Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1747
Livet går ikke veien om dagen. Sprekker oftere og oftere selv om jeg står på buvidal. Akkurat som om jeg klarer å bryte gjennom buvidalen med heroinen. Økonomien er i dass, er heldig som har foreldre som kan hjelpe men sist gang gikk penga til piller og dop. Det vet ikke de og de tror de hjalp meg med regninger.

Det er da ikke så gøy å ta fra dem den lille trua de hadde på meg og fortelle det. 10-15 000 klarer jeg fint å ordne selv så regningene er gjort opp.

Men jeg må jobbe med meg selv. Hvor skal en LAR pasient legges inn for en lengre periode. Jeg tåler ikke folk som mener de har en sannhet i rusbehandling, typ skjeggete fyr som etter 20 år på kjøret så lyset og nå er det bare hans metode som virker.

Hvor har dem god tverrfaglig kompetanse og gode ansatte som faktisk bryr seg?

Og som tar i mot LAR pasienter da
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De fleste eller alle rehabene i Norge har metoder basert på mange tiårs forskning tror jeg. Skjønner godt at du ikke vil havne på gården til en ex-hippie som skal lage sektmedlemmer ut av dere men fins det i det hele tatt noen steder som presenterer seg som proff i Norge som er sånn? Ikke frykt men vær åpen for de tilbudene som er. Tror privat gir deg lengst opphold og oppfølging og man kan få halve beløpet på nedbetaling.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hørt mye godt om tyrili!
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Steder jeg har hørt gode ting om: Mestringshusene (Bolkesjø eller Tysnes), Blå Kors Slemdal (dog varierende klientell og sentrumsnært), Villa Berg (sentrumsnært), Vitalis Kragerø (kort ventetid og institusjon med mye penger), Tyrili (felleskapet som metode funker ikke for alle) Alfa i Vestfold(12 trinns)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har vært i Tyrili samt over 2.5 år, ikke sammenhengende men fullførte 2 ganger og første gangen stakk jeg halve året. Har både godt og vonde tanker rundt Tyrili, men det mest vonde er felleskapet da jeg sliter så mye med angst. Alt annet er perfekt føler jeg. Fått god oppfølging etter opphold, vært 2 år siden jeg var ferdig og snakker fortsatt med de