Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1525
Nesten hver eneste gang når jeg skal se en eller annen video på Youtube får jeg opp en melding om at: «et problem førte til at Internet Explorer har sluttet å fungere som den skal.» Hver gang denne meldingen popper frem, så blir fanen lukket og gjenopprettet. Deretter vil videoen begynne å spille forfra igjen...

Noen som aner hva problemet kan være, og hvordan jeg fisker dette ?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Løsningen er enkel, bruk Chrome eller Firefox.
(Og problemet er forøvrig at Internet Explorer er en elendig nettleser, og denne krasjen mest sannsynlig er et resultat av plugins som java/flash ikke kommer overens med IE)
Sist endret av Zyke; 30. november 2013 kl. 21:16.
"fisker dette".. ordspill på nicket ditt?

En måte å fiske det på er å bruke en annen nettleser. Mozilla Firefox, Google Chrome og Opera er noen alternativer. Mange skryter av Google Chrome men personlig har jeg alltid brukt Firefox.
Sist endret av ali88; 30. november 2013 kl. 21:15.
Det kan tenkes at ett ondsinnet program lager problemer.
Bruk Firefox.
Hvis det ikke hjelper - Legg inn Linux.
Less is more.
Har hatt problemer med å spille av youtube videoer i chrome i det siste, etter at jeg installerte en ny versjon av flash player. Kan være nettleserne har problemer med denne oppdateringen. IE er jo kjent for å fryse/henge/kræsje. Jeg vill valgt en annen browser hadde jeg vært deg.
Her er en liten guide til feilsøking av Internett Explorer:

1. Restart av IE ( dette løser sånn ca 70% av alle feil som kommer i IE)

hvis ikke dette løser problemene prøv følgende:

2. Lukk alle IE vinduer og faner.
3. Gå til Kontroll Panel
4. Endre visning til "store" eller "små" Ikoner (oppe til høyre hjørne)
5. Åpne "Alternativer for Internett"
6. Under fanen "Generelt" så finner du "Nettleser historie" med knappene "Slett" og "Innstillinger" her trykker du på slett
7. Under menyen "Slett" så får du en del valg, huk av alle og trykk "slett". Når denne er ferdig med å jobbe så kommer du tilbake til "Alternativer for Internett" trykk her "Ok"
8. Åpne IE og prøv og test om feilen er borte.

Hvis feilen er der fremdeles så kan du tilbakestille IE til standard innstillinger slik den var da det ble installert for første gang:

1. Lukk alle IE vinduer og faner.
2. Gå til "Kontroll Panel"
3. Åpne "Alternativer for Internett"
4. Gå til fanen "Avansert"
5. Velg"Gjenopprett Avanserte Innstillinger" og kjør denne ferdig
6. "Tilbakestill Internet Explorer-innstillinger" når denne er ferdig kommer du tilbake til "Kontroll Panel"
7. Åpne IE og prøv og test om feilen er borte.

Dette er skrevet for maskiner med Windows 7 og ut ifra husk så kan variere litt i ordlyd og meny valg på eldre \ nyere versjoner av Windows

PS. hvis noe er feil så er det bare og rette opp idet..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opera www.opera.no http://en.wikipedia.org/wiki/Opera_(web_browser) er og forblir verdens BESTE nettleser, både i Windows, MacOS & Linux og på mobilen (der har jeg Google Chrome også men Opera Mini er bedre)! Jeg har brukt Opera som hovednettleser i elleve år nå og begriper fortsatt ikke at Opera ikke er mer brukt, men for all del teller man de mange 100 000 eller hva det nå kan være som bruker Opera, begriper ikke hvordan regne ut / finne ut hvor mange brukere Opera har selv etter http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_s...f_web_browsers men populært nok til å være levekraftig og ha kommet til versjon 18 nå så har i hvert fall noen skjønt det.

Jeg bruker Google Chrome som sekundær nettleser, f.eks. de få gangene Opera ikke viser en side riktig, men enda så bra Chrome er så er Opera mye bedre. Firefox er bra også og har lært mye av Opera. Min Firefox vil bare ikke starte samme hvor mange ganger jeg installerer programmet i min Windows - noen her som har vært borti samme problemet? Alle andre programmer starter, bortsett fra uTorrent som forsåvidt stater da men lukker seg tvert igjen. Har prøvd å reinstallere det også...
Sitat av gotejds Vis innlegg
"fisker dette".. ordspill på nicket ditt?
Vis hele sitatet...
Sikkert bare en skriveleif
Dem har sikkert et fint ord for slike tilfeller der vi blir stuck med slike ord som i utgangspunktet er en skrivefeil. Noen blir hengede med oss både i skriftlig form og i dagligtalen, slik som å fiske feil, rette en skriveleif og svenske knugen :P