Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1413
Er så vanskelig å finne å finne ordentlig info på nett p.ga alle skriker bare "du får kreft utropstegn utropstegn!!" så håper det er innafor å spørre her.

Har brukt skråtobakk en stund nå og det er jeg veldig fornøyd med, men jeg er redd for at det gjør eller kan gjøre skader til tannkjøttet. Vurderer derfor å begynne med snus men har aldri vært noe innafor den verdenen så er litt usikker på hva som er hva.

Har hørt noe om at "hvitsnus" visst er dårlig men hva dette innebærer er jeg usikker på. Er hvitsnus vanlig/vanligst? Hva med løssnus? Noen merker å styre unna?

Takker for alle svar, ha en flott dag videre.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Tannlegen min påstår at epok (helhvit snus) er noe av det jævligste du kan putte i munnen. Mer eller mindre plumbo for tannkjøttet.

Personlig har jeg snust skruf xtra sterk white i sikkert femten år nå, og tannlegen mener jeg har et friskt tannkjøtt, men "han kan se at jeg snuser". Kan nevnes at jeg er på årlig sjekk og spør om tannkjøtt og snus hver gang.
Sist endret av Hydra; 4. mai 2022 kl. 13:46.
Tror en kan si at jo mer det svir, jo mer skader det tannkjøttet.
Sist endret av IW2022; 4. mai 2022 kl. 14:39.
Kan meddele at G4 No8 Deep Freeze spiste opp en god porsjon av tannkjøttet mitt. Nå har jeg to tenner som ser ut som en fjelltopp øverst.

Bytta til Dark Frost og det skjedde ikke like mye skade etter det, enda det også er hvit snus.

Er snusfri den dag i dag, og det er vel kanskje det beste for tannkjøttet.
Merker stor forskjell på tannkjøttet med hvit snus kontra brun snus.
Den hvite gjør nesten vondt etter en liten stund og er ubehagelig.
Den vanlig orginale kan jeg ha litt for lenge og merker det omtrent ikke.
mormón
SmokeBuddah17's Avatar
Trådstarter
takker for svar, endte opp med en boks skruf no7 bjørnebær. Får satse på det går