Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1429
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye Oxynorm er farlig/dødelig?
Anonym bruker
"Flygende Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kom med mer info om deg selv, blir som å spørre hvor feit er en laks.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hm..Fin sammenligning Ønsker egentlig bare svar på spørsmålet..Hvorfor må jeg gi mer info om megselv?
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
uten at jeg kan noe om dette, men blir som å spørre hvorfor blir jeg feit. alt kommer an hvor mye man tåler etc, samt en med større kropp tåler ofte mer enn med liten.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sant det..Vel,hvor mye vil være farlig for en person som veier ca 55-60kg?
Hvordan er din toleranse for opiater da? Om du aldri har rørt opiater tidligere kan en enkelt pille på 60-120 mg få dødelig utfall
Kilde:https://www.tb.no/nyheter/tonsberg/t...sEnabled=false
mens andre kan ta dette uten problemer.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har tatt ca 20mg hver dag i ca 2mnd pga smerter.
Men hva lurer du på? Lurer du på om du kan ta en ekstra tablett pga smerter eller hvor mange du trenger for å ta livet ditt?
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skal ikke ta livet mitt nei! Vet jo at dette er sterke tabletter og lurer på hvor mye jeg kan ta før det blir farlig. Ønsker å øke dosen,da de ikke virker så godt for smertene lenger.
Kompis jeg spiste på toppen 10*60 samt eskevis med hurtigvirkende 20mg. Men ikke øk uten legen. Deres planer er nok fort som F av oxy.(eller som meg, over i terminal avdelingen...)

Oi : Sovner du på doser over 30mg kombinert med litt alkohol eller andre medisiner er du allerede nær svært farlig dose med kroppsvekt 50 kg
Sist endret av Nortroll; 31. desember 2020 kl. 10:31. Grunn: Glemte å si nok om ikke spis
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal ikke ta livet mitt nei! Vet jo at dette er sterke tabletter og lurer på hvor mye jeg kan ta før det blir farlig. Ønsker å øke dosen,da de ikke virker så godt for smertene lenger.
Vis hele sitatet...
Oxynorm er hurtigvirkende og du har sikkert fått beskjed av legen om når og hvor mye du skal ta. Jeg tror ikke det er farlig å ta en ekstra dose, men jeg er ikke helsepersonell. Vær forsiktig med opioider og alkohol.

Jeg fikk både langtidsvirkende (oxycontin) og hurtigvirkende (oxynorm) etter operasjon. De hurtigvirkende fikk jeg ved behov i starten, men dette var ting de var ekstremt forsiktig med utenfor sykehus. Tror jeg fikk med meg en pakke ved utskriving og fikk krangla meg til en ekstra etter det.

Når det er sagt så er dette noe svineri å slutte med. Hvis du bruker det over litt tid, kanskje er par uker, så får du abstinenssymptomer når du slutter. Sakte nedtrapping anbefales hvis det skal brukes over en lengre periode. Det er ikke kødd, det er veldig kjedelig å slutte. Jeg er akkurat ferdig nå.

Lykke til og godt nyttår!
Sist endret av Taxidriver; 31. desember 2020 kl. 12:18. Grunn: Tillegg
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja,er jo veldig nervøs for å bli avhengig da...men,kan ikke slutte pga smerter heller..Ingenting annet som funker.Det er noe dritt! Jeg spurte legen om jeg kunne øke dosen,hun sa nei... Hvilke abstinenssymptomer kan jeg forvente når jeg skal slutte med de? Takk for svar! Godt nyttår!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja,er jo veldig nervøs for å bli avhengig da...men,kan ikke slutte pga smerter heller..Ingenting annet som funker.Det er noe dritt! Jeg spurte legen om jeg kunne øke dosen,hun sa nei... Hvilke abstinenssymptomer kan jeg forvente når jeg skal slutte med de? Takk for svar! Godt nyttår!
Vis hele sitatet...
Det spørs sikkert på hvor høye doser og hvor lenge du bruker.

Jeg fikk kribling i armene, kvalme, feber, mye mageproblemer og nedstemthet. Litt influensa-isj. Problemer med søvn. Smerter her og der, kroppen vil jo helst ha oxy igjen.

Men prøv å motiver deg, prøv å bruke litt mindre enn du trenger. Spar heller noen tabletter så du har litt til de verste stundene.

Jeg fikk foreskrevet Clonidine, disse hjelper mot de verste ubehagelighetene.
Anonym bruker
"Flygende Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja,er jo veldig nervøs for å bli avhengig da...men,kan ikke slutte pga smerter heller..Ingenting annet som funker.Det er noe dritt! Jeg spurte legen om jeg kunne øke dosen,hun sa nei... Hvilke abstinenssymptomer kan jeg forvente når jeg skal slutte med de? Takk for svar! Godt nyttår!
Vis hele sitatet...
Søk opp oxycontin/heroin withdrawal så har du svaret. Oxy er ikke langt fra heroin når det kommer til avhengighet og abstinenser. Det som gjør det hele litt enklere er inntaksmetode - du inntar oxy oralt, men heroin røykes/skytes, så avhengigheten er kraftigere hos heroin pga inntaksmetode. Ellers er det samme ulla.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spiste 170mg ila en dag, uten toleranse. Gikk fint, men merka litt pustevansker da jeg skulle sove. Kombinert med 400mg seroquel tho