Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4106
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en pålitelig ekstern termostat?

Opplever at mange ovner ikke har typer 1-6 (viser ikke temp.) + de som viser temperatur ikke er korrekte når den skrur seg av og på.

Tenkte å koble ut termostaten i ovenene og la tilførselen gå gjennom den eksterne termostaten.
https://www.prisjakt.no/product.php?p=4641452

Denne er vel oppgitt til 2300W.
Du omtaler konsekvent ovnene i flertall med termostaten i entall. Du må ha nok termostater/kontakter.
Sist endret av Dough; 12. desember 2021 kl. 17:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Komfyrer er jo ofte på 20A teknisk stikkontakt da.
Er ikkesnakk om noen komfyr, tenker vanlig varmeovn. Ordla meg litt feil, vet at jeg behøver 1 ekstern termostat pr. ovn hvis de står i ulike rom.
Kan hive meg på anbefalingen fra Dough. Jeg har en del av disse samt panelovner fra Mill, de har fungert knirkefritt for min del. Appen for tidsstyringer dekker også de grunnleggende behov og er gratis.

Jeg er usikker på om det fortsatt er slik på de nye, men det kan være lurt å være obs på at de kanskje bare fungerer på 2,4Ghz Wi-Fi.
Sist endret av Lilleoslo; 13. desember 2021 kl. 16:49.
Jeg holder med han over som anbefaler mill.
Jeg har ikke kontakten, men flere ovner og det funger supert!

Tror kontakten skal gjør det samme.

På ovnen kaliber jeg temperaturen så den er rett. Og mulighet til og legge program, rom osv.
Du syrer alt via app.

Eneste minuset er at den ikke snakker med noe smart systemer enda. De sa de jobbet med intrigene Google home. Men dette er over 1 år siden, så tar sin tid.
Sitat av Lilleoslo Vis innlegg

Jeg er usikker på om det fortsatt er slik på de nye, men det kan være lurt å være obs på at de kanskje bare fungerer på 2,4Ghz Wi-Fi.
Vis hele sitatet...
2,4Ghz er mest aktuelt når det skal settes opp. Det er en del som sliter med å sette det da 5Ghz er i veien. Så et triks er å slå av 5Ghz når du setter det opp.

Jeg bruker egentlig Adax men der bar det samme greia og alt ble så mye bedre når de kom med ny versjon med Bluetooth til oppsett.
Kjøpte to slike på OBS for et par dager siden, rent impulskjøp etter å ha sett denne tråden. Har skjøvet hele ""smarthus"" greie foran meg lenge i påvente av skikkelig standardisering, men med disse strømprisene må man jo bare ta noen grep. Innebygget termostat var det som avgjorde det, egentlig er det mystisk at ikke alle har dette for lengst.

Uansett, skuffelsen var forutsigbar når den ikke ville koble seg til nettet mitt (Dlink DIR-810L). Jeg har begrenset med tålmodighet for slikt piss, så jeg fant en enkel fiks som løser flere problemer. Jeg blåste støvet av en gammel 11g-ruter! Der fungerte alt perfekt uten masse omprogrammering og knot. Det eliminerer også slike enheter i mitt private nett, tror ikke sikkerheten alltid er like god på disse løsningene.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Kjøpte to slike på OBS for et par dager siden, rent impulskjøp etter å ha sett denne tråden. Har skjøvet hele ""smarthus"" greie foran meg lenge i påvente av skikkelig standardisering, men med disse strømprisene må man jo bare ta noen grep. Innebygget termostat var det som avgjorde det, egentlig er det mystisk at ikke alle har dette for lengst.

Uansett, skuffelsen var forutsigbar når den ikke ville koble seg til nettet mitt (Dlink DIR-810L). Jeg har begrenset med tålmodighet for slikt piss, så jeg fant en enkel fiks som løser flere problemer. Jeg blåste støvet av en gammel 11g-ruter! Der fungerte alt perfekt uten masse omprogrammering og knot. Det eliminerer også slike enheter i mitt private nett, tror ikke sikkerheten alltid er like god på disse løsningene.
Vis hele sitatet...
Ja da har du jo løst men som jeg prøvde å si over her så er dette bare i oppsettet. Skru av 5Ghz så telefon/app og ovn tvinges på 2,4Ghz til oppsett så virker det fint med 5Ghz når det først er satt opp.

Edit: Med oppsettet så mener jeg oppsett som i konfigurering. Det du gjør en gang nør det er nytt.
ADAX er så enige og inneforstått i at dette suger at de sender deg ny termostat i stedet for å gi deg support
Sist endret av Dough; 19. desember 2021 kl. 22:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nope, slo av 5GHz og satte alt som anbefalt (av det jeg kunne finne). Og da gidder ikke jeg mer
Eventuelt returner de og vent på 3rd gen, skal komme ila året / starten av neste år.
De kan settes opp via blåtann og man slipper (forhåpentligvis) mye frustrasjon under oppsett