Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4628
Har en eldre intel NUC der jeg sliter litt med lydproblemer.
Kjører lyd via hdmi, Intel skjermlyd.

Problemet er at etter restart, eller innimellom forsvinner bare lyden helt.
Ser tilsynelatende ut å fungere, men kommer ingen lyd.

Løsningen på problemet er enhetsbehandling > avinstallere driver til Intel skjermlyd > restart.

Så kjører win inn driver på nytt og alt fungerer utmerket til det ikke gjør det igjen.

Har forsøkt å laste ned egen intel skjermdriver også for å kjøre inn det, men samme problem.

Får det jo til å fungere, men sykt irriterende å måtte avinstallere og installere drivere hele tiden.

Tips?
Sikkert ikke optimalt, men prøv å installere en eldre driver å se om det holder seg da? om den gjør det kan du i allefall konkludere at det er noe problemer med driveren eller noe i den duren.
Forsøkt å finne noe eldre, men driverne jeg fant hørte til win7,8 og vil ikke la seg installeres på win10.
Annen merkelig greie er at jeg ikke lengre får 5.1 lyd heller, kun 2.1.

Virker som noe drivergreier kræsjer hver gang jeg kobler opp koblingen mellom receiver og pcen.
BRAND ∞ STRONG
Hvis du avinstallere driveren og det funker så kanskje
sette windows update til å ikke oppdatere driveren?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvis du avinstallere driveren og det funker så kanskje
sette windows update til å ikke oppdatere driveren?
Vis hele sitatet...
Det kan være et alternativ, men tror egentlig ikke win update forårsaker det for tok et forsøk å oppdaterte via winupdate, slik at den er på siste versjon etter hva windows mener er best og fungerer da også.

Helt til jeg slår av recieveren og slår den på igjen, da skjer det en eller annen kortslutning som får driveren til å slutte og fungere.
Opplever du samme problemet når du kobler den til andre ting enn akkurat den receiveren? Hvis du kobler den til noe annet og lyden da fungerer så er det vel heller trolig at det er noe galt med receiveren din. Med alle disse kopisperrene og whatnot som finnes i standarden så er det mange ting som kan gå galt.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Opplever du samme problemet når du kobler den til andre ting enn akkurat den receiveren? Hvis du kobler den til noe annet og lyden da fungerer så er det vel heller trolig at det er noe galt med receiveren din. Med alle disse kopisperrene og whatnot som finnes i standarden så er det mange ting som kan gå galt.
Vis hele sitatet...
Tenkt på å teste feks direkte i tven og se om det "løser" problemet.
Har fungert fint i 4 år nå med samme receiver, så rart den brått skal begynne å tulle.
Ikke noe svar på løsningen. Men har både en i3 og i7 til salgs som er splitter ny. Var tiltenkt ett prosjekt. Skal få god pris!
Ble litt usikker på om det faktisk er maskinen det er noe galt med eller receiveren.
Veldig merkelig problem, koblet den med hdmi til tven nå og da kan jeg restarte, herje, slå av og på receiver og tv uten at lydkortdriveren slutter å fungere.

Det som er enda merkeligere er jo at hele shiten er koblet sammen via ARC, så får likevel lyden ut av anlegget og receiveren. Mon tro om hdmi kortet på receiveren synger på siste verset?