Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1674
Så presterte å sende 900kr btc til en kar jeg møtte på Reddit hvor jeg vanligvis finner kunder som ikke vil innom nettsider.

Diskuterte i 2 døgn om hvem som skulle overføre først haha. Han skulle ha for 2000kr og la ivei om hvor redd han var for å bli svindlet. Etter 48timer så ble jeg lei og sa greit jeg overføre halve beløpet og 18% mindre en markedspris. Også ble det stille!

Wickr chat brukeren hans maxh2001 dukker også opp i @gmail.com og med bilde av en middelaldrende asiatisk mann.

Har prøvd å lagt til i kalender med avtale osv for å se om det kom frem mer info der men ingenting mer en eposten også det der bilde. Noen ganger dukker det opp forskjellig info hvis du adder folk i kalender med avtale.

Gøy og leke detektiv, men dyrt da. Han skrev han var max H Olsen på Facebook men det er nok bare tull. Har ikke tatt kontakt der hvertfall.

Her er litt av skrivinga hans(dreven scammer) ikke første gang tydeligvis :

"Vet ikke helt. Det var du som først kontaktet meg, virker som et tekstbok eksempel på en scam. Så prøver du deg på «skal legge meg straks» og insisterer på at jeg overfører først.
Normal protokoll er en 50-100-50 avtale hvor den som først tok kontakt begynner. Det er sånn jeg alltid har gjort det, og det er sånn det alltid bør gjøres. Det at du ikke liker dette oppsettet gjør meg bare mer nervøs."

" Jeg kan gi deg fult navn og personnummer hvis det hjelper, men jeg vil ikke være den som sender penger først. 50-100-50 konseptet er en rettferdig løsning, og det er vanlig at den som tar kontakt først betaler først for å minimere sjansene for svindel."

Også ble vi enige om 0.026btc tilslutt for 2k og jeg sendte 0.013. Han fyren her fisker rundt på alle subreddits regner jeg med å lokker frem småselgere og serverer samme regla til alle.

Noen som finner ut mer om denne ? Prøvde ringe på hangouts men aksepterte ikke eller svart osv. Prøvd det meste.

Irriterende altså.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ganske random brukernavn, ville ikke vært hundre prosent sikker på at wickr-brukeren er eier av mailadressen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anse det som lærepenge og 900kr er lite så den egentlige prisen kan fort bli tiden du bruker på å finne ham og å irritere deg. Tid er penger.