Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1925
God kveld godtfolk!

Jeg bor i et kollektiv med 4 andre. Vi er et "tilfeldig" sammensatt kollektiv, der ingen av oss kjenner hverandre fra før.

Vi hadde et lite husmøte i går der det kom frem at hun ene har funnet ut at en vi bor med røyker en del weed på rommet sitt. Noe han forøvrig har gjort så lenge vi har bodd der (over 1 år). Jeg røyker også en del på rommet, men virket ikke som hun var klar over dette.

Nå har det seg sånn at hun har snakket med en venn av henne som jobber som politi, hun hadde visst bare forklart situasjonen og lurt på om det kunne gå ut over henne osv. Siden det er ulovlig var hun redd for hva som kan skje hvis hun vet om det, men ikke melder ifra (haha, hva faen liksom!)

Men, uansett. Hvor mye tror dere skal til for at politet tar turen innom leiligheten? (da kommer vel jeg også muligens til å bli tatt)

Vet det er umulig å svare konkret på dette spørsmålet, men tenker litt mere på om de gidder å kjøre et raid så lenge de kun har fått vite om personlig bruk, og ikke at det foregår noe dealing der (som det ikke gjør). Vi har på det meste 5 g eller noe i leiligheten samtidig.

Noen formeninger?
Sist endret av dvs; 9. november 2011 kl. 19:54.
Jeg ville ikke hatt weed på rommet mitt hvis jeg var deg, for å si det sånn.
Ut i fra det inntrykket jeg får av andre som poster på dette forumet der de har hatt besøk av politi på grunn av narkotika, så virker det ikke som om det skal så mye til før de tar seg et besøk.

Har personlig ingen erfaring med politi i slike saker, og siden jeg ikke bruker selv, kommer jeg nok meg ikke oppi situasjonen.
Eh, det er ganske strenge krav for ransakelseordre, og blir neppe noe bråk ut av det med mindre hun eller andre gjør noe mer for å presse det på.
Ja, de gidder absolutt og ta turen. I alle fall dersom det blir anmeldt. Om venninnen til venninnen din følger det opp er umulig for meg å svare på. Det intrykket jeg har er at jo lettere en sak er å oppklare jo mer ressurser bruker de. De kom til min 12kvadrat stundenthybel med 3 biler, 2 hunder og 6 betjenter for 13.21g.

Sitat av nikita Vis innlegg
Eh, det er ganske strenge krav for ransakelseordre, og blir neppe noe bråk ut av det med mindre hun eller andre gjør noe mer for å presse det på.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke ransakelsesordre hvis de blir sluppet inn og det er "skjellig grunn til mistanke" som det så fint heter.
Sist endret av Doc. Lester; 9. november 2011 kl. 20:04.
Takk for svar folkens. Mulig jeg skal være litt forsiktig fremover, kan eventuelt ta en prat med henne og høre litt mer om hvordan hun la det frem for vennen sin.

Sitat av Ella Vis innlegg
Hiv dritten i dass og finn deg noe vettugt å drive tiden med. BLI VOKSEN !
Vis hele sitatet...
Vel, jeg studerer jus + tar finansfag v/nhh og jobber i bank, så vil ikke si jeg totalt kaster vekk tiden min...
Dette minner meg om en hendelse for en del år siden da jeg bodde i kollektiv. Han ene (for øvrig en over gjennomsnittet trivelig fyr) som bodde sammen med oss i kollektivet hadde vært ute og drevet med noe relativt uskyldig ugagn, med konsekvens av at jeg en morgen møtte på politiet i gangen til huset da de var på vei til å ransake rommet til vedkommende. Jeg ble rimelig forfjamset da det var tidlig på morgenen, men de var hyggelige nok og brydde seg kun om rommet til personen det gjaldt. Men jeg vil nok tro det kan komme litt ann på sak og situasjon i forhold til hvor grundig de evt. går til verks i forhold til andre rom i boenheten.
Sist endret av Ezukiel; 9. november 2011 kl. 20:13.
Sitat av dvs Vis innlegg
Noen formeninger?
Vis hele sitatet...
Jeg ville hvertfall tatt meg noen forholdsregler.
Kjøp deg noe "stort" som er lufttett som du kan hive alt du har av brukerutstyr og mekk å hiv det oppi der. Gjem det godt når du går å legger deg.

Vær forsiktig, og du kan jo også advare han andre romkameraten i god røykesolidaritet.

Hiv dritten i dass og finn deg noe vettugt å drive tiden med. BLI VOKSEN !
Vis hele sitatet...
Har du det bra?
Den aggressiviteten der hadde kanskje roa seg ned med litt cannabis.
Sist endret av Navnl0s; 9. november 2011 kl. 20:17.
På måten du la det fram, så virker det jo ikke som om hun eller betjenten ble så veldig stressa av det. Og betjenten vil vel ikke sette i gang razzia hjemme hos venninna si?
Sitat av Saape Vis innlegg
På måten du la det fram, så virker det jo ikke som om hun eller betjenten ble så veldig stressa av det. Og betjenten vil vel ikke sette i gang razzia hjemme hos venninna si?
Vis hele sitatet...
Neida, er sant nok det. Jeg føler også at jeg klarte å berolige henne en del. Ble enige om at han skulle holde det så godt skjult som mulig, så får heller hun si ifra hvis hun kan lukte det på utsiden av rommet hans.

Tja, vi er som sagt et tilfeldig sammensatt kollektiv, og vi har ikke et veldig nært forhold til henne, så hvis hun bare ønsker å være litt idiot så vet man jeg jo aldri hva som kan skje. Men hvis det skulle ende opp med å bli razzia, så skal jeg love deg at det kommer til å bli dårlig stemning på kjøkkenet Men vi 4 andre som bor der bryr oss ikke om hva folk driver med på sitt eget rom, og dette synet fremmet vi også samlet i går. Så det kan jo også hjelpe på at hun roer seg litt.
Bare lite spørsmål som kanskje er en smule offtopic.
Bør dere ikke respektere at de andre som bor i kollektivet ikke liker narkotika og vil ikke ha noe med dette og gjøre.
Det er jo et ulovlig rusmiddel som verden ser på som noen f.....
Å jeg vet at alkohol og røyk også er en usunn og farlig ting, men du får ikke prikker på rullebladet og bøter og unødvendig besøk av politiet vis du kun bruker og sosialt akksepterte lovlige rusmidler.
Sist endret av UrbanFreak86; 9. november 2011 kl. 21:19.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Bare lite spørsmål som kanskje er en smule offtopic.
Bør dere ikke respektere at de andre som bor i kollektivet ikke liker narkotika og vil ikke ha noe med dette og gjøre.
Det er jo et ulovlig rusmiddel som verden ser på som noen f.....
Å jeg vet at alkohol og røyk også er en usunn og farlige ting, men du får ikke prikker på rullebladet og bøter og unødvendig besøk av politiet vis du begrenser inntaket.
Vis hele sitatet...
Jo, absolutt. Og som jeg nevnte i første posten så har vi røyket der i 1 år uten at noen har merket noe. Vi skjuler det absolutt så godt vi kan, men selvfølgelig kan det sige litt lukt ut av rommet en gang i blandt, men gjør vårt beste for å forhindre det.

Og det er forresten ikke "de andre", det er 1 av 5.

Når jeg var på visning og traff de andre som bodde der (minus denne ene jenta) skjønte jeg med en gang at det var røyking i dette kollektivet. Det var likksom litt raddis kollektiv, med en del plakater som avslørte liberale holdninger.

Hun var på visning etter meg, og valgte å flytte inn dit. Men selvfølgelig er det umulig å se den koblinga hvis man aldri før har hatt noe med weed eller folk som røyker før.
Ikke det at du bør høre på en tilfeldig kar på internett, men jeg vil si at du ikke har noe å frykte om du bor i Bergen.

Hadde hun tøsen fortalt at du solgte fra leiligheten hadde saken vært helt annerledes. Hadde du bodd i Førde, hadde også saken vært annerledes.

Om hun tøsen formelt går til politiet med problemet, gjerne flere ganger, så skal man ikke se bort i fra at de tar seg en tur. De vil ikke få ransakelsesordre, men hun kan være behjelpelig med å slippe dem inn når du tilfeldigvis sitter å patter og lukten siver ut fra rommet ditt. Da har politiet plutselig noe å gå etter.