Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1646
Harry som jeg er har jeg tenkt meg på handletur i Sverige. Er det mer risikabelt og ha med seg litt mer enn kvoten nå, siden man må stoppe og bli testet eller er de så opptatt at de ikke får sjekket så mye? (Er snakk om en overgang som jeg har blitt stoppet en gang på ca 30 år)

Ikke snakk om stor smuggling, men noen snusbokser og litt drikke . Altså jovial olsenbanden kriminalitet
de virka veldig opptatt av og bare få folk gjennom så fort som mulig sist jeg var der, ca 2 uker siden. Køen var lang nok som den var akkurat da, har Hvist balla på seg hva gjelder kø så sånn småsmugling som det der går som regel knirkefritt. Hvis de spør hva du har med så underdriv litt.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Det varierer veldig. Meld deg inn i den svenske facebookgruppen for kø ved svinesund broa om det er der det gjelder. Kjenner flere som har kjørt over, også gjort det selv par ganger i det siste. Det er politiet som i utgangspunktet kontrollerer bilene. Noen tider lar de alle norske biler kjøre rett igjennom, andre ganger må folk teste seg hvis de ikke er vaksinerte.
Hender også at tollvesenet står der og kontrollerer alle bilene, men hverken jeg eller mine venner har opplevd dette. Var dog sniffehund å se sist jeg kjørte over, men da lot de alle norske kjøre rett gjennom.
Høres greit ut. Da blir det litt hobby smugling
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Happy smuggling

Husk, følg med i gruppa og ikke ta med for mye av gangen så blir det bra
Hvis jeg skulle tippe tror jeg mer kontroller nå fordi de vet det blir boom.
Tok ferga til Larvik dra Danmark to uker siden, bare kaos med masse politi som skulle sjekke coronapass osv.

Ved selve tollgreia bare 2 betjenter som kikket, men ingen som ble stoppet av tollen.

Kollega sa det samme to uker før, at det er så mye kaos med politi at tollvesenet så vidt får sjekka noe.
Har tatt med kvote x 3 hver gang de siste ukene. Har nesten kun vist vanlig ID og har blitt slust igjennom. Lykke til
Smuglingen var vellykket 2 timer på tollstasjonen uten å se en eneste toller.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Harry som jeg er har jeg tenkt meg på handletur i Sverige. Er det mer risikabelt og ha med seg litt mer enn kvoten nå, siden man må stoppe og bli testet eller er de så opptatt at de ikke får sjekket så mye? (Er snakk om en overgang som jeg har blitt stoppet en gang på ca 30 år)

Ikke snakk om stor smuggling, men noen snusbokser og litt drikke . Altså jovial olsenbanden kriminalitet
Vis hele sitatet...
Tror du bør holde deg til kvoten. Har skjønt de kontrollerer ofte nå.
Jeg ser du har dratt allerede, men til eventuelt andre. Jeg dro over ørje på tirsdag og måtte snakke med både toll og politi. De sjekket ikke, men regner med de fort ser på folk som ljuger.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Sitat av perchri@online. Vis innlegg
Tror du bør holde deg til kvoten. Har skjønt de kontrollerer ofte nå.
Vis hele sitatet...
Ja, dem sjekker pass og stopper alle slik jeg opplevde for en uke siden.

Men de er mer opptatt å få deg fort gjennom fordi køene er veldig lange, det var opptil 1 km med kø inn til Ørje, og politiet virket litt stressa.

Jeg så vertfall at dem tar alle varebiler til siden for å be dem åpne dørene bak for en rask titt. Noen få personbiler ble også tatt til en rask stikkontroll. Det var egentlig bare bagasjeromsdør opp og ned igjen.

Etter sjekk av pass kjører du videre til coronatesting, der er det hverken tollere eller politi.
Kun vektere som passer på køer og gir informasjon ang. testing osv.
Sist endret av Chromatics; 6. august 2021 kl. 12:55.