Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2864
Da mener jeg ikke sånn kardemommeby guide for turister. Ønsker en fasadeløs manual om hvordan man bør forholde seg til de forskjellige bydelene, da det er opplagt at de operer helt forskjellige fra hverandre. Ville vært bankers med sånn google maps typ detaljer.

Takker
Du har flaks. Kjell Aronsen har det du trenger. Se feks youtube.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du har flaks. Kjell Aronsen har det du trenger. Se feks youtube.
Vis hele sitatet...
Det stikk motsatte av det jeg spurte om
BRAND ∞ STRONG
Sitat av krokstadelva20 Vis innlegg
Ønsker en fasadeløs manual om hvordan man bør forholde seg til de forskjellige bydelene,
da det er opplagt at de operer helt forskjellige fra hverandre.
Vis hele sitatet...
Kan ikke tenke meg at det finnes en slik guide, men kanskje lettere for folk å svare deg hvis du gir noen eksempler på
hvordan bydelene opererer så forskjellig fra hverandre.
Sist endret av vindaloo; 14. mai 2022 kl. 16:56.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kan ikke tenke meg at det finnes en slik guide, men kanskje lettere for folk å svare deg hvis du gir noen eksempler på
hvordan bydelene opererer så forskjellig fra hverandre.
Vis hele sitatet...
Utifra fra mine opplevelser så blir man nærmest overvåka av hver jævla nabolag man kommer bort i. I øst så er folk mer direkte og nærmest følger etter deg for rekognosering, det er så opplagt at det blir bare for komisk. Også er det vanlig å gå med solbriller for å smugtitte på folk? Selv i skydekka dager går mange med solbriller og caps. Og mange driver å etterligner gangen/kroppspråket mitt, aner ikke hva det betyr, blir bare jævlig creeped ut av det. Folk merker kanskje jeg ikke er derfra? Også har folk et tomt blikk med sånn fasade glis som jeg ikke har lagt merke til noen andre steder i Norge. Hvordan bør jeg oppføre meg i Oslo? jeg skjønner ingenting av den sjuke oppførselen til folk der.
Noia eller, aldri opplevd slike ting i Oslo, verken i øst eller vest.
BRAND ∞ STRONG
Har bodd det meste av mitt voksne liv i Oslo, men kan ikke si jeg kjenner igjen beskrivelsen din.
Man blir vel også generelt mer anonym des mer folk man har rundt seg, så litt merkelig at du føler deg så iakttatt i Oslo.

Eneste "Guiden" jeg kan komme med er å ikke oppføre seg som en respektløs breial tulling. Gjelder både i Øst og Vest.
Da burde det gå greit.
Sist endret av vindaloo; 14. mai 2022 kl. 17:26.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av krokstadelva20 Vis innlegg
Utifra fra mine opplevelser så blir man nærmest overvåka av hver jævla nabolag man kommer bort i. I øst så er folk mer direkte og nærmest følger etter deg for rekognosering, det er så opplagt at det blir bare for komisk. Også er det vanlig å gå med solbriller for å smugtitte på folk? Selv i skydekka dager går mange med solbriller og caps. Og mange driver å etterligner gangen/kroppspråket mitt, aner ikke hva det betyr, blir bare jævlig creeped ut av det. Folk merker kanskje jeg ikke er derfra? Også har folk et tomt blikk med sånn fasade glis som jeg ikke har lagt merke til noen andre steder i Norge. Hvordan bør jeg oppføre meg i Oslo? jeg skjønner ingenting av den sjuke oppførselen til folk der.
Vis hele sitatet...
Det her høres mildt sagt ut som paranoide vrangforestillinger.
Jeg har jevnt over ikke vært særlig glad i Oslo, men stedet har grodd litt på meg, og selv med min skepsis så har jeg aldri sett antydninger til det du rapporterer her..
Det må være du som skiller deg ut siden folk legger merke til deg. Folk flest har nok med å passe på seg selv. Jeg bor i Oslo selv, og jeg stirrer kun på folk hvis de oppfører seg "rart".
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det må være du som skiller deg ut siden folk legger merke til deg. Folk flest har nok med å passe på seg selv. Jeg bor i Oslo selv, og jeg stirrer kun på folk hvis de oppfører seg "rart".
Vis hele sitatet...
Okei hva er «rar» oppførsel? Må man være litt sånn manisk og stressa for å være innafor? All form for avslapphet er sett ned på? Må være høyt tempo til alle tider lissm?

Og bør man absolutt ikke flashe noe form av verdisaker hvis man havner i sånn shady folketomme lommer for å unngå å bli rana? Lagde en tråd om det igår, men den ble sletta av en eller annen grunn?
Siden Oslo er en relativt stor by så finner du det meste der. Det spørs litt på hva slags miljø du oppsøker(altså hva formålet ditt i oslo er..)

Skal du på en restaurant, så er det vel bare til å dra på den. Skal du henge på Grønland så ser du nok litt av hvert.
Sist endret av Superspurv; 14. mai 2022 kl. 18:30.
Sitat av krokstadelva20 Vis innlegg
Okei hva er «rar» oppførsel? Må man være litt sånn manisk og stressa for å være innafor? All form for avslapphet er sett ned på? Må være høyt tempo til alle tider lissm?

Og bør man absolutt ikke flashe noe form av verdisaker hvis man havner i sånn shady folketomme lommer for å unngå å bli rana? Lagde en tråd om det igår, men den ble sletta av en eller annen grunn?
Vis hele sitatet...
Først må du gå av hva enn det er du går på, og nei det er ikke spesielt smart å stå å flashe telefoner og annet t tvilsomme strøk i Oslo by. Men selv en ape forstår vel dette??
At folk ser på deg og 'har' ting på deg er kun i ditt eget forvridde hode. Folk kjeder seg og venter på banen/trikk/tog og fester blikket i noe som tilfeldigvis er deg. I rusens ånd kan et resting bitch-face se fryktinngytende nok. Slapp av. Evnt kanskje ikke heng i Oslo.
Sitat av krokstadelva20 Vis innlegg
Utifra fra mine opplevelser så blir man nærmest overvåka av hver jævla nabolag man kommer bort i. I øst så er folk mer direkte og nærmest følger etter deg for rekognosering, det er så opplagt at det blir bare for komisk. Også er det vanlig å gå med solbriller for å smugtitte på folk? Selv i skydekka dager går mange med solbriller og caps. Og mange driver å etterligner gangen/kroppspråket mitt, aner ikke hva det betyr, blir bare jævlig creeped ut av det. Folk merker kanskje jeg ikke er derfra? Også har folk et tomt blikk med sånn fasade glis som jeg ikke har lagt merke til noen andre steder i Norge. Hvordan bør jeg oppføre meg i Oslo? jeg skjønner ingenting av den sjuke oppførselen til folk der.
Vis hele sitatet...
Hjelper nok ikke at en random på forum sier dette, men du bør oppsøke hjelp bro.
Sitat av krokstadelva20 Vis innlegg
Okei hva er «rar» oppførsel? Må man være litt sånn manisk og stressa for å være innafor? All form for avslapphet er sett ned på? Må være høyt tempo til alle tider lissm?

Og bør man absolutt ikke flashe noe form av verdisaker hvis man havner i sånn shady folketomme lommer for å unngå å bli rana? Lagde en tråd om det igår, men den ble sletta av en eller annen grunn?
Vis hele sitatet...
Jeg antar at det ikke er, spesielt lurt å flashe mobiltelefoner til 10.000 i eksempelvis Nygårdsparken i Bergen heller. Det er for så vidt ikke en god idé i noen storby noe sted i verden. Gjør du dette dritings på et utested er nok også sjangsen for at noen prøver å stjele eiendelene dine ganske stor.

Hvis du oppfører deg som en gjøk vil du risikere uønsket oppmerksomhet. Svimer du rundt veldig ruset blafrende med snobbeutstyr er det muligens noen som legger merke til dette og ser deg som et lett offer.

I Oslo får de fleste være i fred. Ingen husker deg 15 min senere uansett.

Hvis folk ser deg i øynene/prøver å møte blikket ditt langs gata/park e.l. - så er dette vanligvis enten dopselgere, bønder i byen (som ikke vet bedre, og tror de "kjenner" noen) eller hissigpropper. Satt på spissen.

Ikke rot rundt å glo på folk eller plag noen. Ikke flash penger eller verdisaker - så får du nok være i fred.
Sist endret av Uten Agenda; 14. mai 2022 kl. 20:25.
Sitat av krokstadelva20 Vis innlegg
Det stikk motsatte av det jeg spurte om
Vis hele sitatet...
Oi du klarte og være ennå vagere enn i post 1. Bra. Da blir det sikkert gode svar. Det sagt virker det som noia eller noe. Oslo er Oslo, ikke en verdensstorby akkurat. Du trenger ikke no guide. Du finner ut av det etterhvert. Du bor deg inn. Ikke helt Drammen men slett ingen New York, Rio de J eller Brasilia.
Sitat av Hidden_sniper Vis innlegg
det er ikke spesielt smart å stå å flashe telefoner og annet t tvilsomme strøk i Oslo by
Vis hele sitatet...
Har du liste over tvilsomme strøk i Oslo som man bør unngå til all tid? Visste faen meg ikke at de facto no-go zones har oppstått i Oslo. Blir man stempla som potensiell offer selv om man ikke befinner seg i tvilsomme strøk, forså å bli stalka av gjerningsfolka til man befinner seg i riktig sted å tid for å bli overfalt? Så jævlig noia at man må forholde seg til det. Hvordan skal en noob som meg overleve i en så sadistisk by? Kan man virkelig ikke ta en pause fra massen i folketomme strøk uten faren av å bli rana? Hvordan bør man oppføre seg hvis man må absolutt gjennom sånne strøk utenom å se så fattig ut som mulig?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg har følt meg paranoid nok til å kunne empatisere til en viss grad, men dette er litt drøyt. Ta en virkelighetssjekk. Ytterst få i Norge har så lite å gjøre at de følger med på noen som helst til en slik grad. Ganske få er såpass oppsiktsvekkende at noen ofrer dem mer enn ett blikk i utgangspunktet, for ikke å nevne å følge med på dem.

Jeg går forresten også med caps og solbriller - fordi jeg tilfeldigvis liker å gå med caps, og liker å gå med solbriller.

Jeg vil si du kan forholde deg i hvert fall litt mer avslappet til samtlige bydeler, og ta ting derfra.
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Hvis folk ser deg i øynene/prøver å møte blikket ditt langs gata/park e.l. - så er dette vanligvis enten dopselgere, bønder i byen (som ikke vet bedre, og tror de "kjenner" noen) eller hissigpropper. Satt på spissen.
Vis hele sitatet...
Da møtte jeg på jævlig mange dopselgere, bønder, hissigpropper eller hvem faen de er. Jævlig mange nysgjerrige blikk. Hadde også den tanken at jeg kom til å være mer anonym i Oslo, men tydeligvis ikke. Javel, skal kle meg jævlig fattig og selge alt av dyr EDC stæsh. Helt sjukt at man ikke kan ha fine ting i byen. Men hva gjør man med høyden da? Jeg er sånn rundt gjennomsnitts høyde, men folk i Oslo er jævlig lave. Sånn et hode lavere enn meg nesten. Hva skjer med det a?

Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg går forresten også med caps og solbriller
Vis hele sitatet...
Til og med i skydekka dager?
Sist endret av krokstadelva20; 14. mai 2022 kl. 22:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Risikable bydeler? Vel, Sentrum, Grønland, Tøyen, Holmlia. I tillegg har jo Ammerud, Stovner og Vestli et dårlig rykte, men jeg har aldri følt meg nervøs der. Mye kommer rett og slett av hvordan du kler deg og oppfører deg. Går du i fillete klær blir du jo sett ned på, går du med Armani-dress er du en riking.

Angående solbriller: På forrige jobben min hadde vi en fyr som gikk med solbriller også om natta. Men han var jo dust også da.
Jeg vil nok våge å påsta at det er noe galt med deg og inntrykket ditt, og ikke med Oslo.

Det ble anmeldt 400 ran i Oslo 2019 [politiet]. Snaut en om dagen. Jeg regner med at det foregår mest på kveldstid og i helgene. Går du rundt i Oslo så er sannsyligheten for at du blir rana tilnærmet null - spesielt om du er en mann og er et "hode høyere enn andre". Du kan fint flashe telefonen og airpodsa i Oslo, dette er ikke Manilla..

Forresten, dette er et svar til den den andre tråden din der du snakket om at folk fulgte deg gjennom en park. Om du går rundt og oppretter øyekontakt med folka du går forbi så vil folk se tilbake. Min anekdotiske observasjon er at folk fra midtøsten og sørover stirrer tilbake eller reagerer på andre måter om det tolkes som en utfordring. Men det betyr ikke at de skal rane deg og løsningen er så enkel som å ikke stirre eller engasjere med folk. Chill. Folk er ikke ute etter å ta deg.

Men siden du spurte om en guide: De mest plagsomme folka er dealerne rundt grønland og fulle folk etter byen. Alle narkomane stuker med egne greier og er ufarlige. Alt annet er trygt gitt at du ikke ypper på deg noen.
Sist endret av Vekst; 15. mai 2022 kl. 00:06.
"Det ble anmeldt 400 ran i Oslo 2019 [politiet]. Snaut en om dagen."

Det er ekstremt mange ran som ikke blir anmeldt fordi veldig mange har tankegangen "det blir bare henlagt, uansett"
Så den statestikken skal man ta med en klype salt.

Jeg har hatt 3 innbrudd. første innbrudd anmeldte jeg, politiet kom osv.. det var næringsvirksomhet. hadde video og bilde av karen, karen var kjenning av politi. HENLAGT. de 2 andre dreit jeg i å anmelde fordi det skjer ikke no.
Sitat av krokstadelva20 Vis innlegg
Har du liste over tvilsomme strøk i Oslo som man bør unngå til all tid? Visste faen meg ikke at de facto no-go zones har oppstått i Oslo. Blir man stempla som potensiell offer selv om man ikke befinner seg i tvilsomme strøk, forså å bli stalka av gjerningsfolka til man befinner seg i riktig sted å tid for å bli overfalt? Så jævlig noia at man må forholde seg til det. Hvordan skal en noob som meg overleve i en så sadistisk by? Kan man virkelig ikke ta en pause fra massen i folketomme strøk uten faren av å bli rana? Hvordan bør man oppføre seg hvis man må absolutt gjennom sånne strøk utenom å se så fattig ut som mulig?
Vis hele sitatet...
Altså.. Når du ikke engang klarte å gå gjennom gamle oslo uten å være overbevist om at andre tilfeldige folk som var ute å traska i samme området på dagtid hadde tenkt til å rane deg, da er det deg og ikke Oslo det er noe gærent med.
"No-go-zones"? Er du forreal?
En av de værste psykopatene jeg kjenner holder til i Drammen der du er fra. Det har skjedd skyting og ran i Oslos mest fisefine rikmannsbydel, og i Oslos mer fattige bydeler - akuratt som det også har skjedd i mange andre norske byer og verden rundt.
Mest av alt er Oslo en herlig by med masse godtfolk, fine parker, perler, skoger, spisesteder, konsertvenues og sjarmerende strøk med alt mulig av fritidstilbud man kan tenke seg.

Men du skrev i den forrige tråden din (?som ble sletta pga trolling?) at du syntes Oslo lukta jævlig og at folk var farlige her, og nå irriterer du deg over at folk påståelig er et hode lavere enn deg også haha, så da foreslår jeg at du holder deg i Drammen om du tåler så dårlig å reise til andre byer og ikke engang liker deg her.
BRAND ∞ STRONG
Katie Hopkins, en profilert Britisk ytre høyre aktivist, lagde en reportasje fra Oslo noen år tilbake der hun hevdet at
Grønland var blitt en "No-go-zone" for etniske norske. Det ble det rabalder av.

Veldig mange Oslo folk slo tilbake bla. på twitter og kom med eksempler på typisk norske ting som ligger i området
og som sameksisterer helt fint med andre kulturer samt positive erfaringer med å bo der.

Filter Nyheter
Det er en nogo sone i Oslo: turveien langs Akerselva om natta. Ellers føler jeg meg trygg overalt i Oslo.
Sitat av Vekst Vis innlegg
Forresten, dette er et svar til den den andre tråden din der du snakket om at folk fulgte deg gjennom en park. Om du går rundt og oppretter øyekontakt med folka du går forbi så vil folk se tilbake. Min anekdotiske observasjon er at folk fra midtøsten og sørover stirrer tilbake eller reagerer på andre måter om det tolkes som en utfordring. Men det betyr ikke at de skal rane deg og løsningen er så enkel som å ikke stirre eller engasjere med folk. Chill. Folk er ikke ute etter å ta deg.
Vis hele sitatet...
Jeg går ikke rundt og stirrer på folk, tvert imot, jeg tar andre å stirre på meg. De fleste stirrer vekk når de blir tatt ellers så gir de meg sånn creepy "fasade glis". Usikker på hvordan jeg skal tolke det. Får uhyggelig dal vibber av folka i Oslo. Jeg har reist til andre storbyer mye større enn Oslo og aldri opplevd å bli så noia av folka.

De som fulgte etter meg gjennom det folketomme strøket gjorde det på en slik forsiktig måte rovdyr gjør når de følger etter sitt bytte. Har du sett mye på animal planet dokumentarer så vet du hva jeg mener. Helt sjukt å vitne til mennesker gå i en slik modus i en situasjon der DU er byttet. De slapp ikke blikket fra meg og fulgte etter meg forsiktig mens de var på mobben. Jeg har en mistanke om at jeg ble valgt som bytte lenge før jeg tusla inn i den stien fordi alt skjedde så jævlig brått. Får litt sånn dopamin hit av å ha sluppet unna et potensiell ran da, hvis man skal ta noe positivt ut av det.

Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
"Det ble anmeldt 400 ran i Oslo 2019 [politiet]. Snaut en om dagen."

Det er ekstremt mange ran som ikke blir anmeldt fordi veldig mange har tankegangen "det blir bare henlagt, uansett"
Så den statestikken skal man ta med en klype salt.

Jeg har hatt 3 innbrudd. første innbrudd anmeldte jeg, politiet kom osv.. det var næringsvirksomhet. hadde video og bilde av karen, karen var kjenning av politi. HENLAGT. de 2 andre dreit jeg i å anmelde fordi det skjer ikke no.
Vis hele sitatet...
Ouf fy faen kondolerer. Hvilken del av byen drev du virksomhet? Er politiet fortsatt så udugelig? Trodde de forbedra seg etter Fjotolf Hansen gikk manisk. Blir ikke ran dekka av innboforsikring? Så jævla noia at man må forholde seg til disse taperne uten liv. Er disse ranerne del av store strukturerte gjenger eller små grupper av unge tapere som ikke vet bedre?

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det er en nogo sone i Oslo: turveien langs Akerselva om natta. Ellers føler jeg meg trygg overalt i Oslo.
Vis hele sitatet...
Hva med midt på dagen i en arbeidsuke? Hvis man må absolutt gjennom der for hva nå enn grunn og har på seg verdisaker, hvordan bør man forholde seg? Bør man generelt bare holde seg unna slike folketomme lommer? Helt fucka at det er slik
Sist endret av krokstadelva20; 15. mai 2022 kl. 14:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av krokstadelva20 Vis innlegg
Hva med midt på dagen i en arbeidsuke? Hvis man må absolutt gjennom der for hva nå enn grunn og har på seg verdisaker, hvordan bør man forholde seg? Bør man generelt bare holde seg unna slike folketomme lommer? Helt fucka at det er slik
Vis hele sitatet...
null stress å gå ned akerselva når det er lyst ute, syntes det samme når det er mørkt for en del men vet at flere ikke liker det,, dog høres ut som mye stuk bare gå vanlig ned elva, eneste du møter som oftest er noen som vil tilby noe
Tror ikke du burde legge så mye tanke inn i at byen er "delt opp". Sure, det er områder som er mer sketchy enn andre, men sånn er det overalt i verden - enten du er i Bergen eller Beijing. Ut ifra min egen erfaring er det null områder i Oslo hvor du blir rana på dagtid. Mulig du blir spurt om drugs på Grønland, men annet enn det er det svært få bekymringer du burde ha rundt hovedstaden. Kan ikke uttale meg om natterstid, da jeg sjeldent er ute og går etter 22.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av krokstadelva20 Vis innlegg
Jeg går ikke rundt og stirrer på folk, tvert imot, jeg tar andre å stirre på meg. De fleste stirrer vekk når de blir tatt ellers så gir de meg sånn creepy "fasade glis". Usikker på hvordan jeg skal tolke det. Får uhyggelig dal vibber av folka i Oslo. Jeg har reist til andre storbyer mye større enn Oslo og aldri opplevd å bli så noia av folka.
Vis hele sitatet...
Så bare Oslo, går folk rundt å stirrer på deg og har et creepy fasade-glis?

Sitat av krokstadelva20 Vis innlegg
De som fulgte etter meg gjennom det folketomme strøket gjorde det på en slik forsiktig måte rovdyr gjør når de følger etter sitt bytte. Har du sett mye på animal planet dokumentarer så vet du hva jeg mener. Helt sjukt å vitne til mennesker gå i en slik modus i en situasjon der DU er byttet. De slapp ikke blikket fra meg og fulgte etter meg forsiktig mens de var på mobben. Jeg har en mistanke om at jeg ble valgt som bytte lenge før jeg tusla inn i den stien fordi alt skjedde så jævlig brått. Får litt sånn dopamin hit av å ha sluppet unna et potensiell ran da, hvis man skal ta noe positivt ut av det.
Vis hele sitatet...
Du har et veldig fargerikt språk her, noe som underbygger hvor redd du var i situasjonen. Det er ikke hyggelig å bli fulgt etter, men det er nesten litt komisk i hvor grundig du beskriver hvordan disse potensielle gjerningsmennene oppførte seg.
Jeg skal ikke nekte for at det faktisk kunne vært en situasjon som var ekkel, og muligheten for at det var starten på et ransforsøk er jo også der, men måten du beskriver alt er så fantasifullt at jeg tror veldig mye av dette er oppe i ditt eget hode.



Sitat av krokstadelva20 Vis innlegg
Hva med midt på dagen i en arbeidsuke? Hvis man må absolutt gjennom der for hva nå enn grunn og har på seg verdisaker, hvordan bør man forholde seg? Bør man generelt bare holde seg unna slike folketomme lommer? Helt fucka at det er slik
Vis hele sitatet...
Pust rolig og drit i hva som skjer rundt deg, konsentrer deg om deg selv. Eventuelt slutt med rusmidler, om du bruker de, og skaff deg en time hos legen. Det er ikke normalt å gå rundt slik å tro at det lurer farer over alt.
BRAND ∞ STRONG
Topp 2 farlige situasjoner i Oslo (hvis du er mann) er:
  • Gå dritings rundt i sentrum Lørdag natt
  • Taxi kø
Men det gjelder vel i hele Norge (verden?)
Hva med midt på dagen i en arbeidsuke? Hvis man må absolutt gjennom der for hva nå enn grunn og har på seg verdisaker, hvordan bør man forholde seg? Bør man generelt bare holde seg unna slike folketomme lommer? Helt fucka at det er slik
Vis hele sitatet...
Ruser du deg? Har du noen diagnoser eller bokstavkomboer? Du er en voksen mann og undres på hvordan man beveger seg i byen eller enkelte strøk av byen. Hvordan beveger du deg rundt i Drammen? Sjansen er stor for at det virker også i Oslo.

Har du ingen diagnoser og du ikke ruser deg er det kanskje tia for en utredning? De tankene du viser i denne tråden og den "ranstråden" få r meg til å tro at enten troller du eller så er kanskje dette noe du burde søke hjelp for. Ubehandlet psykiske lidelser har en tendens til å eskalere.
La meg gjette... Du dro til Oslo for å kjøpe hasj av kompis av kompis og var i den bydelen for første gang, røyka i pusherbula og fikk noia når du kom ut blandt folk igjen.

Hvor mange bydeler har du vært i siden du kan si de opererer helt forskjellig? Den universale regel er ikke vær en kødd. Det går bra for de aller fleste
Nicket til ts er kanskje en indikasjon på hvorfor det virker litt skummelt for hun i Oslo.