Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 14883
Hei, visste ikke hvor jeg skulle poste denne, så jeg bare tok det her.
Jeg bare lurer på hva som skjer når man blander Zoloft med alkohol eller andre narkotiske stoffer. Eller om det ikke spiller inn i det hele tatt
Det funker ikke.
Det som eventuelt vil skje, er at du får en annerledes rus når du bruker SSRI preparater som zoloft. Hvis du har tatt det over tid, og bruker terapautisk dose Jeg har selv erfaring med zoloft og alkohol. Jeg fikk en litt mere utadvendt fyll enn normalt. Kanskje litt hypoman? Drittsekk ble jeg, verbalt. Også er det kjent at man har større risiko for blackout om man kombinerer psykiatriske medisiner og alkohol.
Jeg ble ekstremt sentimental å overfølsom når jeg gikk drakk alkohol mens jeg gikk på Zoloft, ar vel kansje mest slitsomt for de som drakk sammen med meg på den perioden, hehe
Bare legg fra deg tanken på å ruse seg på SSRI. Alt du oppnår er bivirkninger som kvalme, diaré, selvmordsforsøk, etc.
Jeg går på Zoloft, og jeg har ikke merket noen spesiel endring i hvordan jeg reagerer på alkohol.
Trådstarter
Sitat av Muradi Vis innlegg
Bare legg fra deg tanken på å ruse seg på SSRI. Alt du oppnår er bivirkninger som kvalme, diaré, selvmordsforsøk, etc.
Vis hele sitatet...
Sånn som jeg oppfattet dette, var det du mente at man skal ta mange av bla. Zoloft og dermed overskede den anbefalte mengden. Ingen som har sagt at man skal ruse seg på SSRI.
spørsmålet var hvordan dette fungerer i samhold med alkohol.

Men til dere andre, takk for info
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har gått på Zoloft i ca 2 år nå og opplever ikke noe spesielt når jeg drikker. Men jeg har aldri prøvd å svelge dem med alkohol, om det er det du referer til.
Er du fornøyd med Zoloft, Amrai? Hvilke eventuelle bivirkninger fikk du? Gikk du opp/ned i vekt? Lurer også på hvilken dose som er anbefalt når man sliter med alvorlig depresjon, angst, mild PTS og tvangstendenser. Påvirker det søvnen? Har hørt at insomni kan være en bivirkning. Sliter nok med søvn fra før, he he.
Har faktisk planer om å slutte med Zoloft. Fikk ikke noen bivirkninger annet enn litt vektøkning her og der, men ikke mye. Dose kommer an på hvor psykisk jævlig man har det, snakk med psykologen eller legen din. Jeg startet med 50 mg og økte opp til 200. Søvnproblemer har jeg ikke hatt i det hele tatt :-)

Leste nettopp at Zoloft blandet med Alkohol forstyrrer hjerterytmen, og i verste fall kan forårsake hjertestopp. Ikke anbefalt, med andre ord.
▼ ... over en uke senere ... ▼
SSRI og alkohol (for meg ihvertfall) har aldri vært en særlig god kombo.
Mine erfaringer er at jeg blir veldig emosjonelt ustabil med SSRI og alkohol innabords. Har man en psykisk lidelse som f.eks. depresjon er det fare for at alt blir forsterket av alkoholen (tanker, følelser, handlinger osv.), men det avhenger selvsagt av medisindosen du står på, og alkoholinntaket. Jeg ville ha forhørt meg med legen først hvis jeg var deg.

Så er det jo en ganske stor forskjell på å ta seg et par pils, til å drikke seg fra sans og samling...
Jeg har merket att jeg blir veldig trøtt når jeg kombinerer zoloft med alkohol. Det kan selvfølgelig bare være alkoholen. Det står på i pakningsvedlegget att man bør ikke drikke alkohol. Tror att tankegangen blir litt rar, har merket det selv.

Uansett så kan jeg garantere deg att du ikke vil få en bedre alkohol rus når du kombinerer med zoloft. Men farlig er det nok ikke.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
Hei, skrev dette når jeg begynte med Zoloft, så nå har jeg jo drukket et par ganger på det. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, som også går på det. Men jeg syntest at Zoloft forsterker effekten av alkohol. Skal mye mindre til for at jeg kjenner jeg begynner å bli godt kakkat i hodet. Er det sånn med dere også?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Amrai Vis innlegg
Har faktisk planer om å slutte med Zoloft. Fikk ikke noen bivirkninger annet enn litt vektøkning her og der, men ikke mye. Dose kommer an på hvor psykisk jævlig man har det, snakk med psykologen eller legen din. Jeg startet med 50 mg og økte opp til 200. Søvnproblemer har jeg ikke hatt i det hele tatt :-)

Leste nettopp at Zoloft blandet med Alkohol forstyrrer hjerterytmen, og i verste fall kan forårsake hjertestopp. Ikke anbefalt, med andre ord.
Vis hele sitatet...
Hvor leste du det? Vil gjerne ha kilder på dette med hjerterytmen. Jeg har drukket utallige ganger mens jeg har gått på Zoloft. Har også sjekket hjertefrekvensen mens jeg har kombinert de to. Man har jo selvfølgelig sterkere puls etter å ha inntatt alkohol. Men aldri hatt noe forstyrret hjerterytme.

Ble rimelig skremt av å lese dette, men ganske så sikker på att kilden du har er ukorrekt.
Jeg hadde en veldig dårlig opplevelse første gangen jeg drakk etter ferdig opptrapping på zoloft. For å gjøre en lang historie kort, kan jeg si så mye som at jeg fikk en natt på glattcella. Det har verken skjedd før eller siden.

Følgende står i pakningsvedleget: "Alkohol bør unngås når du bruker Zoloft." Felleskatalogen gir heller ikke mye informasjon. Dog har jeg aldri snakket med en lege som ikke har sagt at alkohol og SSRI er en dårlig kombinasjon.
En generell tommelfingerregel er at man skal være forsiktig med å kombinere ulike substanser som påvirker den kjemiske balansen i hjernen. Det er så og si umulig å forutse virkningen. Anbefaler at du prøver deg veldig forsiktig frem hvis du har planer om å eksperimentere med rusmidler mens du går på SSRI.
Sist endret av Myspys; 9. februar 2013 kl. 04:05.