Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 862
Hei.

Jeg har en stasjonær pc som skjermkortet gikk dunken i for litt siden. Jeg har nå kjøpt nytt skjermkort men nå har jeg masse andre rare problemer.

For det første så virker det som den ene hdd'en er ødelagt, fordi hver gang jeg prøver å åpne den gjennom utforsker eller kopiere noe til eller fra den begynner windows å hakke og henge seg opp.

På den andre disken ligger windows og alt av spill osv. Her ser det meste ut til å fungere greit, bortsett fra at når windows loader står den 10 minutter å henger på windows-logoen på oppstart.

Når jeg f. eks spiller kan den ofte fryse helt, og musikken blir bare skurr før skjermen blir svart og "koblet ut". Nytter da ikke å gjøre noe annet enn å starte maskinen på nytt. Temp på skjermkortet virker ikke som er problemet for sist dette skjedde var den på 76 grader.

Skjønner at det ikke er lett å gi noe svar på hva som kan være galt her, men setter pris på tips. Er det muligens HK'et som er problemet?
Testet ting som å oppdatere BIOS og alt av drivere? Spesifikasjoner på maskinen hadde også hjulpet å vite.
dvs
Trådstarter
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Testet ting som å oppdatere BIOS og alt av drivere? Spesifikasjoner på maskinen hadde også hjulpet å vite.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Spesifikasjoner var en god idé men har ikke de tilgjengelig akkurat nå dessverre, men skal få skrevet det etterpå.

Kan prøve å oppdatere BIOS, men eneste endringen jeg har gjort er å bytte skjermkortet. Har installert nyeste driveren til dette. Tenker jeg skal prøve å formatere den disken som ikke fungerer og installere Ubuntu på den og se om det klarer å kjøre greit.
Kan høres ut som hdden din har space it og konvertert til filsystemet raw.. sjekk om den har blitt det så søker du opp hvordan du evt
Fikser det, er på telefon så får ikke gjort for deg.
Du har nok rett i at PC'en fryser. Hvorfor ikke kjøpe en skikkelig god og varm skinnlue til den, og kanskje månestøvler i samme slengen?
Hvor stor strømforsyning/PSU har du?