Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 805
Hei gutta!

Har akkurat sluttført et hjemmesideprosjekt for en venninne av meg, og lurte på hva dere syntes (link).
Koden besto validatortesten, dog, jeg vet det å bruke frames er litt fyfy når det kommer til design. Er veldig lite garva når det kommer til hjemmesider/xhtml/css etc. Får ta et steg av gangen

Noen innvendinger, tips til forbedringer, slakt av kode etc?
Litt rart med en mappe for hver "gruppe" med bilder, og en index for hvert bilde...

Det beste hadde vel vert å fått det inn i PHP eller noe. Da kan du ha f.eks index.php?b=ror&bilde=1
Synes det ble helt greit jeg!
Flott design, stilfult, og rent
Men som oven sier, hadde vert bedre å fått det inn i php, slik at du slipper å lage hver enkelt side, for vert bilde.
OT: Jeg kan hjelpe deg for et par kroner
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Vel, en mappe for hver gruppe er pga struktur. Liker å ha en fin mappestruktur.

Dette med php en dog en mulighet. Det må jeg se litt nærmere på. Forhindrer dette at hele siden må reloades?

Edit: Jeg gjør dette gratis for henne, så av meg får du ikke en krone
Sist endret av raze; 23. mars 2009 kl. 22:06.
1. Mappesystemet burde du gjøre noe med, som de andre ovenfor påpeker.
2. Fonten du har valgt, liker jeg heller ikke. Den er litt vanskelig å lese.
Hvis du vil forhindre refresh mellom bildebytte, kan du bruke jQuery, AJAX eller Javascript. Finnes sikkert andre måter også
Er det bare jeg som syns at teksten er litt liten? Vet dette er lett å fikse med litt bytting av tekst størrelse. Men som bruker av nettsiden måtte jeg sitte fryktelig(overdrivelse) nærme for å se hva det stod. Særlig nå som jeg akuratt har bytta til chrome og ikke vet hvordan jeg feter opp skriften:P Bare en liten tanke. Eller så siden veldig stil ren og behagelig å se på. God gratis jobb det der må jeg si!
Du kan jo bruke iframe for å ikke laste hele siden på nytt.
Kan jo bruke html til iframes, eller er jeg helt på jordet nå?
http://mortz.tjokk.net/download.php/...ludescript.zip

Ta en titt på dette for å forhindre siden å refreshe.

Det fungerer slik som på http://skodjelan.net bare for å ta et tilfeldig eksempel.
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Setter pris på tilbakemeldingene! Skal gjennomgå koden en dag. Ser siden ellers grei ut?

jvik: Har ikke sett på scriptet ditt, men include er vel en innebygd funksjon i php?
include er en innebygget funksjon ja, veldig enkelt å bruke også (selv for meg som ikke kan php for en femmer)

Men, for å ta selve siden - syns den ble VELDIG grå og trist. Det er greit med less is more, men less kan veldig lett bli for lite også.

Sånn som det er nå er det jo også totalt meningsløst å klikke på bildene (her f.ex: http://stinawessman.se/naked/), siden det bare kommer opp i akkurat samme størrelse igjen...