Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1544
Hei,

Finnes det android telefoner med bra batterikapasitet?

Min gamle s2 forsvant etter en fuktig bytur så jeg skal kjøpe ny telefon nå.
Var egentlig veldig fornøyd med den, så kunne like gjerne kjøpt meg s3 eller den nye s4, hadde det ikke vært for at telefonen måtte lades hver kveld.

Bruker telefonen mye til musikkavspilling, så om dere vet om en android som er beregnet til dette, tell me!

Takk for svar
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Skal du ha noe som ikke må lades hver kveld ?

Kjøp deg en modell med liten skjerm, helst ingen touch og kjøp deg en musikkavspiller på siden.
note2, den må ikke lades hver kveld. LAder den hver 2 dag ca
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Skal du ha noe som ikke må lades hver kveld ?

Kjøp deg en modell med liten skjerm, helst ingen touch og kjøp deg en musikkavspiller på siden.
Vis hele sitatet...
Orker ikke mange dingser, derfor jeg bruker telefonen som mp3.

Så det finnes altså ingen android hvor det holder å lade hver 2-3 dag selv om du bruker den normalt?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
note 2 og Droid RAZR HD MAXX er de jeg kommer på i farten.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Skal du ha noe som ikke må lades hver kveld ?

Kjøp deg en modell med liten skjerm, helst ingen touch og kjøp deg en musikkavspiller på siden.
Vis hele sitatet...
Ja, eller så kan du eventuelt bruke en s4, unngå å spille musikk, se video, surfe osv.
Skjønner ikke problemet med å lade den når man legger seg.

Motorola razr maxx har bra batteri. Eller så kan man oppgradere batteriene i galaxy s modellene ganske heftig.
Ingenting
jpano's Avatar
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Skjønner ikke problemet med å lade den når man legger seg.
Vis hele sitatet...
Ja, vanligvis fungerer dette bra for de fleste, men om du tar deg en ukes tur i fjellet/skogen el. er det virkelig tungvindt å drasse med seg ett bilbatteri for å lade telefonen om kvelden, jeg dropper telefon på slike turer.
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Så det finnes altså ingen android hvor det holder å lade hver 2-3 dag selv om du bruker den normalt?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker min android tlf. masse, et par timer spotify hver dag, en del teksting og litt surfing (Har alltid på WiFi, noen ganger 3G). Jeg lader den med tre dagers mellomrom når skjermen er på automatisk lysstyrke og med to dagers mellomrom når den er på full lystyrke eller når jeg bruker den mye.

Det er en snart tre år gammel Desire HD med et slikt batteri.

Hvis jeg glemmer å lade den (som jeg ofte gjør) setter jeg ned lysstyrken og lader den med en "power bank" som har nok strøm til en og en halv lading. Jeg har også en USB plugg i bilen.
Det ble en Xperia V, den kommer i dag, håper jeg blir fornøyd
S3 + denne hadde vært noe? Litt for sent da :P
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
S3 + denne hadde vært noe? Litt for sent da :P
Vis hele sitatet...
ja litt seint, sitter med min utladede xperia v nå hehe
Hadde S3 med custom ROM (PAC-man) og den holdt bra på strømmen. Lav lysstyrke på skjermen, det hjelper! Anbefaler ihvertfall roms som f.eks AOKP, CM10, JellyBam, PAC-man, Paranoidandroid osv. Har en iPhone 5 nå(noe jeg angrer på at jeg kjøpte!) og den er ræva på strøm
Sitat av Sorgsvart Vis innlegg
Hadde S3 med custom ROM (PAC-man) og den holdt bra på strømmen. Lav lysstyrke på skjermen, det hjelper! Anbefaler ihvertfall roms som f.eks AOKP, CM10, JellyBam, PAC-man, Paranoidandroid osv. Har en iPhone 5 nå(noe jeg angrer på at jeg kjøpte!) og den er ræva på strøm
Vis hele sitatet...
Og ikke glem at et batteri kun koster par hundre kroner så er ikke noe problem å bytte batteri når det ikke er noe lade mulighet .. med samsung s 3 ol
Du sparer ekstremt mye strøm dersom du skrur av wlan og alt av datatrafikk, og spiller musikken i offlinemodus i Spotify.
Sist endret av caperno; 25. mai 2013 kl. 14:36.