Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1509
hei

jeg er 22 år gammel og kom inn på vg2 transport og logistikk. jeg har gått vgs mange ganger tidligere, men alltid droppet ut. prøvd forskjellig linjer, men aldri gått transport og logistikk. dette blir siste gang jeg prøver vgs

jeg har noen spørsmål om denne linjen

- jeg tenker å bli buss sjåfør eller logistikk arbeider. hvilken er best og minst stress?

- får man gratis førerkort av å gå den linjen? blir både buss lappen og bil lappen dekket av skolen/linjen? (jeg har ikke førerkort for bil)

noen som har gått vg2 transport og logistikk og kan si hva dere gjorde på skolen? hva gjorde dere på logistikk eller yrkessjåfør i 2 år? og hva er lærling lønn og er det lett å få jobb om man går denne linjen?

skolen begynner snart, så jeg må vite. takk for svar
Skolen din har nok en yrkesrådsgiver, du burde spørre vedkommende.
Jeg tror nok å høre med rådgiver er det beste ja, men jeg vil tippe at logistikk er minst stress. Mener jeg leste en gang at bussjåfører blir gal i hodet av plingen.
Søk på youtube, fikk opp masse videoer fra en skole på Østlandet på feeden for litt siden.

Viker som en litt merkelig linje egentlig. Virker som de er alt fra vaktmestre til postbud for skolen.
Den linja er perfekt om du ikke er "kul". Du kommer til å chille . Tror første halvåret er normal skole, så kommer læretiden, hvor du får lovt å være med en som har fastjobb som sjåfør. Da blir du sidekicken hans, lærer kaffe rutiner, pakke rutiner etc.

Bare møt opp uansett hvor jævlig klein du føler deg, så har du en god jobb

Ikke skulk.
Trådstarter
7 0
vet noen hvor mange gutter og jenter det er i en klasse på vg2 transport og logistikk ca på en stor skole? er det liksom 30 elever med 20 gutter og 10 jenter for eksempel

jeg skal gå på en stor skole med over 1500 elever. dette er min siste sjans til å ikke bare få utdanning, men også få venner og dame

jeg er lei av å gå rundt alene 24/7
Mere 16 gutter og 1 guttejente i klassen.

At det er en stor skole, betyr bare at de har mange linjer man kan gå på.
Sist endret av Superspurv; 8. august 2021 kl. 16:22.
Trådstarter
7 0
noen som har gått denne linjen og kan dele sine erfaringer