Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2795
Hei,

Jeg har klart og ødelegge fjernkontrollen til TV'n min.
Det er en gammel flatskjerm av merket Thomson.

Har prøvd med en billig universalkontroll fra Clas Ohlsson og en fra Elkjøp, men ingen av de fungerte.
På den fra Clas Ohlsson var det en liste bak i bruksanvisningen med masse "serienummer". Og om jeg forstod det rett så var det et langt nummer bak på TV'n min som startet på 1138. Dette skulle jeg da finne i den listen om den passet til min tv, nærmeste jeg fant var 1139..

Vet dere om en kontroll som kan fungere til min TV? Eventuelt hvor kan jeg finne informasjon dere trenger om tv'n min?

Takker for alle svar
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Eventuelt hvor kan jeg finne informasjon dere trenger om tv'n min?
Vis hele sitatet...
Bakpå TV-en bruker det å stå en merkelapp med nummer og navn på enheten.
Hei!

Prøv alle kodene som er tilknyttet merket på tven din. Da finner du mest sannsynligvis en som funker..

Jeg har hatt samme universalfjernkontroll og det funket på min TV.

Det er ikke sikkert at at knappene på fjernkontrollen korresponderer med det samme valget på tven, men det viktigste er jo at du får den på og kan endre kanal/lyd..
Sitat av toby Vis innlegg
Hei!

Prøv alle kodene som er tilknyttet merket på tven din. Da finner du mest sannsynligvis en som funker..

Jeg har hatt samme universalfjernkontroll og det funket på min TV.

Det er ikke sikkert at at knappene på fjernkontrollen korresponderer med det samme valget på tven, men det viktigste er jo at du får den på og kan endre kanal/lyd..
Vis hele sitatet...
Ok, skal teste dette idag når jeg kommer hjem, og se om det funker.
Har prøvd med autosøk funksjonen, men den bare står å søker i evigheter uten at noe skjer. Satser på at dette funker!


Sitat av meitemark Vis innlegg
Bakpå TV-en bruker det å stå en merkelapp med nummer og navn på enheten.
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke fikser det på metoden over, så lager jeg et innlegg med nummerne som står bak.


Takk for svar!
De tallene du har i bruksannvisningen er nok ikke modellnummere på TV'er, men IR-koder som Thomson har brukt på produktene sine. Gjør som toby sier, gå igjennom hver eneste kode og finn en som funker .
Sitat av toby Vis innlegg
Hei!

Prøv alle kodene som er tilknyttet merket på tven din. Da finner du mest sannsynligvis en som funker..

Jeg har hatt samme universalfjernkontroll og det funket på min TV.

Det er ikke sikkert at at knappene på fjernkontrollen korresponderer med det samme valget på tven, men det viktigste er jo at du får den på og kan endre kanal/lyd..
Vis hele sitatet...

Æsj, prøvd alle kodene som tilknyttet Thomson Tv'n min uten at noen fungerte

Har noen et tips til en kontroll som kan fungere?

Virker nesten som om det enkleste blir å kjøpe ny tv, denne er jo ganske gammel og du får jo nye veldig billig nå..
Logitech Harmony. De vil nok fungerere. Kjøp på Elkjøp så har du mulighet for å levere tilbake om den ikke gjør det(tvilsomt).
Du kan bestille ny fjernkontroll til TVen din på eBay.
Logitech Harmony e greie. 650 modellen er enkel og grei, med vanlige batterier slik at du slipper å tenke på lading. Den kan da feks styre tv, forsterker, tv-boks som 1 aktivitet slik at ved å trykke på "Se TV" så slår du på alle 3 enhetene, velger riktig inngang mm og volumknappen på fjernkontrollen styrer forsterkeren, mens kanalvelgerknappene styrer tv-boksen..