Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5845
Hei. jeg skal søke politihøyskolen om 1 år å tenkte det kanskje var litt smart med en eller annen type erfaring som har med det å gjøre. jeg lurte på om noen visste om politiet som hadde noen stillinger hvor man ikke trenger en bechelor? jobbe med ungdom eller no.....
Tror politi er politi, desverre.
Ta det med en bøtte salt, jeg bare antar.
Sist endret av RainbowDash; 2. desember 2011 kl. 00:17.
Du kan få sivile stillinger i politiet, som økonom, sekretær osv, men ingen stillinger hvor du er uniformert eller har politimyndighet.
Sist endret av Dice; 2. desember 2011 kl. 00:19.
Du kan ta vekterkurs eller hva det heter for tiden?

Men tror ærlig talt ikke de bryr seg om det,
jeg ville brukt tiden på å trene til kravene som stilles for å komme inn.
Politihøyskolen er en fullverdig utdanning som politi. Man trenger ikke mer en bra karakterer fra videregående og det er viktig å være trenbar.

Men det er opplagt at stilling som Militær Politi i tjenesten teller svært positivt!
Sist endret av Oransje; 2. desember 2011 kl. 00:22.
nei tenkte ikke som politi-politi med myndighet.....bare en eller annen type sivilstilling
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Politihøyskolen er en fullverdig utdanning som politi. Man trenger ikke mer en bra karakterer fra videregående og det er viktig å være trenbar.

Men det er opplagt at stilling som Militær Politi i tjenesten teller svært positivt!
Vis hele sitatet...
I teorien betyr det ikke en døyt om du har vært MP og vekter eller kassamann på narvesen. Betyr mer hva folk( sjefer ) sier om deg og inntrykket de selv får.
Sitat av Dice Vis innlegg
Du kan få sivile stillinger i politiet, som økonom, sekretær osv, men ingen stillinger hvor du er uniformert eller har politimyndighet.
Vis hele sitatet...
Feil, hvorfor sier du sånn når du ikke vet!!

Du kan jobbe som arrestforvarer, uniformert, med politimyndighet.
Og i grensekontrollen på f.eks Gardermoen, uniformert med politimyndighet.....
Sitat av Suzanne elita Vis innlegg
Feil, hvorfor sier du sånn når du ikke vet!!

Du kan jobbe som arrestforvarer, uniformert, med politimyndighet.
Og i grensekontrollen på f.eks Gardermoen, uniformert med politimyndighet.....
Vis hele sitatet...
Vel, sant, dette går under Politi og Lensmann etaten, dog arrestforsvarere er ofte polititjenestemenn utgått med pensjon, og begge yrkene krever kursing ( 6 måneder ), for øvrig har dem begge bare begrenset politimyndighet, avgrenset til område de tjenestegjør på. Men du har jo rett, nedturen er at det er så få slike stillinger.
Sist endret av Dice; 2. desember 2011 kl. 00:47.
Det er da slettes ikke bare pensjonerte tjenestemenn, flere jeg kjenner som har vært vektere har landet en slik jobb.
Du kan søke politiets sivile stillinger, men de fleste av disse krever noen former for utdanning eller yrkeserfaring. Men det skader ikke å prøve, og for alt jeg veit har du kanskje utdanning innen noe som kan være relevant?

Du kan også søke på stilling som arrestforvarer i politiet.
Sitat av Suzanne elita Vis innlegg
Det er da slettes ikke bare pensjonerte tjenestemenn, flere jeg kjenner som har vært vektere har landet en slik jobb.
Vis hele sitatet...
Du må da ha vanskelig for å lese, siden jeg er ganske sikker på at jeg skrev "d...og arrestforsvarere er ofte polititjenestemenn utgått med pensjon,".

Dvs ofte men ikke alltid som du hentyder jeg skal ha sagt.
Jeg kjenner også flere vekterkolleger som har vært arrestforsvarer.
jeg ville søkt på enkelte fag som de bruker mye under politiutdannelsen. eksempler er: sosiologi, psykologi, jus, administrasjon (ja, tro det eller ei). heller ikke dumt med IT-kunnskaper (men antar at de fleste er kompetente på det nå uansett)... vekterkurs er heller ikke dumt, men ta et fag (enkeltemne eller på privat vgs eller hva de nå heter) innen jus, sosiologi, psykologi.
lykke til