Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2249
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Har siden november inntatt flere hundre rivotril, og det samme med xanax. Har mer eller mindre vært borte 24/7 siden november, helt til jeg før påske bråstoppet. Påsken var ganske tøff abstinensmessig, men føler meg nå mye bedre.

Sist gang jeg tok benzo var forrige uke. Da tok jeg 4*1mg Ksalol.

Har dog en bekymring. I følge en kompis kan jeg få hjerneskade ved å stoppe brått på benzo siden gaba reseptorene blir ødelagt. Stemmer dette?

På forhånd, takk
Anonym bruker
"Stum Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ved cold turky av benzo kan du få anfall man skal egt trapp ned.
Ja, det kan være farlig. Alkohol, benzo og opiater kan være dødlig å bråstoppe på etter lang tid. Som han over sier, du kan få anfall, og det tryggeste er å trappe ned. Vil ikke stresse deg, du kommer nok ikke til å dø men man skal være forsiktig med slike ting. Hjerneskade og reseptorødeleggelse ville jeg ikke tenkt på, haha.
The world is my enem
Reseptorene blir ødelagt så lenge du ruser og forandrer hjernens virkemåte. Når det kommer til om det er farlig å trappe ned cold turkey, så tror jeg det er VELDIG inviduelt. Jeg har holdt på på samme måte som deg med minst ett glass rivotriler for dagen. Det var jævlig angstmessig men for min egen del så lenge det ikke blir fysiske smerter så takler jeg det og en mnd senere så føler du deg normal igjen. Håper det hjalp litt iallefall. Lykke til
Sitat av NeverAgain Vis innlegg
Reseptorene blir ødelagt så lenge du ruser og forandrer hjernens virkemåte. Når det kommer til om det er farlig å trappe ned cold turkey, så tror jeg det er VELDIG inviduelt. Jeg har holdt på på samme måte som deg med minst ett glass rivotriler for dagen. Det var jævlig angstmessig men for min egen del så lenge det ikke blir fysiske smerter så takler jeg det og en mnd senere så føler du deg normal igjen. Håper det hjalp litt iallefall. Lykke til
Vis hele sitatet...
Ett glass rivotril om dagen? Det er 100stk.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ett glass rivotril om dagen? Det er 100stk.
Vis hele sitatet...
Mange tunge blandingsmisbrukere som holder på sånn. De gatenarkomane du ser med jarlestemme og knekk i beina har ikke bare fått i seg et par rivotril og en liten bag heroin for å si det sånn.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mange tunge blandingsmisbrukere som holder på sånn. De gatenarkomane du ser med jarlestemme og knekk i beina har ikke bare fått i seg et par rivotril og en liten bag heroin for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Kan godt hende, men om man dytter neppå 1 glass rivotril om dagen slipper man neppe unna med bare litt angst? Jeg tok typ 20 stk over en periode og klarte ikke engang å smøre meg brødskive eller skjenke meg en kopp kaffe pga at hele kroppen rista. Og det tok ca 3-4 uker før abstinensene kicka skikkelig.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Kan godt hende, men om man dytter neppå 1 glass rivotril om dagen slipper man neppe unna med bare litt angst? Jeg tok typ 20 stk over en periode og klarte ikke engang å smøre meg brødskive eller skjenke meg en kopp kaffe pga at hele kroppen rista. Og det tok ca 3-4 uker før abstinensene kicka skikkelig.
Vis hele sitatet...
Såklart er abstinensene sikkert helt jævlige for mange av de. Arild Knutsen snakket om sitt rusmisbruk og han spiste 1 glass daglig og flere gram amfetamin. Er også veldig inviduelt. Jeg har aldri kjent noe når jeg har inntatt den mengden du snakker om over tid annet enn noe rebound angst.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det ER helt for jævlig. Jeg sluttet på 10-20 rivo og 10-15 2 mg xanor om dagen i Desember, jeg er nå nede på 10 mg valium om dagen. Jeg gikk cold turkey, det fungerte ikke. Var ett rent helvette, måtte trappe ned.
Det er grusomt.

Har aldri fått anfall, men jeg har aldri opplevd noe som har knust meg like greit som Benzo abst. Helt drøyt langvarige og jævlige abstinenser.
De greiene setter deg på plass, for godt. Du er en annen person etter at du har vært gjennom den runden der. Og jeg har faen meg tatt flere runder, dum som jeg er.

Aldri hekt deg på piller.
Sist endret av krystallkongen; 2. mai 2022 kl. 16:33.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Søk etter "Ashton manual pdf", kjenner flere som har trappet ned med minimalt ubehag ved å trappe ned ekstremt sakte.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Føler ikke noe ubehag
Får håpe du er heldig!

De første 2-3 gangene jeg brukte mye piller over lange perioder fikk jeg ikke de verste abstinensene. Jeg merket det, men det var tålelig.

Det er bevist at det blir verre og verre for hver gang. Husker ikke helt, men fenomenet heter noe med "wick" som i veke på et lys tror jeg.