Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2332
Noen som vet om dette gjør produktet uspiselig? Eller om det bare gir litt kortere holdbard dato?
Ingen problem.
BRAND ∞ STRONG
Melka ville jeg ikke vært bekymret for i det hele tatt. Det eneste som kan skje er at den blir "sur" og det merker du lett.
Kyllingen er jeg mer usikker på.
Som de sier, kikk-lukt-smak.

Man sanser som regel om det er spisbart eller ikke.
Vel, melken blir jo varm så spørs det bare om du liker det.
BRAND ∞ STRONG
Melka vi drikker i Norge og måten den håndteres på fra ku til munn gjennom pasteurisering og effektiv å kjølig distribusjon
i alle ledd gjør at man skal slite med å få den så dårlig at den er farlig å drikke.
Burde være problemfritt.

Bare frys kyllingen om du ikke skal spise den med en gang.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Kyllingpålegg? Som altså er varmebehandlet? Det er ingen problem. Folk har da pålegg på matpakken sin som gjerne ligger 6 timer i sekken.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Kyllingpålegg? Som altså er varmebehandlet? Det er ingen problem. Folk har da pålegg på matpakken sin som gjerne ligger 6 timer i sekken.
Vis hele sitatet...
Hadde ikke vært noe som helst problem om det var rå kylling heller Så lenge du ikke har med isbiter i sekken så holder alt annen mat/drikke seg god seks timer i en sekk.
Jeg lar ofte rester fra middag stå på kjøkkenbenken i ett døgn. Har aldri blitt syk av det. Dette gjør jeg med alle slags kjøtt typer kylling,okse,svin gjør det med Kinamat og annen take away.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Jeg lar ofte rester fra middag stå på kjøkkenbenken i ett døgn. Har aldri blitt syk av det. Dette gjør jeg med alle slags kjøtt typer kylling,okse,svin gjør det med Kinamat og annen take away.
Vis hele sitatet...
Du burde ikke gjøre det med ris, det kan være farlig. Folk har til og med tatt kvelden av å varme opp og spise ris som
har ikke har stått kjølig noen dager.
Hvis du har kjøleskap ser jeg ikke poenget med å la set stå på benken uansett om det går eller ikke
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Du burde ikke gjøre det med ris, det kan være farlig. Folk har til og med tatt kvelden av å varme opp og spise ris som
har ikke har stått kjølig noen dager.
Hvis du har kjøleskap ser jeg ikke poenget med å la set stå på benken uansett om det går eller ikke
Vis hele sitatet...
Har og hørt at ris kan være farlig. Men har sikkert gjort det 100 ganger med ris. Pleier og spise rester uten og varme det opp. Derfor jeg ikke liker og ha det i kjøleskap. Har gjort dette i typ 15 år. Enda ikke blitt syk. Har kun vært mat forgiftet en gang i mitt liv er over 30 år nå. Og da spiste jeg sur gammel skinke i fylla uten og merke at den var fordervet.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Har kun vært mat forgiftet en gang i mitt liv er over 30 år nå. Og da spiste jeg sur gammel skinke i fylla uten og merke at den var fordervet.
Vis hele sitatet...
Hørtes digg ut.
Man kan vel også bli matforgiftet uten at maten lukter dårlig, så jeg hadde ikke tatt risken. Hvis du liker å spise restene
uten å varme de, men rom temperert så kan du jo ha de i kjøleskap over natta og sette de på benken 1-2 timer før du spiser.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hørtes digg ut.
Man kan vel også bli matforgiftet uten at maten lukter dårlig, så jeg hadde ikke tatt risken. Hvis du liker å spise restene
uten å varme de, men rom temperert så kan du jo ha de i kjøleskap over natta og sette de på benken 1-2 timer før du spiser.
Vis hele sitatet...
Ja mye jeg kan gjøre. Men har det funka i 15 år så skal jeg la det funke ei god stund til.