Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1067
Hei!

Får litt ekstra penger snart, og ser i den anledning etter å kjøpe en Xbone eller PS4 for å game med kompiser.

Jeg har ett relativt beskjedent surroundanlegg (Logitech Z506), men ønsker alikevel å bruke dette med konsollen.

Etter hva jeg har skjønt så er den eneste måten (annet enn HDMI) å få surround på er å bruke "Optical Out".

Mitt anlegg har bare RCA, Aux+to andre (gul og svart hvis dette sier noe som jeg bruker med PCen).

Så jeg har kommet fram til at det sannsynligvis er RCA jeg må bruke. Er det noen måte å fikse dette på, som f.eks adaptere eller lignende? Har funnet mye andre veien, men har helt ærlig så godt som null peiling på lyd og vil derfor ikke bruke penger på en dyr konsoll hvis jeg ikke vet hvordan jeg får koblet det opp skikkelig.

Takk takk!
Hva med å koble anlegget rett i TVen?
Whisplash: tven har nok ikke surround utganger

fatfro: det du trenger er en slik boks: http://www.dustinhome.no/product/501...x-optical-rca/
Glemte å nevne at jeg bruker en PCskjerm som bare har muligheter for VGA og HDMI inn

Det ser bra ut menphios fant en del billigere versjoner på eBay (type 200ish), disse vil vel funke greit og? Vet ikke om det er store forskjeller på kvalitet på slikt, men håper på å komme meg unna billigst mulig. Hvis ikke vil vel 500kr gå helt greit
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Boksen som linkes til gir ikke surround, bare stereo.
Det du trenger er en boks som tar optisk inn og gir ut seks analoge kanaler som kobles med stereo minijack til grønn, svart og gul på høyttalersettet.

Denne kan brukes: http://www.amazon.com/Coosis-Surroun.../dp/B009W5B77E
Sist endret av datagutten; 26. august 2014 kl. 17:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.