Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2395
så jeg og en kompis inviterte en jente vi kjenner fra barneskolen til tur med : vi viste ikke at hun hadde blitt veggis så vi måtte mekke noe annet munchies. han kompisen min kjøpte meiseboller, mente at det er jævlig næringsrikt og hadde tydligvis spist det selv også i nød. hadde med cold sandwich og cola men ene sandwichen var med meiseboller siden hun var veganer.

selvom hun syntes det var helt grei smak mente hun at vi utsatte hu for fare, kompisen sa at det ikke er farlig å spise, hvem har rett?
Feh. Næringsmiddelkontrollen er jo ikke lik for dyremat, men herregud. Du skal ha bra uflaks for å bli dårlig av det. På den annen side inneholder meiseboller som oftest talg og er således ikke veganske.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. november 2020 kl. 22:19.
Sitat av Skymannen Vis innlegg
så jeg og en kompis inviterte en jente vi kjenner fra barneskolen til tur med : vi viste ikke at hun hadde blitt veggis så vi måtte mekke noe annet munchies. han kompisen min kjøpte meiseboller, mente at det er jævlig næringsrikt og hadde tydligvis spist det selv også i nød. hadde med cold sandwich og cola men ene sandwichen var med meiseboller siden hun var veganer.

selvom hun syntes det var helt grei smak mente hun at vi utsatte hu for fare, kompisen sa at det ikke er farlig å spise, hvem har rett?
Vis hele sitatet...
Det kan da ikke være mange mennesker som flyger rundt og spiser meiseboller?
Jeg vet ikke. Men er det så viktig å finne ut hvem som har rett og galt a? Er vel ingen av dere som kommer til å spise det igjen uansett.

Var seriøst ikke klar over at det var noe mennesker spiste.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Det kan da ikke være mange mennesker som flyger rundt og spiser meiseboller?
Vis hele sitatet...
Det skal du ikke forundre deg over. Jeg vet at mennesker spiser kreftfremkallende planter og mye annet.

Noen andre spiser vekster som vokser der det har vært vann. Slike planter kan ha egg av leverikte på seg. Dette er veldig sjeldent, men det skjer. Leverikta kommer i levra, og begynner å kose seg der. Det er ikke så sjeldent en ser leverikte, når en slakter sau.

Andre spiser rått utenlandsk svinekjøtt (fare for trikiner) og annet dårlig stekt kjøtt (Toxoplasma gondi som gir toksoplasmose). Trikiner er ufarlig, hvis de ikke slår seg ned i hjernen eller andre viktige organer, noe de gjør ca. 4 % av tilfellene. Ellers lever de i ombygde muskelceller.

Toksoplasmose er generelt ufarlig, men er veldig vanlig i kjøtt. Den dør av tilstrekkelig oppvarming, men overlever i dårlig stekt biff. Fostere kan få missdannelser, hvis moren blir infisert for første gang tidlig i et svangerskap. Toksoplasmose kan også bli farlig, hvis en får en sykdom eller medisiner som senker immunforsvaret. Utenlandsk kjøtt kan også inneholde bendelorm (særlig enkelte steder i Afrika).

Så mange spiser mye rart, som dem kanskje ikke hadde spist om de viste alt om det de spiser.
Sist endret av aluminiumfluorid; 10. november 2020 kl. 23:59.
Men ... hvorfor i helvete kjøpte dere meiseboller til henne? Er dere helt på jordet, eller? Hahaha, dette er noe av det rareste jeg har lest på en stund.
Meiseboller, av alle ting dere kom på så ble det meiseboller
Altså. Jeg. Nei. Way to imponere en jente. Hvor fattige er dere?
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Lurer på hva som sirkulerte mellom øra på kompisen din når kassadama beepa inn de meisebollene.
Uansett, hvorfor kunne ikke venninna deres smøre sin egen niste? Når hun har veganske preferanser kan det være avansert for uvitende å velge riktig matvarer. Kameraten din sliter åpenbart med forskjellen på menneskemat og fuglemat, noe både hun og du kanskje skal ta høyde for neste gang han inntar kokkerollen.

Og "utsette henne for fare"?
Hvis dere A: Informerte om at det var meiseboller, og B: ikke presset meisebollene ned i spiserøret hennes har vel ikke dere gjort noe galt?
Sist endret av Hydra; 13. november 2020 kl. 13:06.
Fare veit jeg ikke, men at hun ble fornærme og lurte på skadevirkningene av hasj er en reel mulighet.