Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5081
Spør i kjemiforumet siden jeg antar dere har litt peiling på det.

Altså: hvor (i Bergen) kjøper jeg tørris? Og hvor mye koster det? Får jeg kjøpt som privatperson?

Og hvor lenge varer det? Har en kjølebag med plass til 6 liter / 9 kg tørris i tillegg til brusflasker. Målet er 3 døgn. Ikke mindre.

Denne siden sier at det går 1.0-1.5 kg om dagen til frakt, men jeg kommer jo til å fylle på med varme flasker regelmessig.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Spør i kjemiforumet siden jeg antar dere har litt peiling på det.

Altså: hvor (i Bergen) kjøper jeg tørris? Og hvor mye koster det? Får jeg kjøpt som privatperson?

Og hvor lenge varer det? Har en kjølebag med plass til 6 liter / 9 kg tørris i tillegg til brusflasker. Målet er 3 døgn. Ikke mindre.

Denne siden sier at det går 1.0-1.5 kg om dagen til frakt, men jeg kommer jo til å fylle på med varme flasker regelmessig.
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt det hos isforhandlere/ butikker som trenger det.. Det får jeg.

Det er litt dyrt, tørr ikke anslå noe..
ja, priv. personer får kjøpt
varer i ca 3-4 dager
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
AGA-gass i Bergen selger. Prisen kan variere, men etter det jeg mener kan det ligge fra 25kr/kg og oppover. Du kan også spørre div steder hvor de benytter tørris om de har noe til overs å gi bort. Personlig fikk jeg gratis hos Hennig Olsen i Åsane. Du får kjøpt hvis du viser at skal bruke det til noe fornuftig bruk som f.eks transport av kjølevarer elns. Ikke nevn tørrisbomber om du har lyst å kjøpe.

Finnes kalkulatorer på aga-gass sine nettsider hvor du kan beregne div. utregninger for tørrisbruk.

Håper jeg var litt til hjelp.