Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 909
Hei!

Skrudde på PCen da jeg kom hjem i dag, og fant ut at jeg ikke kom på nett med Chrome Canary. Kjørte feilsøking i Windows som ikke fant noe feil. Har rimelig treigt nett fra Telenor (får ca. 700kb/s) og har en ZyXEL P2812, ingenting gærent altså.

Det rare er, Internet Explorer funker fint og ser ut som det eneste programmet som gjør det. Spotify funker ikke, heller ikke Steam og Origin.

Syns det høres rart ut, er det noen som vet noe? Maskinen får jo tydeligvis nett men virker ikke som andre programmer enn IE får det. Har prøvd å cleare cache og alt annet i Chrome.

Har forsøkt å google (eller binge i IE ) men mange ender bare opp med å formatere som jeg gjerne vil unngå.

Google Chrome sitt forsøk på tilkobling til db.no ble avvist. Nettstedet kan være nede, eller det kan hende at nettverket ditt ikke er riktig konfigurert.
Kontrollér Internett-tilkoblingen
Sjekk eventuelle kabler og start rutere, modemer eller andre nettverksenheter du bruker på nytt.
Tillat at Chrome bruker nettverket i brannmur- eller antivirusinnstillingene dine.
Hvis programmet allerede har fått tillatelse til å bruke nettverket, kan du prøve å fjerne det fra listen og så legge det til på nytt.
Hvis du bruker en mellomtjener...
Sjekk mellomtjenerinnstillingene eller kontakt nettverksadministratoren for å kontrollere at mellomtjeneren fungerer. Hvis du tror du ikke trenger å bruke en mellomtjener: Gå til Chrome-menyen > Innstillinger > Vis avanserte innstillinger > Endre innstillinger for mellomtjener > LAN-innstillinger og fjern avmerkingen for «Bruk en mellomtjener for LAN-nettverket».
Feilkode: ERR_CONNECTION_REFUSED
Vis hele sitatet...