Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2896
Hei.

I dag klarte jeg å søle masse vann på macbook air'en min.

Dro på eplehuset for å spørre om hvordan det var å redde innholdet på SSD-disken (har veldig mye viktig på denne).

De sa at det ikke var mulig å redde noe fra en SSD-disk hvis det er vannskader, stemmer dette?

Grunnen til at jeg ikke stoler helt på det er at svaret kom veldig raskt og de virket ikke veldig interesserte i å hjelp.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Det er vel fult mulig at disken ikke er vannskadet? Da burde det ikke være noe som helst problem og redde datane dine!
Ta av batteriet og sett laptopen opp-ned mens den tørker i et døgn, så funker den sikkert like godt som før.
Jeg sølte en liter vann over tastaturet på min laptop for noen dager siden, og den funker som bare juling hvertfall
Sitat av suptispe Vis innlegg
Ta av batteriet og sett laptopen opp-ned mens den tørker i et døgn
Vis hele sitatet...
Dette er en MacBook Air .. man tar ikke ut batteriet så enkelt på disse uten å di korrekte skrujernene

Be Eplehuset om å skru ut SSD disken, og om dem ikke er villig til å sjekke om det er noen muligheter for å redde dataene så sjekk selv eller send disken til IBAS.

Men vet da om folk som jobber på Eplehuset ... var dem ikke villig til å sjekke om noen data fra SSD disken ikke var mulige å redde ? ... du må jo selvsagt betale for denne jobben ut av egen lomme, tror det må ha vært noe missforståelse, for jeg vet Eplehuset har sjekket HDD & SSD i div. MacBooks etter en skade om diskene fungerer eller må sendes til IBAS.

Men som sagt, du må betale for dette, du får ikke en slik sjekk på garantien eller noe slik.
Sist endret av Mantuz; 4. september 2012 kl. 21:08.