Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  97 12270
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Dukker denne diskusjonen her som jeg har startet en tråd på opp et par ganger i året??
Vis hele sitatet...
Yepp.
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Yepp.
Vis hele sitatet...
Jøss, det visste jeg ikke.
1. Jeg er selv moderator i et spill som heter Runescape (som også har forum). Når folk lager flere tråd om samme ting er det vanlig at det blir slettet, pga. det går i kategorien "spam" : /

2. Nå er jo ikke Freak så veeeeeeeldig aktiv, så mener å slette for mye blir overkill. La folk kose seg, den dagen aktiviteten blir så stort at det begynner å lukte svidd da kan man jo begynne å slette og leke seg rundt og leke moderator-politi : D

3. En annen ting som dreper aktiviteten på forumet er disse "ekspertene" som ALLTID MÅ kritisere TS for det han/hun spør om eller et eller anna. ALLTID negativ stemning. Tror meg ikke? Gå på "NYE INNLEGG" og åpne 3-4 tråder. Lover deg alle har negativitet og krangling og disse "narkotika-ekspertene" skal alltid tråkke ned på deg. Det gjør at folk gidder ikke å bruke forumet lenger.

For eksempel:
TS spør "Skal ta MDMA, kan jeg ta litt cola ut på kvelden og avslutte kvelden med Xanax eller weed"?

"Ekspert" 1: alt av mdma ute på gata nå er søppel, har du ikke hue eller?

"Ekspert" 2: det ligger 15 andre tråder om samme spørsmål, søk litt før du poster, jeg er ekspert på søking!

"Ekspert" 3: hørt om Google eller? lol tosk

"Ekspert" 4: TAR DU MDMA OG XANAX ?? snakk om å kaste mdma i søppelen, fyyyfaaaann

"Ekspert" 5: fy satan snakk om å miste kontroll, om 5 år ligger du på gata og tigger

"Bruker" 6: siden xanax blir nevnt, kan man ta xanax og sobril sammen?

"Ekspert 1, 2, 3, 4, 5: HAR DU HØRT OM GOOGLE ELLER BRUKER 6??? VI ER EKSPERT PÅ GOOGLE OG XANAX KNASKING!!! FUCK DEG !!!!!!!


Jeg ser absolutt hva som menes med at tiden og holdningene har forandret seg siden de tidligere tidene. Det samme gjelder også andre arena, inkludert de jeg er med og styrer.

Sukk, er ikke det sykt å tenke på at så lenge klokka tikker, så vil verden og livet vi lever forandres og utvikles?
Sitat av OxySmile Vis innlegg

2. Nå er jo ikke Freak så veeeeeeeldig aktiv, så mener å slette for mye blir overkill. La folk kose seg, den dagen aktiviteten blir så stort at det begynner å lukte svidd da kan man jo begynne å slette og leke seg rundt og leke moderator-politi : D
Vis hele sitatet...
Er veldig for bra moderering jeg men holder også litt med dette. Det må stå i stil med aktiviteten hvis ikke blir det jo ikke noe igjen.

Jeg har skjult rusforumene da jeg anser meg som veldig ferdig med rus men da blir det tidvis ikke mye igjen. Sjekker jeg innom rus så er det ofte mye mer aktivitet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av magnet Vis innlegg
det er jo ikke gammelt :P du er jo dilf.

dodecha må være eldst, ser bare framfor meg at han var 19 år da hippiekulturen oppsto på 1960 tallet noengang.

lol
Vis hele sitatet...

I motsetning til hva mange ser ut til å tro, så er det ikke bilde av meg i avataren min, men en kjent kjemiker. jeg er vel sånn ca jevngammel med flere i crew, ikke helt rundet 40 enda, men snart.

Og OxySmile: Jeg ser bort fra at du overdriver, for det kan være en litt fin balanse noen ganger: Vi har en regel om egeninnsats, vi forventer at man i det minste prøver å sjekke opp noe informasjon selv. Det er litt traurig å bruke tiden sin på å drive å slå opp info og skrive det om til te-skjeguider, men det er heller ikke slik at vi forventer at folk skal gidde å grave i forskningsrapporter.
Klart, det er mange bastante påstander i russeksjonen og litt tøff-i-trynet holdninger, jeg føler vi luker bort det værste men dere brukere hjelper veldig om dere rappporterer slike innlegg, da får dere raskt rettet oppmerksomheten vår dit.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Sæd Vis innlegg
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Sitat av Sæd Vis innlegg
Vis du bare visste åssen søkefunksjon fungerer
Vis hele sitatet...
Hvis* du bare visste hvordan man skriver norsk
Vis hele sitatet...
Utrolig fint og få vite at du ser ned på de med lese & skrivevansker.. fy for et menneske du er.
Vis hele sitatet...
Og dette er grunnen til at vi modererer strengt her.
Sitat av magnet Vis innlegg
det er jo ikke gammelt :P du er jo dilf.

dodecha må være eldst, ser bare framfor meg at han var 19 år da hippiekulturen oppsto på 1960 tallet noengang.

lol
Vis hele sitatet...
Tror han faktisk er den yngste. Ikke la avataren lure deg.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Tror han faktisk er den yngste. Ikke la avataren lure deg.
Vis hele sitatet...
Det er lettere sagt enn gjort. Det bildet gjør at jeg alltid har tenkt på han som gammel.
Sist endret av Tias; 24. mars 2022 kl. 11:26. Grunn: Fjernet svar på slettet innlegg
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg har ryddet unna litt krangling. Dere står fritt til å diskutere forumet og modereringen, men personangrep og krangling over skrivefeil trenger vi ærlig talt ikke bruke tid på.
OK, her kommer en rant fra meg. Det blir verken saklig eller hyggelig. Dette er ikke personlig ment til deg TS, jeg har ikke fulgt med på trådene dine. De som føler seg truffet er trolig dem jeg sikter på.

Jeg er ikke av de som har vært her siden tidenes morgen, men sorterer sikkert under gamle gjengangere her i manges øyne. Jeg har også omtrent gitt opp forumet. Det er på tross av og ikke på grunn av moderatorenes iherdige innsats.

For fy faen for en innsats! Grunnen til at jeg har hengt her i årevis er at det er et fristed for folk som liker å diskutere. Å spisse egne argumenter, bryne seg på motargumenter. Å måtte skjerpe seg og holde seg til høye standarder, fordi motstanden alltid er solid, ryddig, men ikke nådig, man slipper faen ikke unna med omtrentligheter og slurv og sirkelargumenter. Å sortere egne meninger, få dem forsterket og justert og kanskje helt omkalfatret. Å og av og til finne felles grunn med folk man ikke skulle tro det var mulig med, fordi man faktisk har det til felles at man liker autentisk meningsbrytning. Dette har bare vært mulig fordi noen har ofret helt urimelig mye ubetalt fritid på å skufle unna ren trolling, selvmotsigende babbel, løgnaktighet, kverulering, lettvint bukkehopp over gode tilsvar, lite gjennomtenkt pepring med spørsmål, random linker uten eget bidrag, og (ja, fra meg også) innlegg der noen bare tenner på litt for mange plugger eller sporer totalt av.

Dette er en sånn type jobb man ikke ser at noen gjør før de slutter å gjøre den. Det er det som er i ferd med å ta knekken på dette forumet nå. Og den sutringa her er trolig det som tar livsgnisten fra de som har tatt på deg dette ansvaret og får dem til å resignere. Det er synd.

Da kommer vi til den delen av innlegget jeg advarte om i starten:

Jeg er så forbanna LEI av dere sutrepaver som bare laller inn her på et forum noen drifter og modder og tilrettelegger for dere, befolket med en uvanlig stor prosent oppegående, intelligente og kunnskapsrike brukere som utrolig nok er åpen og klar for å ta dere på alvor, uansett hva dere kommer med, med det ENE FUCKINGS FORBEHOLDET at dere kan respektere en god diskusjon! Dere trenger ikke å være gode på det engang, hadde dere bare tatt tilbakemeldingene og slettingene som en veiledning fra folk som faktisk kan diskutere etter å ha drevet med det 24/7 her inne i hele sitt voksne liv, og ikke som et jævla korstog mot deres person, iscenesatt av en slags mafia som har en hemmelig agenda om å røske ytringsfriheten fra de bleike, stive fingrene deres, og av en eller grunn velger å gjøre det ved å drifte et diskusjonsforum bare for å kunne kaste dere ut av det. Jesus, hvor viktige tror dere at dere er? Tror dere kjellerstuemeningene deres er en trussel? Dere blir ikke slettet og bannet fordi deres radikale innsikt truer konsensus, men fordi dere støyer til diskusjonen for de som tar den seriøst. Skjerp dere og hold nivået i stedet, jævla drittunger! Så skal dere se at dere blir dere møtt med en respekt for det mennesket dere er og en åpenhet for deres synspunkter som jeg tviler på at dere finner noe annet sted på internett, eller i virkeligheten for den saks skyld. Hvis det fortsatt er noen brukere igjen her av det kaliberet innen dere har sluttet å grine.

Tias, jeg ser du allerede har ryddet i litt krangling og usakligheter her. Om du sletter dette så vit at jeg IKKE kommer til å starte en ny tråd for å surve over hvor undertrykket og kneblet jeg er. Takk for innsatsen, det har vært gøy.
Sist endret av *pi; 24. mars 2022 kl. 16:15.
Sitat av Sæd Vis innlegg
Det var utrolig artig og spennende når man var ung og uviten. Nå når man har hørt det meste og lest om kåre som gjerne vil jukse på urinprøvene sine kansje 10000 ganger i løpet av de siste årene ,ja da blir man lei. Men er også blit gammal så det kan ha noe og si at det bare er uinteressange poster.
Vis hele sitatet...
Om du blir lei, så er det kanskje på tide å kutte ut forum?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av *pi Vis innlegg
OK, her kommer en rant fra meg. Det blir verken saklig eller hyggelig. Dette er ikke personlig ment til deg TS, jeg har ikke fulgt med på trådene dine. De som føler seg truffet er trolig dem jeg sikter på.

Jeg er ikke av de som har vært her siden tidenes morgen, men sorterer sikkert under gamle gjengangere her i manges øyne. Jeg har også omtrent gitt opp forumet. Det er på tross av og ikke på grunn av moderatorenes iherdige innsats.

For fy faen for en innsats! Grunnen til at jeg har hengt her i årevis er at det er et fristed for folk som liker å diskutere. Å spisse egne argumenter, bryne seg på motargumenter. Å måtte skjerpe seg og holde seg til høye standarder, fordi motstanden alltid er solid, ryddig, men ikke nådig, man slipper faen ikke unna med omtrentligheter og slurv og sirkelargumenter. Å sortere egne meninger, få dem forsterket og justert og kanskje helt omkalfatret. Å og av og til finne felles grunn med folk man ikke skulle tro det var mulig med, fordi man faktisk har det til felles at man liker autentisk meningsbrytning. Dette har bare vært mulig fordi noen har ofret helt urimelig mye ubetalt fritid på å skufle unna ren trolling, selvmotsigende babbel, løgnaktighet, kverulering, lettvint bukkehopp over gode tilsvar, lite gjennomtenkt pepring med spørsmål, random linker uten eget bidrag, og (ja, fra meg også) innlegg der noen bare tenner på litt for mange plugger eller sporer totalt av.

Dette er en sånn type jobb man ikke ser at noen gjør før de slutter å gjøre den. Det er det som er i ferd med å ta knekken på dette forumet nå. Og den sutringa her er trolig det som tar livsgnisten fra de som har tatt på deg dette ansvaret og får dem til å resignere. Det er synd.

Da kommer vi til den delen av innlegget jeg advarte om i starten:

Jeg er så forbanna LEI av dere sutrepaver som bare laller inn her på et forum noen drifter og modder og tilrettelegger for dere, befolket med en uvanlig stor prosent oppegående, intelligente og kunnskapsrike brukere som utrolig nok er åpen og klar for å ta dere på alvor, uansett hva dere kommer med, med det ENE FUCKINGS FORBEHOLDET at dere kan respektere en god diskusjon! Dere trenger ikke å være gode på det engang, hadde dere bare tatt tilbakemeldingene og slettingene som en veiledning fra folk som faktisk kan diskutere etter å ha drevet med det 24/7 her inne i hele sitt voksne liv, og ikke som et jævla korstog mot deres person, iscenesatt av en slags mafia som har en hemmelig agenda om å røske ytringsfriheten fra de bleike, stive fingrene deres, og av en eller grunn velger å gjøre det ved å drifte et diskusjonsforum bare for å kunne kaste dere ut av det. Jesus, hvor viktige tror dere at dere er? Tror dere kjellerstuemeningene deres er en trussel? Dere blir ikke slettet og bannet fordi deres radikale innsikt truer konsensus, men fordi dere støyer til diskusjonen for de som tar den seriøst. Skjerp dere og hold nivået i stedet, jævla drittunger! Så skal dere se at dere blir dere møtt med en respekt for det mennesket dere er og en åpenhet for deres synspunkter som jeg tviler på at dere finner noe annet sted på internett, eller i virkeligheten for den saks skyld. Hvis det fortsatt er noen brukere igjen her av det kaliberet innen dere har sluttet å grine.

Tias, jeg ser du allerede har ryddet i litt krangling og usakligheter her. Om du sletter dette så vit at jeg IKKE kommer til å starte en ny tråd for å surve over hvor undertrykket og kneblet jeg er. Takk for innsatsen, det har vært gøy.
Vis hele sitatet...
Takk for trådens sterkeste innlegg! Jeg tror dessverre du treffer spikeren så til de grader på hodet.

Det er trist å lese at du nesten har gitt opp forumet. nFF mister en sterk og klok stemme hvis du forsvinner, så jeg håper du står ut denne bølgedalen også.
Sist endret av Tias; 24. mars 2022 kl. 16:48.
Sitat av *pi Vis innlegg
OK, her kommer en rant fra meg. Det blir verken saklig eller hyggelig. Dette er ikke personlig ment til deg TS, jeg har ikke fulgt med på trådene dine. De som føler seg truffet er trolig dem jeg sikter på.

Jeg er ikke av de som har vært her siden tidenes morgen, men sorterer sikkert under gamle gjengangere her i manges øyne. Jeg har også omtrent gitt opp forumet. Det er på tross av og ikke på grunn av moderatorenes iherdige innsats.

For fy faen for en innsats! Grunnen til at jeg har hengt her i årevis er at det er et fristed for folk som liker å diskutere. Å spisse egne argumenter, bryne seg på motargumenter. Å måtte skjerpe seg og holde seg til høye standarder, fordi motstanden alltid er solid, ryddig, men ikke nådig, man slipper faen ikke unna med omtrentligheter og slurv og sirkelargumenter. Å sortere egne meninger, få dem forsterket og justert og kanskje helt omkalfatret. Å og av og til finne felles grunn med folk man ikke skulle tro det var mulig med, fordi man faktisk har det til felles at man liker autentisk meningsbrytning. Dette har bare vært mulig fordi noen har ofret helt urimelig mye ubetalt fritid på å skufle unna ren trolling, selvmotsigende babbel, løgnaktighet, kverulering, lettvint bukkehopp over gode tilsvar, lite gjennomtenkt pepring med spørsmål, random linker uten eget bidrag, og (ja, fra meg også) innlegg der noen bare tenner på litt for mange plugger eller sporer totalt av.

Dette er en sånn type jobb man ikke ser at noen gjør før de slutter å gjøre den. Det er det som er i ferd med å ta knekken på dette forumet nå. Og den sutringa her er trolig det som tar livsgnisten fra de som har tatt på deg dette ansvaret og får dem til å resignere. Det er synd.

Da kommer vi til den delen av innlegget jeg advarte om i starten:

Jeg er så forbanna LEI av dere sutrepaver som bare laller inn her på et forum noen drifter og modder og tilrettelegger for dere, befolket med en uvanlig stor prosent oppegående, intelligente og kunnskapsrike brukere som utrolig nok er åpen og klar for å ta dere på alvor, uansett hva dere kommer med, med det ENE FUCKINGS FORBEHOLDET at dere kan respektere en god diskusjon! Dere trenger ikke å være gode på det engang, hadde dere bare tatt tilbakemeldingene og slettingene som en veiledning fra folk som faktisk kan diskutere etter å ha drevet med det 24/7 her inne i hele sitt voksne liv, og ikke som et jævla korstog mot deres person, iscenesatt av en slags mafia som har en hemmelig agenda om å røske ytringsfriheten fra de bleike, stive fingrene deres, og av en eller grunn velger å gjøre det ved å drifte et diskusjonsforum bare for å kunne kaste dere ut av det. Jesus, hvor viktige tror dere at dere er? Tror dere kjellerstuemeningene deres er en trussel? Dere blir ikke slettet og bannet fordi deres radikale innsikt truer konsensus, men fordi dere støyer til diskusjonen for de som tar den seriøst. Skjerp dere og hold nivået i stedet, jævla drittunger! Så skal dere se at dere blir dere møtt med en respekt for det mennesket dere er og en åpenhet for deres synspunkter som jeg tviler på at dere finner noe annet sted på internett, eller i virkeligheten for den saks skyld. Hvis det fortsatt er noen brukere igjen her av det kaliberet innen dere har sluttet å grine.

Tias, jeg ser du allerede har ryddet i litt krangling og usakligheter her. Om du sletter dette så vit at jeg IKKE kommer til å starte en ny tråd for å surve over hvor undertrykket og kneblet jeg er. Takk for innsatsen, det har vært gøy.
Vis hele sitatet...
Dessverre er det mange som tror at dårlig diskusjon og uinteressant innhold er synonymt med "alternative meninger". Som du sier skjønner de ikke at folk blir lei av de og at de får innleggene sine slettet fordi innleggene er dårlige, og ikke fordi meningene deres er så kontroversielle. Jeg ser at mange mener det hadde vært bra for aktivitetsnivået om modereringen ikke var like streng, men da hadde freakforum fort begynt å se ut som et hvilket som helst kommentarfelt på facebook. Det trenger vi ikke...

Er det ett sted jeg tror man kan få ha ganske kontroversielle meninger er det her inne, men man må nesten kunne begrunne og argumentere skikkelig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tias Vis innlegg
Takk for trådens sterkeste innlegg! Jeg tror dessverre du treffer spikeren så til de grader på hodet.

Det er trist å lese at du nesten har gitt opp forumet. nFF mister en sterk og klok stemme hvis du forsvinner, så jeg håper du står ut denne bølgedalen også.
Vis hele sitatet...
Entropi er ikkje den einaste som tenker dei tankane. Om ikkje det entropi tek opp vert tatt tak i så trur eg all sakleg diskusjon vil forsvinne. Det er enkelt og greit ikkje mogeleg å gjennomføre uten portvaktarar som fjerner dei som utnytter det.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Dessverre er det mange som tror at dårlig diskusjon og uinteressant innhold er synonymt med "alternative meninger". Som du sier skjønner de ikke at folk blir lei av de og at de får innleggene sine slettet fordi innleggene er dårlige, og ikke fordi meningene deres er så kontroversielle. Jeg ser at mange mener det hadde vært bra for aktivitetsnivået om modereringen ikke var like streng, men da hadde freakforum fort begynt å se ut som et hvilket som helst kommentarfelt på facebook. Det trenger vi ikke...

Er det ett sted jeg tror man kan få ha ganske kontroversielle meninger er det her inne, men man må nesten kunne begrunne og argumentere skikkelig.
Vis hele sitatet...
Enig. Hvis man må senke nivået for å få aktivitet, kan man bare drite i det.

Ja, her blir faktisk alle slags meninger tatt på alvor. Det er jo derfor de får motstand. Det er det "å bli tatt på alvor" betyr i en diskusjon; at man faktisk ettergår påstandene dine, ber deg om å argumentere bedre og arresterer feilslutningene dine. Jeg gidder jo ikke gjøre det om jeg ikke holder muligheten åpen for at det er noen hjemme på andre siden. Du blir tatt på alvor når du forventes å kunne delta som en oppegående voksenperson i debatten.

Jeg har ikke noe imot å lære opp folk i diskusjonteknikk, og det opplever jeg at de som er ryggraden her inne også har stor tålmodighet med. Men jeg har nøyaktig null respekt for de som tar det som en selvfølge at noen stiller med nyvasket scenegulv for dem hver dag, bare for at de skal kunne drite midt på gulvet fordi det liksom er deres grunnlovsfestede rett å få utfolde seg totalt ukritisk. Dette er ikke et spørsmål om kunnskaper og formuleringsevne, det er et holdningsproblem.
Sist endret av *pi; 24. mars 2022 kl. 17:05.
Uten at jeg på noen måte er forumets mest ivrige skribent, så har jeg vært her nesten siden dag 1. Dersom Freak har blitt et ubrukelig forum er det fordi nivået på medlemsmassen har gått ned, IKKE nivået på drift og moderering.

Etter min mening er Freak kanskje norges beste og mest veldrevne forum.
Nye medlemmer kommer hit og forlanger at forumet tilpasses dem. Det er bedre om man tilpasser seg forumet.
Uten freak hadde det føltes enda mer fattig og Ensomt å være norsk på nett.

Jeg har selv fått innlegg slettet og kvasse svar på ting selv. Men det ser jeg på med briller om at de som gjør dette har gjort det noen tusen ganger før og er ikke unikt for meg.

Jeg har vært her siden nichotins beretninger og åpen pyrodiskusjon osv.

Har alltid satt pris på at freak fins. Selv om mange har hver sin definisjon av hva freak er/bør være så syns jeg modsa her gjør en fantastisk innsats.
Rip 8-4-23
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Om du blir lei, så er det kanskje på tide å kutte ut forum?
Vis hele sitatet...
Jeg prøver,men freak er som en bilkræsj. Man bare må se.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Entropi er ikkje den einaste som tenker dei tankane. Om ikkje det entropi tek opp vert tatt tak i så trur eg all sakleg diskusjon vil forsvinne. Det er enkelt og greit ikkje mogeleg å gjennomføre uten portvaktarar som fjerner dei som utnytter det.
Vis hele sitatet...
Det vil kjøres en intern runde på dette nå. Problemet er som alltid å finne ut nøyaktig hvordan man skal forme regelverket for å kunne holde et ønsket nivå på debatten. Kanskje sterkere fokus på å underbygge påstander, rammeverk for hvordan det kan underbygges på en korrekt måte, og å ikke tillate åpenbare hyperboler og tåpeligheter som f.eks. trådtittelen her.
Sist endret av nso; 24. mars 2022 kl. 21:10.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nso Vis innlegg
Det vil kjøres en intern runde på dette nå. Problemet er som alltid å finne ut nøyaktig hvordan man skal forme regelverket for å kunne holde et ønsket nivå på debatten. Kanskje sterkere fokus på å underbygge påstander, rammeverk for hvordan det kan underbygges på en korrekt måte, og å ikke tillate åpenbare hyperboler og tåpeligheter som f.eks. trådtittelen her.
Vis hele sitatet...
Ja, det er åpenbart ikkje lett balansegang. Om ein går tilbake ti-tolv år hadde vi jo influx av liberalister som spora av kvar jævla politikktråd til sitt narrativ - og det pågjekk inntil IvI fekk nok og avslutta det meir eller mindre over natta.

Så det er ikkje nytt problem; det har nok gått i bølger.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Nye medlemmer kommer hit og forlanger at forumet tilpasses dem. Det er bedre om man tilpasser seg forumet.
Vis hele sitatet...
Du mener at forumet ikke skal endre seg, eller tilpasse seg utviklingen i samfunnet? For å tiltrekke nye (les: unge) brukere, må forumet være aktuelt og moderne.da kan den ikke gro fast i steinalderen.

Hvis det irriterer deg at 10000+ spør om pisseprøver, vel det står oftest i tittelen og da er det jo bare å hoppe til neste innlegg. Tar typ 2 sek.
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
OK, her kommer en rant fra meg. Det blir verken saklig eller hyggelig. Dette er ikke personlig ment til deg TS, jeg har ikke fulgt med på trådene dine. De som føler seg truffet er trolig dem jeg sikter på.

Jeg er ikke av de som har vært her siden tidenes morgen, men sorterer sikkert under gamle gjengangere her i manges øyne. Jeg har også omtrent gitt opp forumet. Det er på tross av og ikke på grunn av moderatorenes iherdige innsats.

For fy faen for en innsats! Grunnen til at jeg har hengt her i årevis er at det er et fristed for folk som liker å diskutere. Å spisse egne argumenter, bryne seg på motargumenter. Å måtte skjerpe seg og holde seg til høye standarder, fordi motstanden alltid er solid, ryddig, men ikke nådig, man slipper faen ikke unna med omtrentligheter og slurv og sirkelargumenter. Å sortere egne meninger, få dem forsterket og justert og kanskje helt omkalfatret. Å og av og til finne felles grunn med folk man ikke skulle tro det var mulig med, fordi man faktisk har det til felles at man liker autentisk meningsbrytning. Dette har bare vært mulig fordi noen har ofret helt urimelig mye ubetalt fritid på å skufle unna ren trolling, selvmotsigende babbel, løgnaktighet, kverulering, lettvint bukkehopp over gode tilsvar, lite gjennomtenkt pepring med spørsmål, random linker uten eget bidrag, og (ja, fra meg også) innlegg der noen bare tenner på litt for mange plugger eller sporer totalt av.

Dette er en sånn type jobb man ikke ser at noen gjør før de slutter å gjøre den. Det er det som er i ferd med å ta knekken på dette forumet nå. Og den sutringa her er trolig det som tar livsgnisten fra de som har tatt på deg dette ansvaret og får dem til å resignere. Det er synd.

Da kommer vi til den delen av innlegget jeg advarte om i starten:

Jeg er så forbanna LEI av dere sutrepaver som bare laller inn her på et forum noen drifter og modder og tilrettelegger for dere, befolket med en uvanlig stor prosent oppegående, intelligente og kunnskapsrike brukere som utrolig nok er åpen og klar for å ta dere på alvor, uansett hva dere kommer med, med det ENE FUCKINGS FORBEHOLDET at dere kan respektere en god diskusjon! Dere trenger ikke å være gode på det engang, hadde dere bare tatt tilbakemeldingene og slettingene som en veiledning fra folk som faktisk kan diskutere etter å ha drevet med det 24/7 her inne i hele sitt voksne liv, og ikke som et jævla korstog mot deres person, iscenesatt av en slags mafia som har en hemmelig agenda om å røske ytringsfriheten fra de bleike, stive fingrene deres, og av en eller grunn velger å gjøre det ved å drifte et diskusjonsforum bare for å kunne kaste dere ut av det. Jesus, hvor viktige tror dere at dere er? Tror dere kjellerstuemeningene deres er en trussel? Dere blir ikke slettet og bannet fordi deres radikale innsikt truer konsensus, men fordi dere støyer til diskusjonen for de som tar den seriøst. Skjerp dere og hold nivået i stedet, jævla drittunger! Så skal dere se at dere blir dere møtt med en respekt for det mennesket dere er og en åpenhet for deres synspunkter som jeg tviler på at dere finner noe annet sted på internett, eller i virkeligheten for den saks skyld. Hvis det fortsatt er noen brukere igjen her av det kaliberet innen dere har sluttet å grine.

Tias, jeg ser du allerede har ryddet i litt krangling og usakligheter her. Om du sletter dette så vit at jeg IKKE kommer til å starte en ny tråd for å surve over hvor undertrykket og kneblet jeg er. Takk for innsatsen, det har vært gøy.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig syntes det er litt drøyt når jeg ikke kan ta opp en gammel tråd om fossilbiler basert på at en krig i Europa har blæstet bensinprisen til himmels. Altså at situasjonen er helt ny. Da skal det ikke være lov å spørre hva folk tenker basert på denne nye situasjonen?? Hele tråden ble slettet. Så prøvde jeg å lage en ny en og da ble den også slettet. Akkurat det irriterte meg.

Ellers kan jeg også på enkelte andre tråder ta selvkritikk over at jeg ønsker svar som kan googles lett på en enklere måte med å bare spørre her. Ante ikke at det ikke var lov før nå.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Hele tråden ble slettet. Så prøvde jeg å lage en ny en og da ble den også slettet. Akkurat det irriterte meg.

Ellers kan jeg også på enkelte andre tråder ta selvkritikk over at jeg ønsker svar som kan googles lett på en enklere måte med å bare spørre her. Ante ikke at det ikke var lov før nå.
Vis hele sitatet...
Vel, akkurat her illustrerer du problemet vanvittig bra faktisk.. Du hadde en tråd som ble slettet. Så du oppretter en ny tråd om samme temaet som også blir slettet... At det irriterer deg bør vel være det absolutt minste problemet her. det at du tenkte at å opprette enda en tråd om samme problemstilling er jo egentlig galskapen i hele situasjonen

Og du sier også at du "ikke ante at det ikke var lov" ... Igjen, les reglene og forstå dem. Om du ikke forstår dem etter gjennomlesning, les igjen. om du da enda ikke forstår dem, kom gjerne på discord/irc og spør oss der så skal vi gledelig fore deg med reglene... Omså med sugerør
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Jeg personlig syntes det er litt drøyt når jeg ikke kan ta opp en gammel tråd om fossilbiler basert på at en krig i Europa har blæstet bensinprisen til himmels. Altså at situasjonen er helt ny.
Vis hele sitatet...
Meh, nei. Om bensinen koster 20,- eller 25,- har forsvinnande lite betydning. Bruker bilen ein liter på mila, og du ratter 20k i året utgjer det noko slikt som 10-20% av kilometerkost på ein slik bil som du ser for deg. Problemet er at du ikkje forsto tilbakemeldingene du fekk, og ein tråd til ville ikkje ført til at du forsto meir.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Jeg personlig syntes det er litt drøyt når jeg ikke kan ta opp en gammel tråd om fossilbiler basert på at en krig i Europa har blæstet bensinprisen til himmels. Altså at situasjonen er helt ny. Da skal det ikke være lov å spørre hva folk tenker basert på denne nye situasjonen?? Hele tråden ble slettet. Så prøvde jeg å lage en ny en og da ble den også slettet. Akkurat det irriterte meg.

Ellers kan jeg også på enkelte andre tråder ta selvkritikk over at jeg ønsker svar som kan googles lett på en enklere måte med å bare spørre her. Ante ikke at det ikke var lov før nå.
Vis hele sitatet...
Og hva er det som er nytt med denne situasjonen? Bensinprisene stiger hele tiden, den stiger bare fortere akkurat nå. Det samme skjedde under oljekrisen. Altså ingen ny situasjon.
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Vel, akkurat her illustrerer du problemet vanvittig bra faktisk.. Du hadde en tråd som ble slettet. Så du oppretter en ny tråd om samme temaet som også blir slettet... At det irriterer deg bør vel være det absolutt minste problemet her. det at du tenkte at å opprette enda en tråd om samme problemstilling er jo egentlig galskapen i hele situasjonen

Og du sier også at du "ikke ante at det ikke var lov" ... Igjen, les reglene og forstå dem. Om du ikke forstår dem etter gjennomlesning, les igjen. om du da enda ikke forstår dem, kom gjerne på discord/irc og spør oss der så skal vi gledelig fore deg med reglene... Omså med sugerør
Vis hele sitatet...

Fordi hvorfor sletter man en tråd hvor man ydmykt spør om krigen i Ukraina som gjør at en full tank plutselig over natta koster 250,- mer enn før vil ha en impact på fossilbil markedet? Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å forstå at man fort kan tenke at den situasjonen der er spikern i kista for fossilbilmarkedet? At folk tenker at det var dråpen da prisene i tillegg ble skrudd opp noen kroner på nyåret så er altså kontrasten rundt 10,- literen fra rundt 15,- i fjor på de billige dagene til rundt 25,- i år og det har skjedd bare på noen måneder.

Hvorfor skal det ikke være greit å få lov å spørre om dette? Hvor ofte er det krig i Europa ? Det er jo veldig spess at det ikke går an å diskutere bivirkningene av denne nye situasjonen.

Har sett gamle tråder blitt tatt opp igjen med nye spørsmål hundrevis av ganger, men det er tydeligvis ikke greit når man spør om økonomien rundt bil
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Fordi hvorfor sletter man en tråd hvor man ydmykt spør om krigen i Ukraina som gjør at en full tank plutselig over natta koster 250,- mer enn før vil ha en impact på fossilbil markedet? Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å forstå at man fort kan tenke at den situasjonen der er spikern i kista for fossilbilmarkedet? At folk tenker at det var dråpen da prisene i tillegg ble skrudd opp noen kroner på nyåret så er altså kontrasten rundt 10,- literen fra rundt 15,- i fjor på de billige dagene til rundt 25,- i år og det har skjedd bare på noen måneder.

Hvorfor skal det ikke være greit å få lov å spørre om dette? Hvor ofte er det krig i Europa ? Det er jo veldig spess at det ikke går an å diskutere bivirkningene av denne nye situasjonen.

Har sett gamle tråder blitt tatt opp igjen med nye spørsmål hundrevis av ganger, men det er tydeligvis ikke greit når man spør om økonomien rundt bil
Vis hele sitatet...
I korte trekk: Du ser ikke ut til å ta til deg informasjonen folk gir deg, og bruker merkelige motargumenter som ikke gjenspeiler virkeligheten. Type ingen bilentusiaster liker el-biler, at el-biler ikke er miljøvennlige, altså løse påstander som du ikke bygger under noe som helst bevis for.
Når dette påpekes så snor du deg unna igjen og mener din mening skal trumfe alt.
Klart, det er jo du som skal kjøpe bil, så det er jo til syvende og sist helt alene din egen avgjørelse, men du kan ikke bli sur over svarene du får fra andre folk og bare lage enda en ny tråd i håp om at du skal få andre svar som du liker bedre.

Det blir da ikke en fruktbar diskusjon, folk blir irriterte og da har man grobunn for at mer usaklige innlegg postes.
Sist endret av Dodecha; 25. mars 2022 kl. 10:18.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Fordi hvorfor sletter man en tråd hvor man ydmykt spør om krigen i Ukraina som gjør at en full tank plutselig over natta koster 250,- mer enn før vil ha en impact på fossilbil markedet? Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å forstå at man fort kan tenke at den situasjonen der er spikern i kista for fossilbilmarkedet? At folk tenker at det var dråpen da prisene i tillegg ble skrudd opp noen kroner på nyåret så er altså kontrasten rundt 10,- literen fra rundt 15,- i fjor på de billige dagene til rundt 25,- i år og det har skjedd bare på noen måneder.

Hvorfor skal det ikke være greit å få lov å spørre om dette? Hvor ofte er det krig i Europa ? Det er jo veldig spess at det ikke går an å diskutere bivirkningene av denne nye situasjonen.

Har sett gamle tråder blitt tatt opp igjen med nye spørsmål hundrevis av ganger, men det er tydeligvis ikke greit når man spør om økonomien rundt bil
Vis hele sitatet...
Dette var ikke din første tråd om bilpriser. Du hadde en tråd i november hvor du diskuterte om det var dyrt eller billig å ha ny bil. Det utviklet seg til krangling som førte til at vi måtte slette unna masse støy, og til slutt ble tråden stengt. Dine nyere tråder om verdien på fossilbiler er bare avarter av samme diskusjon, og når vi ser at det utvikler seg i samme retning har ikke vi som modererer allverdens tålmodighet.

Jeg har gjenopprettet din slettede tråd for åpenhetens skyld, men de slettede innleggene er naturligvis ikke synlige.

Tråd 1: Dyrt eller billig å ha nyere bil?
Tråd 2: Hva skjer med verdien på fossilbiler?
Tråd 3: Galskap å kjøpe fossilbil?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Hvorfor skal det ikke være greit å få lov å spørre om dette? Hvor ofte er det krig i Europa ? Det er jo veldig spess at det ikke går an å diskutere bivirkningene av denne nye situasjonen.
Vis hele sitatet...
Du illustrerer poenget ved å svare ztaale og ikkje meg
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Fordi hvorfor sletter man en tråd hvor man ydmykt spør om krigen i Ukraina som gjør at en full tank plutselig over natta koster 250,- mer enn før vil ha en impact på fossilbil markedet? Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å forstå at man fort kan tenke at den situasjonen der er spikern i kista for fossilbilmarkedet? At folk tenker at det var dråpen da prisene i tillegg ble skrudd opp noen kroner på nyåret så er altså kontrasten rundt 10,- literen fra rundt 15,- i fjor på de billige dagene til rundt 25,- i år og det har skjedd bare på noen måneder.

Hvorfor skal det ikke være greit å få lov å spørre om dette? Hvor ofte er det krig i Europa ? Det er jo veldig spess at det ikke går an å diskutere bivirkningene av denne nye situasjonen.

Har sett gamle tråder blitt tatt opp igjen med nye spørsmål hundrevis av ganger, men det er tydeligvis ikke greit når man spør om økonomien rundt bil
Vis hele sitatet...


Svaret og fasit er som følger;


Sitat av Dodecha Vis innlegg
I korte trekk: Du ser ikke ut til å ta til deg informasjonen folk gir deg, og bruker merkelige motargumenter som ikke gjenspeiler virkeligheten. Type ingen bilentusiaster liker el-biler, at el-biler ikke er miljøvennlige, altså løse påstander som du ikke bygger under noe som helst bevis for.
Når dette påpekes så snor du deg unna igjen og mener din mening skal trumfe alt.
Klart, det er jo du som skal kjøpe bil, så det er jo til syvende og sist helt alene din egen avgjørelse, men du kan ikke bli sur over svarene du får fra andre folk og bare lage enda en ny tråd i håp om at du skal få andre svar som du liker bedre.

Det blir da ikke en fruktbar diskusjon, folk blir irriterte og da har man grobunn for at mer usaklige innlegg postes.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Svaret og fasit er som følger;
Vis hele sitatet...
Det er jo fortsatt ingen som svarer på hvorfor det ikke går å spørre om det basert på en helt ny situasjon
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Det er jo fortsatt ingen som svarer på hvorfor det ikke går å spørre om det basert på en helt ny situasjon
Vis hele sitatet...
Det er ikkje ein ny situasjon. Det er repetisjon av det samme. At du ikkje forstår det når du har fått det presisert fjorten ganger er ikkje vår feil.

Du fisker desperat etter folk som fortel deg at dyr tysk premiumbil er fornuftig invistering. Du stiller spørsmålet på nytt, og på nytt, med litt anna ordlyd.
Sist endret av vidarlo; 25. mars 2022 kl. 11:17.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Det er jo fortsatt ingen som svarer på hvorfor det ikke går å spørre om det basert på en helt ny situasjon
Vis hele sitatet...
Det ser ut som at de argumenterer mot at du viser liten evne til å ta til deg informasjon og derfor er en ny diskusjon like nytteløst. Blir som å snakke fornuft til antivaxxere (bare et eksempel) Tar ingen side i saken her
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
I korte trekk: Du ser ikke ut til å ta til deg informasjonen folk gir deg, og bruker merkelige motargumenter som ikke gjenspeiler virkeligheten. Type ingen bilentusiaster liker el-biler, at el-biler ikke er miljøvennlige, altså løse påstander som du ikke bygger under noe som helst bevis for.
Når dette påpekes så snor du deg unna igjen og mener din mening skal trumfe alt.
Klart, det er jo du som skal kjøpe bil, så det er jo til syvende og sist helt alene din egen avgjørelse, men du kan ikke bli sur over svarene du får fra andre folk og bare lage enda en ny tråd i håp om at du skal få andre svar som du liker bedre.

Det blir da ikke en fruktbar diskusjon, folk blir irriterte og da har man grobunn for at mer usaklige innlegg postes.
Vis hele sitatet...
For det første jeg har aldri noensinne hørt om en bilentusiast som liker el-bil. Aldri. Er man en bilentusiast så er det såvidt meg bekjent synonymt med fossilbil opplevelsen. Kall meg gjerne klin gal som mener det, men jeg har aldri hørt om bilentusiaster som liker el-bil.

For det andre så sa jeg aldri at el-bil IKKE er miljøvennlig. Jeg sa at det ikke er like miljøvennlig som folk flest tror. Det er mange baksider med el-biler man ikke snakker om. F.eks hvor lite miljøvennlig det er å produsere batteriene, kvitte seg med batteriene og svevestøv.

https://illvit.no/transport/biler/el...t-i-kapploepet
Sitat av Laban22 Vis innlegg
For det første jeg har aldri noensinne hørt om en bilentusiast som liker el-bil. Aldri. Er man en bilentusiast så er det såvidt meg bekjent synonymt med fossilbil opplevelsen. Kall meg gjerne klin gal som mener det, men jeg har aldri hørt om bilentusiaster som liker el-bil.

For det andre så sa jeg aldri at el-bil IKKE er miljøvennlig. Jeg sa at det ikke er like miljøvennlig som folk flest tror. Det er mange baksider med el-biler man ikke snakker om. F.eks hvor lite miljøvennlig det er å produsere batteriene, kvitte seg med batteriene og svevestøv.

https://illvit.no/transport/biler/el...t-i-kapploepet
Vis hele sitatet...
... Seriøst, troller du nå eller?
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
... Seriøst, troller du nå eller?
Vis hele sitatet...
På ingen måte og når jeg leser de gamle innleggene så ser jeg derimot noe veldig interessant. Jeg ser at enda jeg sier en milliard ganger at el-bil er uaktuelt så er det neste svaret jeg får nettopp el-bil. Haha. Hva er det for noe? Så ikke ta til meg informasjon folk gir meg? Ikke gi meg informasjon jeg ikke spør om. El-bil var aldri aktuelt. Det er jo alle andre som nekter å ta til seg mine preferanser

Det var en annen som til slutt kommenterte dette for det ble jo helt latterlig:
"Merkelig hvor vanskelig det er å ikke nevne el-bil til en som sier at el-bil er uinteressant.
Holder ikke å si at det er helt uaktuelt engang. Blir bare "du sier nei til el-bil, men hvorfor ikke el-bil?"

Du får ikke solgt en el-scooter til Jeremy Clarkson heller. Hvorfor prøve?"
Sist endret av Laban22; 25. mars 2022 kl. 11:44.
Sitat av Laban22 Vis innlegg
For det første jeg har aldri noensinne hørt om en bilentusiast som liker el-bil. Aldri. Er man en bilentusiast så er det såvidt meg bekjent synonymt med fossilbil opplevelsen. Kall meg gjerne klin gal som mener det, men jeg har aldri hørt om bilentusiaster som liker el-bil.
]
Vis hele sitatet...
Riiiiiggghhhtttttt, ingen av disse er bilentusiaster.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Meh, nei. Om bensinen koster 20,- eller 25,- har forsvinnande lite betydning. Bruker bilen ein liter på mila, og du ratter 20k i året utgjer det noko slikt som 10-20% av kilometerkost på ein slik bil som du ser for deg. Problemet er at du ikkje forsto tilbakemeldingene du fekk, og ein tråd til ville ikkje ført til at du forsto meir.
Vis hele sitatet...
Så du mener at 250,- mer for en full tank over natta er helt ubetydelig? Eller at 500,- mer for en full tank på 3 mnd'er også er helt ubetydelig? Jeg illustrerer ikke poenget med å svare han og ikke deg. Fordi jeg er helt uenig i at det ikke er betydelig. 500,- mer per fulle tank med min kjøring blir 24.000,- mer i året i drivstoff. Det er jo helt sinnsykt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Laban22 Vis innlegg
På ingen måte og når jeg leser de gamle innleggene så ser jeg derimot noe veldig interessant. Jeg ser at enda jeg sier en milliard ganger at el-bil er uaktuelt så er det neste svaret jeg får nettopp el-bil. Haha. Hva er det for noe? Så ikke ta til meg informasjon folk gir meg? Ikke gi meg informasjon jeg ikke spør om. El-bil var aldri aktuelt. Det er jo alle andre som nekter å ta til seg mine preferanser

Det var en annen som til slutt kommenterte dette for det ble jo helt latterlig:
"Merkelig hvor vanskelig det er å ikke nevne el-bil til en som sier at el-bil er uinteressant.
Holder ikke å si at det er helt uaktuelt engang. Blir bare "du sier nei til el-bil, men hvorfor ikke el-bil?"

Du får ikke solgt en el-scooter til Jeremy Clarkson heller. Hvorfor prøve?"
Vis hele sitatet...
Men du kan ikke bestemme hvilke meninger andre skal ha, eller hvilke svar du får. Hvis alle andre her syns at fossilbiler er dyrt og skittent, hvorfor er du så insisterende på å diskutere det samme om og om igjen i nye tråder?

Sitat av Laban22 Vis innlegg
Så du mener at 250,- mer for en full tank over natta er helt ubetydelig? Eller at 500,- mer for en full tank på 3 mnd'er også er helt ubetydelig? Jeg illustrerer ikke poenget med å svare han og ikke deg. Fordi jeg er helt uenig i at det ikke er betydelig. 500,- mer per fulle tank med min kjøring blir 24.000,- mer i året i drivstoff. Det er jo helt sinnsykt.
Vis hele sitatet...
Så... kjøp en elbil, da?
Sist endret av Tias; 25. mars 2022 kl. 11:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Så du mener at 250,- mer for en full tank over natta er helt ubetydelig? Eller at 500,- mer for en full tank på 3 mnd'er også er helt ubetydelig? Jeg illustrerer ikke poenget med å svare han og ikke deg. Fordi jeg er helt uenig i at det ikke er betydelig. 500,- mer per fulle tank med min kjøring blir 24.000,- mer i året i drivstoff. Det er jo helt sinnsykt.
Vis hele sitatet...
Ok, da har du jo svart på spørsmålet? Det er ikkje fornuftig for deg å kjøpe tysk premiumbil gitt dagens drivstoffpriser. Kvifor treng du ein tråd til for å finne ut det?
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ok, da har du jo svart på spørsmålet? Det er ikkje fornuftig for deg å kjøpe tysk premiumbil gitt dagens drivstoffpriser. Kvifor treng du ein tråd til for å finne ut det?
Vis hele sitatet...
Hvis su leser de trådene dere la ut at som jeg har hatt, så ser dere tydelig at jeg konkluderer på slutten utifra rådene jeg får. Med andre ord jeg tar til meg informasjonen jeg får, noe dere mener jeg ikke gjør. Jeg spør igjen fordi det brøt ut til krig fordi prisene dermed føk til himmels. Det var ikke greit. Tråden ble slettet. Jrg prøvde å spørre igjen. Den tråden ble også slettet. Jeg syntes ærlig talt det er helt ufattelig at dere ikke bare kan innrømme at jeg faktisk har rett her.

Å gi tusen råd om noe jeg aldri spurte om (el-bil) var bare helt meningsløst og fullstendig lavmål mtp at jeg hele tiden sa at el-bil ikke er relevant. Enda så var svarene "el-bil,el-bil, el-bil".

Blir som å spørre om råd ang motorbåt og eneste rådet man får er "seilbåt , seilbåt, seilbåt". Haha

Sitat av Tias Vis innlegg
Men du kan ikke bestemme hvilke meninger andre skal ha, eller hvilke svar du får. Hvis alle andre her syns at fossilbiler er dyrt og skittent, hvorfor er du så insisterende på å diskutere det samme om og om igjen i nye tråder?



Så... kjøp en elbil, da?
Vis hele sitatet...

Jeg spurte jo fordi el-bil ikke var et svar for meg og så spør jeg igjen fordi situasjonen forandret seg. Herregud... Hvor vanskelig er det å forstå? Se på prisforskjellen per liter som kom i januar og så den neste prisforskjellen som kom da krigen brøt ut. Hvor mange ganger må jeg si det?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ok, da har du jo svart på spørsmålet? Det er ikkje fornuftig for deg å kjøpe tysk premiumbil gitt dagens drivstoffpriser. Kvifor treng du ein tråd til for å finne ut det?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg ønsket å høre hva folk tenkte om utviklingen fremover. Om kanskje dette kun var midlertidig eller hva som var utsiktene for fremtiden ang disse ekstreme drivstoffutgiftene

Det er så enkelt som dette;

Når jeg sier at jeg ikke vil ha svar om el-bil så ikke gi meg svar om el-bil

Når jeg spør om noe basert på en ny situasjon så aksepter at jeg ikke spør om det samme, men at det handler om å få råd ang om noe er midlertidig eller ikke og hva slags konsekvenser det kan ha

Og ja... jeg vet at det er uunngåelig at prisene øker, men det er byksene og konsekvensene av sånne hopp jeg spør om
Sist endret av Laban22; 25. mars 2022 kl. 12:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Hvis su leser de trådene dere la ut at som jeg har hatt, så ser dere tydelig at jeg konkluderer på slutten utifra rådene jeg får. Med andre ord jeg tar til meg informasjonen jeg får, noe dere mener jeg ikke gjør. Jeg spør igjen fordi det brøt ut til krig fordi prisene dermed føk til himmels. Det var ikke greit. Tråden ble slettet. Jrg prøvde å spørre igjen. Den tråden ble også slettet. Jeg syntes ærlig talt det er helt ufattelig at dere ikke bare kan innrømme at jeg faktisk har rett her.

Å gi tusen råd om noe jeg aldri spurte om (el-bil) var bare helt meningsløst og fullstendig lavmål mtp at jeg hele tiden sa at el-bil ikke er relevant. Enda så var svarene "el-bil,el-bil, el-bil".

Blir som å spørre om råd ang motorbåt og eneste rådet man får er "seilbåt , seilbåt, seilbåt". Haha




Jeg spurte jo fordi el-bil ikke var et svar for meg og så spør jeg igjen fordi situasjonen forandret seg. Herregud... Hvor vanskelig er det å forstå? Se på prisforskjellen per liter som kom i januar og så den neste prisforskjellen som kom da krigen brøt ut. Hvor mange ganger må jeg si det?



Fordi jeg ønsket å høre hva folk tenkte om utviklingen fremover. Om kanskje dette kun var midlertidig eller hva som var utsiktene for fremtiden ang disse ekstreme drivstoffutgiftene

Det er så enkelt som dette;

Når jeg sier at jeg ikke vil ha svar om el-bil så ikke gi meg svar om el-bil

Når jeg spør om noe basert på en ny situasjon så aksepter at jeg ikke spør om det samme, men at det handler om å få råd ang om noe er midlertidig eller ikke og hva slags konsekvenser det kan ha
Vis hele sitatet...
Det er jo helt umulig for oss å forutsi prisutviklingen på drivstoff, men drivstoffpriser har jo aldri noensinne gått nedover. Fossilbiler synker også nesten uten unntak i verdi. Er det så mye mer å diskutere enn det?


Som du ser i grafen så svinger prisen litt, men billigere blir det ikke over tid.
https://www.ssb.no/statbank/table/09654/chartViewLine/
Trådstarter
Sitat av Tias Vis innlegg
Det er jo helt umulig for oss å forutsi prisutviklingen på drivstoff, men drivstoffpriser har jo aldri noensinne gått nedover. Fossilbiler synker også nesten uten unntak i verdi. Er det så mye mer å diskutere enn det?
Vis hele sitatet...
Jeg spør jo fordi det kan tenkes at det finnes folk her som kan litt om markedskrefter og utvikling som jeg ikke kan.

Jeg sa også akkurat at jeg vet det er uunngåelig at prisene går opp, men det er hoppene og konsekvensene av det som er interessant

Sitat av Yochi Vis innlegg


Som du ser i grafen så svinger prisen litt, men billigere blir det ikke over tid.
https://www.ssb.no/statbank/table/09654/chartViewLine/
Vis hele sitatet...
Ja og det der er jo åpenbart etterhvert som tiden går, men det hoppet der på slutten som også skulle vært mye drøyere da prisene er godt over det maksimale på den grafen er jo det som er grobunnen
Sist endret av Laban22; 25. mars 2022 kl. 12:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Jeg spør jo fordi det kan tenkes at det finnes folk her som kan litt om markedskrefter og utvikling som jeg ikke kan.

Jeg sa også akkurat at jeg vet det er uunngåelig at prisene går opp, men det er hoppene og konsekvensene av det som er interessant
Vis hele sitatet...
Ok, men jeg tenker vi er ferdig å diskutere dette nå. La oss komme tilbake til topic, som er "Hvorfor er freak blitt et ubrukelig forum?"

Jeg anbefaler deg å ta debatten om prisutvikling på fossilbiler og drivstoff til et mer egnet sted enn Freak.no :-)
Nok nå.

Kjøp deg den bilen du vil ha. Du kommer til å tape penger på det uansett hva den drives av.