Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3724
Om du hadde 100 k I kontanter som du ikke kunne satt på konto. Hva ville du ha gjort med pengene for og tjene mest mulig på de?
Kjøpt bitcoin f2f
Brukt de på svartarbeid til å pusse opp hjemme.
Brukt dem på matvarer og småkjøp, etter et år hatt 100k oppspart hvitt på konto.
Gamle meg: Kjøpt et par kg
Nå: Brukt de på mat og levepenger, ikke sløst en krone, hatt de et par tre år kanskje mens alt på konto ble spart istedet for å bli brukt på leve og investert penga fra konto i fond eller bolig
Som celtseus sier, kjøpt et par kilo.
Trådstarter
25 0
Hehe kjøpt et par kilo ja, og om man bor ett nytt sted med 0 kontakter da?
100k er lite nok til at det burde være relativt enkelt å hvitevaske dem. Du kan gjøre det helt selv - tar bare litt tid.

Så jeg ville bare gjort som moret foreslo, og bare brukt pengene smått over tid - 8g spart litt ekstra på kontoen hver måned.
Sitat av Stuert Vis innlegg
Hehe kjøpt et par kilo ja, og om man bor ett nytt sted med 0 kontakter da?
Vis hele sitatet...
Vi har noe som heter interwebz (:
Bruk alle pengene på mat og bensin. Det du vanligvis bruker på dette hver mnd investerer du i lovende smart contract crypto. Det finnes exchanges som utleverer cryptokort der du og kan bruke cryptoen din i norske butikker og minibanker.
hvis du for eksempel kjøper mat en eller to ganger hver uke, så er du kanskje oppe fire eller åtte butikk-turer hver eneste måned. Max tre eller fire av disse butikk-turene kan du bruke kontanter - i steden for å trekke bankkortet.

Samme med for eksempel drivstoff. Men hvis du bare fyller på drivstoff en gang hver måned, så kanskje du bare kan bruke kontanter til dette annenhver måned eller noe sånn.

Hvis du skal til for eksempel frisør, spise ute på restaurant (eller bestille take-away hjem) eller gå på kino. Så kan du selvfølgelig bruke kontanter, i steden for å trekke bank-kortet hele tiden. Gi alt dette nok tid, så burde det selvfølgelig være fullt mulig å "svi av" kanskje 10 000 kroner eller 1000 000 kroner i kontanter. Fullstendig unødvendig å begynne med bitcoins / crypto, eller what ever.
Sitat av Fishface Vis innlegg
hvis du for eksempel kjøper mat en eller to ganger hver uke, så er du kanskje oppe fire eller åtte butikk-turer hver eneste måned. Max tre eller fire av disse butikk-turene kan du bruke kontanter - i steden for å trekke bankkortet.

Samme med for eksempel drivstoff. Men hvis du bare fyller på drivstoff en gang hver måned, så kanskje du bare kan bruke kontanter til dette annenhver måned eller noe sånn.

Hvis du skal til for eksempel frisør, spise ute på restaurant (eller bestille take-away hjem) eller gå på kino. Så kan du selvfølgelig bruke kontanter, i steden for å trekke bank-kortet hele tiden. Gi alt dette nok tid, så burde det selvfølgelig være fullt mulig å "svi av" kanskje 10 000 kroner eller 1000 000 kroner i kontanter. Fullstendig unødvendig å begynne med bitcoins / crypto, eller what ever.
Vis hele sitatet...
Helt unødvendig og kjøpe krypto for og dobble eller tripple pengene sine? Jaja fint og se at folka som er født med rhodium skje bak som har fåt alt servert er presentert her..
Sitat av Sæd Vis innlegg
Helt unødvendig og kjøpe krypto for og dobble eller tripple pengene sine?
Vis hele sitatet...
Er dette realiteten for de fleste som kjøper krypto, at de dobler eller tripler investeringen?
Og da mener jeg en faktisk realisert gevinst, penger på konto.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er dette realiteten for de fleste som kjøper krypto, at de dobler eller tripler investeringen?
Og da mener jeg en faktisk realisert gevinst, penger på konto.
Vis hele sitatet...
Nei, men for folk som har vært litt seige og begynte for noen år siden med investering så er det klart det har blitt noen som er veldig rike.



Jeg var tidlig ute, og ett minne som stikker i hjertet nå, er at jeg ble svindlet for noe som tilsvarer over 10 millioner etter dagens priser- men det var bare noen tusenlapper på den tiden. Det var da en bruker her inne lurte meg for noen titalls btc. Trist å tenke på at noe jeg hadde den gang, som bare var noen tusenlapper da, hadde snudd hele livet mitt på hodet fra å være en fattig gjeldsslave til multimillionær i dag. Jeg har hatt min porsjon uflaks her i livet.. det koster å være en blind og godtroende idiot.
Trådstarter
25 0
Greia er at jeg har mye gjeld, jeg kan jo bruke pengene til og betale ned på gjelden men vill fortsatt ha mye gjeld jeg vill bruke lang tid på og betale ned. Derfor frister det litt og prøve og øke de 100 k litt og få litt mer ut av det.
Har du ikke kontakter kan du glemme pushing og ulovligheter hvertfall. Du må ta med fengselsopphold som risiko også og da mister du all inntekt og gjelda vokser tida du sitter så det er generelt en dårlig idé. Kjøp en "bil" fra kompisen din cash så setter han inn penga på konto, og du gir han 5k for at han overfører pengene videre til der du har gjeld/faktura så du får nedbetalt på den
Bruk kontantene på samme måte som du vanligvis hadde gjort på dagligvarer, husholdningsartikler osv. Er du disiplinert nok har du plutselig spart 100k på konto. Anbefaler budsjett så kan du til og med regne deg fram til hvor lang tid det tar.
Sitat av Sæd Vis innlegg
Helt unødvendig og kjøpe krypto for og dobble eller tripple pengene sine? Jaja fint og se at folka som er født med rhodium skje bak som har fåt alt servert er presentert her..
Vis hele sitatet...
da må du betale minst 22 prosent skatt også.

https://finansavisen.no/nyheter/deba...a-na-med-skatt

med mindre du forsøker å unndra skatt da, og dette kan føre til en del konsekvenser hvis du blir oppdaget.

0g hvis tråd-starter her ikke har noen "peiling" på hvordan man burde håndtere 100 000 kroner i kontanter. Hvordan skal denne personen egentlig håndtere for eksempel 200 000 kroner eller 300 000 kroner i krypto-valuta?