme jenta) var i begynnelsen av s4 også. Hun som hentet kofferten. KNOW YOUR HISTORY FFS.
[/COLOR]

Forresten, oi Fatman. Long time no see.


--
"I'm gonna need a hecksaw."
HaaX:

[COLOR=White]Ho var i slutten av s3 også..... KNOW YOUR HISTORY!!11one[/COLOR]
I begynnelsen av 1 og i slutten av 2 også!
hanmannsann
Når du nevner Kim, Geir, så tippar eg at ho kjem igjen i sesong 5.

spoiler:
[color=white]Sidan Jack no er banned så vil dei sikkert bruka ho får å trekke jack inn i storyen igjen. Men det blir jo litt teit viss ho ska bli tatt igjen, så eg håpar dei gjer noko anna enn det. Det er liksom så brukt.[/color]