Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2773
Blomstringstid. Mange naboer har valmuer i hagene, spesielt en nabo som er bortreist, foruten kjennepreken, hvordan kan man garantere seg at man har funnet papaper somniferum versus andre valmuer (da jeg vet noen inneholder stoffer som, dog ikke direkte giftige, kan gi ubehagelige bivirkninger om spist/drukket)

Håper noen vet noe om dette her, informasjonen på nett er vag. Jeg vet at blomsten er knallrød, jeg vet at midten av blomsten er knallsvart (typisk for somniferum), jeg vet at "pod"-ene er runde, ikke avlange, at bladene er taggete, og at de er veldig høye, ca. 1,2 meter.

Noe hjelp å få, eller må man spørre om kokain og E for å få hjelp her? No offence...
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av JerryBlank Vis innlegg
Noe hjelp å få, eller må man spørre om kokain og E for å få hjelp her? No offence...
Vis hele sitatet...
Opium er veldig lite brukt i vesten. Er nok derfor du ikke finner så mye svar.
Ligner valmuene naboene dine har på disse? Her ser du i alle fall Papaver somniferum, type 'Danish Flag':


Frøkapsel etter blomstring:


Og her planten før blomstring, mens frøkapsel og "hele pakka" er på vei opp før det springes ut:


Kule og veldig fine planter

Letteste måten å "garantere" at man har funnet riktig type valmue er vel bare være å studere forskjellige bilder på nett.. De må ikke være knallrøde, finnes forskjellige typer somniferum..

Hehe, tror jeg missforstod innlegget ditt litt. Kan jo høres litt ut som Papaver somniferum ja, men er jo umulig å vite 100 prosent uten bilde. Om det finnes spesielle tegn man kan se etter som avgjør helt sikkert om det er somniferum aner jeg faktisk ikke..
Trådstarter
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Ligner valmuene naboene dine har på disse? Her ser du i alle fall Papaver somniferum, type 'Danish Flag':


Frøkapsel etter blomstring:


Og her planten før blomstring, mens frøkapsel og "hele pakka" er på vei opp før det springes ut:


Kule og veldig fine planter

Letteste måten å "garantere" at man har funnet riktig type valmue er vel bare være å studere forskjellige bilder på nett.. De må ikke være knallrøde, finnes forskjellige typer somniferum..

Hehe, tror jeg missforstod innlegget ditt litt. Kan jo høres litt ut som Papaver somniferum ja, men er jo umulig å vite 100 prosent uten bilde. Om det finnes spesielle tegn man kan se etter som avgjør helt sikkert om det er somniferum aner jeg faktisk ikke..
Vis hele sitatet...
Som sagt var midten av blomsten knallsvart, ikke hvit som denne; Det skulle være et tegn på somniferum, men er tydeligvis veldig vanskelig å være sikker. Har funnet flere nettsider, men de er vage, sier ting som at somniferum har åtte blader på blomsten, mens andre har mindre, men somniferum kan også ha bare fire... Fargene kan være alt fra rødt til hvitt, og frøene skal være blåe (men de jeg fant hadde hvite frø, meen så viser det seg at den indiske somniferumplanten har hvite frø... )

Skal prøve å ta noen bilder, men virker som det er nesten umulig selv med bilde...

http://i938.photobucket.com/albums/ad229/AnrBjotk/DSC_1171.jpg

http://i938.photobucket.com/albums/ad229/AnrBjotk/DSC_1170.jpg

http://i938.photobucket.com/albums/ad229/AnrBjotk/DSC_1169.jpg

Jeg begynner å tro at det kan være P. somniferum paeoniflorum, som også produserer opium, dette da bladene ikke er avrundet som vanlige somniferum, men taggete, som paeoniflorum
Se der var bilder ja. Sett bort ifra en annen farge på blomsten selvsagt, og en smule mer "rufsete" kanter på bladene, så er de jo svært like de Papaver somniferumene jeg la ut bilde av. Har søkt litt rundt, men vanskelig å bli noe særlig klokere på det ja.. Kan ikke si så mye mer enn at jeg synes dette ser veldig ut somniferum! Jeg er ingen ekspert, som sagt så vet jeg ikke om det finnes spesielle kjennetegn som kan skille somniferum fra andre typer valmuer. Hvor "farlig" det eventuelt kan være å ta sjansen på innta disse her aner jeg ikke. Hadde vært kult om noen flere som hadde hatt noe kunnskap om dette og om identifisering av valmuer hadde kommentert tråden!

Du kan jo eventuelt prøve å spørre på andre forum også, slik som dette her, som kun omhandler planten du er ute etter : http://forum.poppies.org/index.php?act=idx
Det er Papver somniferum, uten tvil! Den letteste måten å kjenne dem igjen på er de grågrønne bladene og de store frøkapslene uten hår/pigger, det er ingen andre valmuer som ser sånn ut. Kos deg med teen, litt sitron og honning gjør at den smaker litt mindre jævlig...

Blomsten trenger forøvrig ikke være knallrød, den kan like gjerne være lilla, rosa eller svart.
Trådstarter
Takk for svar folkens. Som sagt har paeoniflorum varianten av somniferum slike rufsete blader...
Da er det bare å hive et par i blenderen og prøve. Men, det var også andre valmuer i hagen, som ikke så ut som somniferum, de hadde mye mørkere... ballongknuter på toppen og var ikke så runde i formen (kapslene altså) som leder meg til på tvile på at alle andre valmuer har hår på kapslene.

Hvorfor kommer ikke mentalmelt eller noen av oldtimerne inn på denne diskusjonen? De hadde vært her som et lyn om det var sopp vi snakket om, the old hippies, haha :P
Ta et bilde du, så er det ikke noe problem å identifisere dem

> paeoniflorum varianten av somniferum slike rufsete blader

'Paeoniflorum' har ingenting med bladverket å gjøre, det er en betegnelse på de med fylte blomster, altså "pion-blomstrede".

Ah, du mente kronbladene? Det er gener fra 'Laciniatum'-gruppen, men det har ingenting å si, det er bare kultivarnavn gitt på forskjellige blomstertyper, alle P. somniferum inneholder opioid-alkaloider.
Trådstarter
Sitat av thallium Vis innlegg
Ta et bilde du, så er det ikke noe problem å identifisere dem

> paeoniflorum varianten av somniferum slike rufsete blader

'Paeoniflorum' har ingenting med bladverket å gjøre, det er en betegnelse på de med fylte blomster, altså "pion-blomstrede".

Ah, du mente kronbladene? Det er gener fra 'Laciniatum'-gruppen, men det har ingenting å si, det er bare kultivarnavn gitt på forskjellige blomstertyper, alle P. somniferum inneholder opioid-alkaloider.
Vis hele sitatet...
Skal ta bilder senere i dag. Jeg må også si at frøene inni kapselen var hvite ikke klassisk blå; Men en rask google søk viste at dette kunne bety at det var en indisk type av somniferum... Bullshit or fact?
Litt dumt spørsmål føler jeg, men om jeg har en sånn plante, kan jeg da tørke den for så å røyke den? Isåfall hvilke deler skal røykes?
Sitat av JerryBlank Vis innlegg
Bullshit or fact?
Vis hele sitatet...
Var kapslene modne? Det finnes hvite valmuefrø, men de blå får uansett ikke farge før de er helt modne.

Sitat av Cheesy Vis innlegg
Litt dumt spørsmål føler jeg, men om jeg har en sånn plante, kan jeg da tørke den for så å røyke den? Isåfall hvilke deler skal røykes?
Vis hele sitatet...
Nei, lag te, det er for vått i Norge til å styre med å lage opium.
Så du mener at det ikke går ann å røyke planten?
For all del, det er dine lunger så røyk i vei, men vi snakker i tilfelle om betydelige mengder.
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Så du mener at det ikke går ann å røyke planten?
Vis hele sitatet...
Ja det gjør det, alt flora-materiale kan jo røykes. Men, røyk heller råopiumen du. snitt opp frøkapseles; juicen som kommer ut er ræopium og kan røykes for effekt.
De har mange av de plantene på impecta. Jeg vil dyrke mine egne fra grunnen av. Vil lage et drivhus osv..

Er disse noe å satse på?
(Opium kan plantes om høsten og.)

- Papaver somniferum 'Pionvallmo'
- Papaver somniferum 'Flemish Antique'
- Papaver somniferum 'Polycephalum'
- Papaver somniferum 'Danebrog'
- Acacia baileyana
- Datura stramonium
- Ipomoea tricolor 'Heavenly Blue'
- Ipomoea nil 'Scarlet O'Hara'

hittil
'Giganteum', 'Dannebrog' og 'Hen and Chicks' (muligens synonymt med 'Polycephalum') er populære på Poppies.org. Datura er ikke noe du bør ruse deg på, og det er en fryktelig ubehagelig rus... Acacia baileyana inneholder knapt noen alkaloider, se etter andre arter hos Chiltern Seeds: http://www.chilternseeds.co.uk/
Tenkte for å ikke bare bestille opium og morning glory da, det er litt suspekt.
...men like fullt helt lovlig. Anbefaler uansett Chiltern over Impecta, de er jevnt over billigere og har mye bedre utvalg.
oki, får ta meg en tur dit og Jeg MÅ skaffe meg et drivhus eller noe. Har sådd noen MG frø fra iamshaman, men tror ikke de er ment for å bli sådd.

Men tenker dere å dyrke, for så og høste inn igjen frøene osv.? Eller bare spise opp frøene/blomsten eller whatever
Sitat av Cherie Vis innlegg
De har mange av de plantene på impecta. Jeg vil dyrke mine egne fra grunnen av. Vil lage et drivhus osv..

Er disse noe å satse på?
(Opium kan plantes om høsten og.)

- Papaver somniferum 'Pionvallmo'
- Papaver somniferum 'Flemish Antique'
- Papaver somniferum 'Polycephalum'
- Papaver somniferum 'Danebrog'
- Acacia baileyana
- Datura stramonium
- Ipomoea tricolor 'Heavenly Blue'
- Ipomoea nil 'Scarlet O'Hara'

hittil
Vis hele sitatet...
Kjør! Fet handleliste det der Absolut noe å satse på.

Sitat av Cherie Vis innlegg
oki, får ta meg en tur dit og Jeg MÅ skaffe meg et drivhus eller noe. Har sådd noen MG frø fra iamshaman, men tror ikke de er ment for å bli sådd.

Men tenker dere å dyrke, for så og høste inn igjen frøene osv.? Eller bare spise opp frøene/blomsten eller whatever
Vis hele sitatet...
Frøene fra iamshaman og bouncingbearbotanicals er ikke behandlede og konsumklare. Null stress. Men vær obs på å ikke bestille fra fra Ghana. det har vært mye tull med dem det siste året, om ikke lenger. Frøene er også fullt spiredyktige, så om du vil ha blomster er det bare å plante dem

Jeg hadde bestilt dautura'en også. Selv om du ikke vil bruke den som et rusmiddel i seg selv kan planten fint brukes. Enten som tripp-forsterker eller som smertestillende.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Tenkte for å ikke bare bestille opium og morning glory da, det er litt suspekt.
Vis hele sitatet...
Hehe. For meg hadde jeg stusset mer på datura enn de andre plantene
Det er fra sveige, ble under 200 kr og kun frø. Tror ikke tollerne kjenner latinske navn? (og det er sommerferie og vikarer sluntrer unna)

Den ene Morning Gloryen har kommet opp bare en liten stilk dog.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Det er fra sveige, ble under 200 kr og kun frø. Tror ikke tollerne kjenner latinske navn? (og det er sommerferie og vikarer sluntrer unna)

Den ene Morning Gloryen har kommet opp bare en liten stilk dog.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd Morning Glory/LSA før da? Personlig er det det jævligste jeg har opplevd...
Sitat av JerryBlank Vis innlegg
Har du prøvd Morning Glory/LSA før da? Personlig er det det jævligste jeg har opplevd...
Vis hele sitatet...
Og personlig for meg er det noe av det vakreste jeg har opplevd. Hva gjorde LSA til det jævligste du har vært med på?
Sitat av moret Vis innlegg
Og personlig for meg er det noe av det vakreste jeg har opplevd. Hva gjorde LSA til det jævligste du har vært med på?
Vis hele sitatet...
Tja... kan være fordi jeg spiste dem med det der skallet på (var baby woodrose da), men for meg var det: ekstrem kvalme, oppkast, diaré, forvirring og angst... Har prøvd både morning glory og baby wood og alltid fått samme resultat... Hva opplevde du? Og hva pleier du oppleve på flein, lsd, salvia?
Ok. da foreslår jeg at du holder deg unna om du regerer slik på det. Selv har jeg det bare nice på LSA, om man ser bort ifra kvalmen som kan forekomme er det bare gode opplevelser for min del. Vannskelig å si hva jeg opplever da det går mest på det følelsesmessige og på tanker. Men kan jo bare skissere grovt: glede, tilhørighet, en omtanke for alt levende, det å se verden som noe mer samlet, "se" musikk,evne til å forme luft feks med tanker og hender til noe fast.
Altså ganske mye på en gang og ganske vannskelg å forklare da det ikke er mulig å skape noen bilder av dette. Men kort fortalt har jeg aldri hatt noen negative opplevelser på LSA.

Sopp har for meg vært en berg og dalbane av former og farger. Også sykt kjør på tanker og følelser, men ikke den oppslukende lykkefølelsen jeg har hatt på LSA. Soppfølelser går mer på paranoia omtrent når det er fælt og det at det er gøy/underholdende når det er bra. LSA er mer lykke og glede enn at det er gøy.

LSD har jeg ikke tatt enda.

Salvia er jeg ikke helt interessert i å prøve sånn jeg ser for meg stoffet atm.

MDMA i oppbyggingen er litt mer sånn LSA funker for min del igjen. LSA er ikke like visuelt som MDMA kan være(farger, vegger puster ol.) men den lykkefølelsen man får på oppturen er ganske lik slik jeg kjenner det. Dog, når du får den der MDMA-nestekjærligheten og koser med håret til vennina di så er det ikke like veldig likt lenger.


For meg virker det som LSA er et enten eller dop. Enten så får du godeffekt og blir fin, som meg. Utfall nummer to er ingen effekt i det hele tatt. Og så har du de som tripper balls og blir kjemperedde for alt i verden og har det fælt i 6 timer,
Virker som det er et ganske lunefullt stoff.
Elsker dansk flagg, Sommerplantene mine tørket ut når jeg var borte fra dem i 3 måneder, men tar det igjen innendørs iløpet av høsten.
impecta har dette av papaver: (svar om dem) kjøper mer idag senere-

Hvem somniferum typene er best? sterkest og svakest av p.s. X?
Hvem av de uten somniferum er best? (vet det er forskellige ruser)
sterkest og svakest av p. X?
Hvem har ingen med effekt?


Papaver somniferum 'Polycephalum'
Papaver somniferum 'The Giant'
Papaver somniferum
Papaver rhoeas
Papaver croceum
Papaver somniferum 'White Cloud'
Papaver croceum 'Garden Gnome'
Papaver orientale 'Brilliant'
Papaver radicatum
Papaver orientale 'Royal Wedding'
Papaver rupifragum 'Apricotia'
Papaver somniferum 'Danebrog'
Papaver somniferum 'White Cloud'
Papaver commutatum 'Lady Bird'
Papaver somniferum 'Black Dragon
Papaver somniferum 'Flemish Antique
Papaver rhoeas 'Wilk's Picotee'
Papaver rhoeas 'Shirley Doub
Papaver rhoeas 'Bridal Silk'
Papaver somniferum 'Crimson Feathers
Sitat av Cherie Vis innlegg
impecta har dette av papaver: (svar om dem) kjøper mer idag senere-

Hvem somniferum typene er best? sterkest og svakest av p.s. X?
Hvem av de uten somniferum er best? (vet det er forskellige ruser)
sterkest og svakest av p. X?
Hvem har ingen med effekt?


Papaver somniferum 'Polycephalum'
Papaver somniferum 'The Giant'
Papaver somniferum
Papaver rhoeas
Papaver croceum
Papaver somniferum 'White Cloud'
Papaver croceum 'Garden Gnome'
Papaver orientale 'Brilliant'
Papaver radicatum
Papaver orientale 'Royal Wedding'
Papaver rupifragum 'Apricotia'
Papaver somniferum 'Danebrog'
Papaver somniferum 'White Cloud'
Papaver commutatum 'Lady Bird'
Papaver somniferum 'Black Dragon
Papaver somniferum 'Flemish Antique
Papaver rhoeas 'Wilk's Picotee'
Papaver rhoeas 'Shirley Doub
Papaver rhoeas 'Bridal Silk'
Papaver somniferum 'Crimson Feathers
Vis hele sitatet...

Papaver somniferum giganteum ('The Giant'), Papaver somniferum og Papaver somniferum 'Danebrog' har opium i seg (effekt), alle som har somniferum i seg har det. De andre er jeg usikker på; Men jeg ville satset på Papaver somniferum giganteum. Hvor mange tenker du å vokse?
▼ ... flere år senere ... ▼
Alle valmuer har noe alkaloider i seg, men Somniferium er den du vil ha. Bare bestill på nett. Ellers så synes det på kapselen, den er rund, mens andre valmuer har "trekantet" kapsel. Danish flag er veldig sterk så ta det med ro.